Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: شرکت صدر فولاد خرم‌آباد با برداشتن موانع مشکلی خاصی ندارد و بناست تا پایان سال راه‌اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آبادسیروس ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان اظهار داشت: برخی مصوبات زیر ساختی و رفع موانع در حوزه اقتصاد استان بسیار اثر گذاراند چرا که عمدتا واحدهای اقتصادی را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از نیازهای جدی هر محیطی که بناست در آنجا کار تولیدی انجام شود داشتن زیر ساختی به نام شهرک‌های صنعتی است که مانع از پراکندگی واحدهای تولیدی، عدم صدمه به  زمین‌های کشاورزی و منابع ملی و همچنین صرفه جویی در تامین زیر ساخت‌هایی همچون آب، برق ، گاز و تلفن  می‌شود. 

معاون اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: در استان لرستان حدود  22 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که در سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان  رفع مشکل زیر ساخت شهرک‌های موجود و همچنین ایجاد شهرک صنعتی شماره 3 بروجرد و شهرک صنعتی شماره 4 خرم‌آباد تصویب شدند. 

وی با بیان اینکه وجود مناطق ویژه اقتصادی یکی از مشوق‌های بسیار مهم در حوزه سرمایه‌گذاری است بیان کرد: کنسرسیومی که هم اکنون پارسیلون  را در اختیار دارد ملزم شده است  پای کار بیاید و پارسیلون را به  منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کند. 

41 طرح اقتصادی به ارزش 1100 میلیارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسدتحقق وعده رئیس‌جمهور در کمتر از 60 روز/ 580میلیارد تومان برای آغاز عملیات راه‌آهن لرستان اختصاص یافتتوسعه پایدار و استقرار عدالت در مناطق روستایی استان لرستان انجام شود

ابراهیمی اظهار داشت: طرح توسعه  پالایشگاه پلدختر و تامین خوراک (روزانه 5 هزار بشکه میعانات گازی ) آن از جمله مصوبات  سفر رئیس جمهور به لرستان بود که خوشبختانه برای طرح توسعه این پالایشگاه مشکل خاصی نداریم. 

وی با اشاره به مصوبه طرح سیلیکون متال و شیر خشک بروجرد در سفر رئیس جمهور به استان افزود: سیلیکون متال یکی از طرح‌های بسیار ارزشمند است که در صورت به نتیجه رسیدن آن سطح صنعت استان را بالا می‌برد. 

معاون اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد:  اجرای طرح پروفیل آلومینیوم شرکت ایمیدرو در سهرستان الیگودرز، تصویب اعتبار جهت زیر ساخت‌های 10 مجتمع بزرگ شیلاتی در استان با اشاره به تولید سالانه 30 هزار تن آبزیان در استان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است. 

وی بیان کرد: عدم ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه آبزی پروری سبب تک محصولی  و خام فروشی در استان شده است که اصلا به نفع استان نیست.

ابراهیمی گفت: ملزم کردن هلدینگ شستا به اجرای طرح لاستیک سازی خرم‌آباد به عنوان یکی از صنایع مهم و نیازمند در استان، تامین مصوبه جهت توسعه شرکت یخچال سازی بوژان، صدور مجوز فروش مجموعه‌های شیلاتی به بخش خصوصی و اختصاص 100 میلیارد تومان به  واحدهای  زیرساختی گلخانه‌ای که متاسفانه در این بخش وضعیت خوبی در استان نداریم و همچنین تامین زمین جهت احداث شهرک‌های صنعتی بروجرد و خرم‌آباد از منابع ملی از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است. 

وی تصریح کرد: در لرستان چند صنعت مهم همچون فولاد ازنا، سامان کاشی بروجرد، نساجی بروجرد، پارسیلون، صنایع عذایی دورود و صدر فولاد دچار مشکل هستند که برخی از آنها مشکلات قضایی پیچیده‌ای دارند که در حال پیگیری هستند و نمی‌توان برای راه‌اندازی آنها زمانبندی دقیقی را مشخص کرد. 

معاون اقتصادی استاندار  لرستان خاطر نشان کرد: شرکت صدر فولاد خرم‌آباد با برداشتن موانع مشکلی خاصی ندارد و بناست  تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به ماشین سازی عظیم خودرو بروجرد اظهار داشت: عظیم خودرو بروجرد با پیگیری‌های انجام شده از مرکز وعده داده شده برخی منابع مالی مربوط به صاحب این شرکت آزاد شود و مدیرعامل جدید تولید خودرو را  تا یک ماه آینده به شرط آزاد شدن منابع توسط دادستان آغاز کند.

ابراهیمی افزود: در راستای رفع مشکل سامان کاشی بروجرد که هم اکنون در حال اورهال است  50 میلیارد  تومان  به این واحد تولیدی تخصیص داده  شده  و به محض گرفتن تسهیلات شروع به کار کند. 

معاون اقتصادی استاندار لرستان در رابطه با بایر افلاک عنوان کرد:  با توجه به جلسه‌ای با مسئوان صندوق توسعه ملی یکی از مشکلات بایر افلاک امحال  کردن تعهدات ارزی به مدت یک سال بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مجوز امحال تسهیلات گرفته شده و همچنین بخشی از تسهیلات ریالی نیز در سفر رئیس جمهور به لرستان در نظر گرفته شده که در حال پیگیری هستیم همچنین شرکت بایر افلاک یکی از مجموعه‌های دامی و انسانی ارزشمند  برای استان لرستان است. 

وی با بیان اینکه صنایع غذایی گهر دورود  یکی از مجموعه‌های بزرگ استان است گفت:  صنایع غذایی گهر دورود به شرکت گلرنگ واگذار شده که پس از رفع موانع کوچک طی 10 الی 15 روز آینده شروع به کار می‌کند. 

ابراهیمی تصریح کرد: ماشین سازی خرم‌آباد با  ظرفیت اشتغالزایی 150 نفر خوشبختانه هم اکنون  راه‌اندازی شده و در حال تولید است و در ایام دهه فجر به افتتاح می‌رسد. 

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان حل شود چرا که این صنایع جزء صنایع پیشران استان هستند. 

معاون اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: طی سال‌های گذشته بنا به دلایل محتلف بسیاری از طرح های تولیدی استان تعطیل شده‌اند که در یک  برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بنا داریم مشکلات این واحدها را بررسی و رفع کنیم. 

ابراهیمی افزود:  با توجه به اینکه  واحد های تولیدی استان تعطیل‌اند و منابع بانکی نیز نداریم همین امر سبب شده  همه تکیه ما به تبصره‌ها و وجوه اداره شده باشد، در همین راستا با افزایش تولید  کاهش منابع بانکی، بیکاری  و غیره را رفع کنیم. 

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند لرستان باغات استان است عنوان کرد:  وجود صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی استان بسیار اهمیت دارد و باید به دنبال صادرات این محصولات باشیم و همچنین کشاورزی پایدار ایجاد کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد:  واقعیت این است یکی از نیازهای امروز و فردا دنیا بحث  آب است و در لرستان به عنوان تولید کننده آب، مطالبه حق  آبه  از طرف مسئولان  استان به طور جدی پیگیر هستند. 

وی با اشاره به اهمیت گردشگری استان گفت:  یکی از  ظرفیت‌های بسیار خوب استان لرستان گردشگری است که براساس تحقیقات انجام شده ایران  یکی از 10 کشور دارای ظرفیت ژئوتوریست  است و این ظرفیت در ایران مربوط به استان لرستان است. 

ابراهیمی تصریح کرد: برای گردشگری استان نیازمند برنامه جامع و مدون هستیم که بتوانیم  براساس این برنامه زیر ساخت‌های گردشگری استان را در حوزه‌های مختلف تامین و همچنین سطح آگاهی دفاتر خدمات مسافرتی را بالا ببریم. 

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اقتصادی استاندار لرستان سفر رئیس جمهور به لرستان استان لرستان راه اندازی زیر ساخت خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ علی محمدی با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهارکرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود، طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده است که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال گذشته و امسال، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی سال جاری، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال جاری نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب، تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان