Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از صنعت، معدن و تجارت، «سید رضا فاطمی امین» در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگ صنعتی کشور در حضور رییس جمهور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اظهار داشت: ۴۲ پروژه از ۴۸ پروژه ای که رونمایی شد مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین با بیان اینکه سه ویژگی در این بسته آن را از بسته های دیگر متمایز می کند، افزود: یکی از موارد متمایز شدن این بسته، ترکیب سهامداران آن است.

وی با یادآوری اینکه با پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی در کشور مواجه هستیم، گفت: برخی از این پروژه ها به امید تسهیلات بانکی آغاز شده اند و چند درصد پیشرفت داشتند، اما به دلیل عدم تامین مالی متوقف شدند.

وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: خوشبختانه شرکت اصلی سهامدار این پروژه‌ها هم به لحاظ توان مالی و هم به لحاظ توان فنی در رده های بسیار مناسبی قرار دارد و دغدغه این را نداریم که این پروژه‌ها را فقط آغاز می‌کنیم بلکه شاهد انجام این پروژه‌ها در زمان مقرر خواهیم بود.

واگذاری ۴۰ درصد از سهمام معدن «جانجا» به مردم برای توزیع ثروت

فاطمی امین ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها معدن مس جانجا با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که ۱۳ هزار اشتغال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال غیر مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: کنسرسیومی با ۶ عضو، برنده این مزایده شده است و ۴۰ درصد سهام این معدن به مردم تعلق خواهد گرفت یعنی مردم سهامدار این پروژه خواهند شد که این موضوع علاوه بر تامین نقدینگی، توزیع درآمد را نیز در پی خواهد داشت.

وزیر صمت همچنین ادامه داد: با فعالسازی این معدن علاوه بر این که در منطقه سیستان و بلوچستان ۸ هزار شغل ایجاد می شود، مردم نیز سهامدار و ذینفع خواهند شد، این کار بسیار بزرگی در حوزه توزیع ثروت است.

فاطمی امین با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه‌ها نگاه ویژه به زنجیره‌ها است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که متوازن نیستند باعث ایجاد ظرفیت‌های خالی بسیار زیاد شده است، در این پروژه ها سعی کردیم که این توازن برقرار شود و بهبود و ارتقاء یابد.

وی همچنین تاکید کرد: فقط به دنبال سرمایه‌گذاری نبودیم، بلکه می‌خواستیم که در زنجیره تولید و توزیع جغرافیایی این سرمایه‌گذاری‌ها متوازن باشند.

وزیر صمت با بیان اینکه چند پروژه نیز مربوط به پروژه‌های نیروگاهی است که به تداوم تولید کمک می کنند، اضافه کرد: در تابستان امسال ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که ۱۰ هزار مگاوات آن مربوط به صنعت بوده است و بسیاری از تولیدات ما به دلیل همین کمبودها متوقف شد.

فاطمی امین گفت: این پروژه‌ها تداوم رشد اقتصادی را در مناطق مختلف تضمین می‌کنند، هدف دولت رسیدن به رشد هشت درصد است که این هشت درصد از محل تکمیل ظرفیت های خالی باید به وجود آید اما از سال ۱۴۰۳ به بعد باید سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشیم تا تداوم رشد اقتصادی و افزایش درآمد اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: این گام اول خواهد بود و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید را رونمایی خواهیم کرد تا این سرمایه گذاری های بزرگ و با سبک جدید به ثبات و رشد اقتصادی کمک کند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین صمت وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین صمت سرمایه گذاری معدن و تجارت پروژه ها فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد