Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: افرادی که خودرو را در اختیار افراد زیر ۱۸ سال قرار دهند، به عنوان معاون در جرم رانندگی بدون پروانه در محاکم قضائی تعقیب و مجازات می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگویی رادیویی گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیزات ماده 723، اگر فردی بدون گواهینامه رانندگی پشت فرمان قرار بگیرد و رانندگی کند، ضمن اینکه خودش مسئول است و مجازات می‌شود، افرادی که خودرو را در اختیار آن فرد قرار می‌دهند، به عنوان معاون در جرم رانندگی بدون پروانه در محاکم قضائی تعقیب و مجازات می‌شوند لذا اینگونه نباشد که سوئیچ خودرو را به طور مثال در اختیار فردی صغیر قرار دهیم که گواهینامه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: البته زمانی نیز رابطه سَببی و نسبی بین این افراد برقرار نیست، فقط فردی خودرو را در اختیار راننده بدون گواهینامه قرار داده باشد و شخص فاقد گواهینامه حتی بزرگسال باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: والدین نیز در صورت قرار دادن خودرو به فرزندانشان، به واسطه مسئولیت‌های قانونی که در قبال فرزندانشان دارند، مسئول خواهند بود و باید پاسخگو باشند.

جهانی در پاسخ به این سؤال که آیا فرد زیر 18 سال در صورت رانندگی و بروز حوادث جرحی و فوتی مقصر شناخته می‌شود، بیان کرد: بله اینگونه افراد به دادسرای اطفال معرفی می‌شوند و در آنجا به پرونده رسیدگی می‌شود حتی مواردی وجود داشته که افراد مذکور، بعضاً به نگهداری در مراکز مخصوص افراد زیر 18 سال محکوم شدند؛ این مراکز شمایل زندان را ندارد اما به نوعی زندان برای آن‌ها محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور گفت: درباره پوشش 18 ـ 18 و قوانین مربوط به رانندگی غیرمجاز افراد زیر 18 سال، اظهار کرد: آمارهای تحلیلی سال گذشته نشان داد 18 درصد جان‌باختگان سوانح ترافیکی، زیر 18 سال سن داشتند و این افراد معمولاً کودکانی هستند که در تصادفات مقصر و مسبب نیستند لذا به این فکر افتادیم پوشش 18 ـ 18 را راه‌اندازی و بتوانیم جان افراد مذکور را حفظ کنیم.

پلیس حرف آخر را زد: "برگ سبز خودرو" سند رسمی است/ هیچ الزامی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوادث جاده ای راهور حوادث جاده ای راهور خودرو را در اختیار افراد زیر زیر 18 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟

شاید خواندن این مطلب برایتان اندکی عجیب و باورنکردنی باشد ولی قضیه از این قرار است که یک شرکت اجاره خودروی بدون راننده که به تازگی چنین خدماتی را در کشور عزیزمان راه اندازی کرده، به‌قدری توسط مشتریان اذیت شده که تصمیم گرفته، هرکس بتواند بطور عادی و بدون ایجاد مشکل رانندگی کند را تشویق نموده و نصف مبلغ اجاره خودرو را به مشتری پس دهد.

شرایطی هم که اعلام کرده قدری جای تأمل و تأسف دارد. این شرایط شامل رانندگی کردن با خودرو با سرعت قانونی، آسیب نرساندن به ظاهر و داخل خودرو و موارد دیگری شبیه به اینهاست.

راستی چرا باید کسانی را که بجای خروج سرمایه ها در کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کنند با چنین وضعیتی اذیت و آزار ببینند؟

اگر باور نمی‌کنید بهتر است به سایت شرکت اجاره دهنده خودروی بدون راننده Navaran.com یک سر بزنید تا خودتان مشاهده کنید.

دیگر خبرها

  • روسیه ۳ اوکراینی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟