Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- علی خضریان در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: این طرح چند ایراد اساسی دارد.

خضریان معتقد است استثناء کردن گروه‌های جدید با فلسفه تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان همخوانی ندارد و اصلاح آن به معنای آن است که برای بازگشت تعداد محدودی از افراد به پست‌های مدیریتی از آبروی ایثارگران مایه می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در ماده ۶۰ قانون جامع ایثارگران این مجوز داده شده که ایثارگران و آزادگان با هر شرایطی می‌توانند تا ۶۵ سال کار کنند، لذا این طرح به دنبال آن است که افراد بالای ۶۵ سال برخلاف سیاست جوان گرایی در پست‌های مدیریتی باقی بمانند. 

اصلاح قانون منبع به کارگیری بازنشستگان با هدف مسثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد امروز در دستور کار مجلس قرار داشت.

خضریات تاکید کرد که دولت معیشت ایثارگران را از طرق دیگر می‌تواند تامین کند و لازم نیست که بار مالی جدیدی اضافه شود. دولت نباید به نام جانبازان و ایثارگران، افرادی را که می‌خواهد در پست‌های مدیریتی به کار گیرد.

 به کارگیری بازنشستگان بالای ۶۵ سال و کنار گذاشتن جوانان پرتلاش که دنبال شغل هستند عدالت محوری در جذب نیروی انسانی نیست. نباید اجازه دهیم برای استثناء کردن افرادی که می‌خواهند در پست‌های مدیریتی بمانند، از آبروی ایثارگران هزینه شود.

بعد از بحث و بررسی نمایندگان موافق و مخالفت اصلاح این قانون، مجلس با این اصلاحیه مخالفت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کارگیری بازنشستگان پست های مدیریتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند

حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم در کانال شخصی اش در شبکه اجتماعی ایتا نوشت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و... را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.

وی افزود: خصوصا که برخی منتخبان (به ویژه کسانی که در حال حاضر نماینده نیستند) برای حفظ استقلال خود و عدم وابستگی به کانون‌های ثروت، در ایام انتخابات بخشی از سرمایه شخصی‌شان را هزینه کرده‌اند و حتما به این امکانات نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند