Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - قاسم الاعرجی در صفحه توییتر خود نوشت: رابطه ما با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی و عربستان سعودی علیه ایران نیست.

الاعرجی گفت: بر عکس این موضوع نیز وجود دارد و عراق بر اساس منافع ملی خود  با دیگر کشورها در ارتباط است. ما نمی‌خواهیم گروه‌های مسلح، عراق را پایگاهی برای تهدید ایران یا هر کشور دیگری قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر خارجی که به حاکمیت عراق و قوانین عراق احترام بگذارد، از او استقبال می‌کنیم.

چندی پیش هم، مشاور امنیت ملی عراق با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود ضمن تشریح دیدار‌های خود با کریستین فریز، فرمانده ناتو در عراق و سفرای کشور‌های دانمارک، نروژ و سوئد تایید کرده بود که گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود.

الاعرجی توضیح داد که گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود و استقبال بغداد از این گفتگو‌ها نشان از نقش مثبت و سازنده دیپلماسی عراق دارد.

همچنین فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد و دلایل تاخیر در برگزاری دور دیگر مذاکرات با ایران را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه عراق در این تماس تلفنی به همتای سعودی خود گفت: دولت عراق تمام روابط خود را برای ایجاد فرصت مناسب برای تفاهم بین تهران و ریاض به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاشی در این خصوص مضایقه نخواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز از دیدار هیئت‌های ایران و عربستان در آینده نزدیک در بغداد خبر داده بود. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاسم الاعرجی ایران و عراق عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر شنبه در نشست با «محمدجمیل المیاحی» استاندار «واسط عراق» که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران به عنوان مرکز جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، اظهار کرد: تهران یکی فشرده‌ترین و خاص ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد از درآ مد ملی کشور بدون یافته‌های حوزه نفت و انرژی در اختیار پایتخت قرار دارد و ۵۰ درصد از شرکت‌ها ی دانش بنیان ایران در تهران مستقر هستند، گفت: در استان تهران علاوه بر خدمت رسانی به مردم ایران، میزبان اتباع نیز هستیم و نزدیک به ۵۲ درصد از مالیات کشور در تهران وصول می‌شود.

فخاری وجه تمایز استان تهران با سایر استان‌ها را به لحاظ ساختاری و نظام برنامه ریزی، فشردگی جمعیت این استان دانست و افزود: تأمین زیرساخت‌ها و رفع نیازمندی‌ها با توجه به فشردگی جمعیتی در این استان کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های استان تهران مربوط به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی با ظرفیت ملی است که در این استان مستقر شده اند، عنوان کرد: از صنایع «هایتک» تا خودرو سازی و موضوعات فراگیر همگی سبب شده اند که تهران به عنوان ام القرای کشور مطرح باشد.

فخاری به مقام برتر استان تهران در بخش کشاورزی و حوزه محصولات باغی اشاره کرد و گفت: استان تهران در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه نخست را دارد.

وی حوزه لبنیات استان تهران را شاخص دانست و افزود: موضوع مهم در تبادلات اقتصادی، شناخت کافی استان‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر می‌باشد و در این راستا اگر ما پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های استان «واسط» در عراق را بدانیم، بهتر می‌توانیم در این زمینه محاورات طرفین را مورد بررسی قرار داده و پروژه‌ها و برنامه‌های جدید را خلق کنیم.

استاندار تهران ضمن اعلام آمادگی پایتخت برای همکاری در حوزه تعاملات اقتصادی و رفع نیازمندی‌های استان «واسط» عراق گفت: لازم به ذکر است که استان ایلام نیز می‌تواند به عنوان یک استان واسط ظرفیت‌های لازم را میان تهران و «واسط» فراهم کند.

فخاری بر ضرورت ایجاد یک کارگروه مشترک میان استان تهران و استان «واسط» تاکید کرد و گفت: با استفاده از این کارگروه می‌توانیم موضوعات را مورد بررسی قرار داده و موقعیت‌های کاری جدید را احصا کنیم.

استاندار تهران در خصوص درخواست استاندار «واسط» مبنی بر استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های استان تهران در خصوص موضوعات شهری «واسط» اظهار کرد: این موضوع بستگی به جغرافیا و شرایط اقلیمی دارد، چرا که «دشت استان واسط» به عنوان یک دشت وسیع با ظرفیت‌های اقلیمی خود قابل توجه بوده و ما مشابه این وضعیت را در استان ایلام و «دشت عباس» و مناطق شمال استان خوزستان داریم و مهم‌ترین موضوع منطقه تأمین آب است که در صورت مدیریت صحیح در تأمین آب، ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

فخاری یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در استان «واسط» را ایجاد کارخانه‌هایی در حوزه تولید برق اعلام و بیان کرد: تولید سلول‌های خورشیدی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند ظرفیت‌های لازم را برای برق مورد نیاز تأمین کند.

استاندار تهران با تاکید بر نقش مهم کشاورزی در توسعه اقتصادی، گفت: بر اساس تجربه جهانی صنایع پایین دستی حوزه کشاورزی عنوان نقطه عطفی در حوزه تولیدات و سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

وی همکاری تهران و واسط را یک جریان تاریخ ساز جدید عنوان کرد و افزود: با وجود تمایل دشمنان برای اختلاف اندازی میان دو ملت ایران و عراق باید تلاش کنیم ضمن تداوم اتحاد میان دو کشور دوست و همسایه، شاهد همکاری‌های روز افزون نیز باشیم.

استاندار تهران حفظ استقلال اقتصادی عراق را مهم دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم که در آینده شاهد رفع ظلم آمریکایی‌ها در عراق باشیم.

کد خبر 6090261

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه