Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ، احمد رضا حسینی بروجنی بیان کرد: ثبت چهار اثر میراث طبیعی خوزستان در آثار واجد ارزش ملی در کنار آثار منقول و غیر منقولی که در ماه گذشته تاکنون به ثبت ملی رسیده‌اند نشان از داشته‌های غنی استان، و نیز همت جمعی کارشناسان شهرستانی، استانی و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در معرفی این داشته های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرونده چهار اثر میراث طبیعی استان خوزستان که با کمک فعالان و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی تدوین و نهایی شده بود، به دنبال دعوت اداره کل ثبت و حریم وزارت خانه از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، بررسی و با نظر موافق اکثریت اعضا شورا، این آثار واجد ارزش ملی شناخته شدند و به ثبت ملی رسیدند.

حسینی بروجنی افزود:سه پرونده متعلق به شهرستان لالی، شامل درخت کهنسال بلوط بابا روزبهان با قدمتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال و در کنار اثر تاریخی امامزاده روزبهان، آبشار آب تاف که آبشاری دایمی و در نزدیکی بلوط بابا روزبهان واقع شده و ارتفاع آن در فصل بارندگی ۱۰۰ متر و در دیگر فصل‌ها ارتفاع آن به ۵۰ متر می‌رسد ، و نیز اثر صخره سنگ سر که از لحاظ ظاهری به کله انسان شباهت دارد ، می‌باشند.

وی ادامه داد: همچنین پرونده دریاچه تمی در بخش شهیون شهرستان دزفول که دارای منظره و طبیعت زیبا است بررسی و ثبت ملی شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این چهار اثر، پس از ثبت به لحاظ حفاظتی با عنوان آثار طبیعی زیرحفاظت میراث فرهنگی قرار خواهند داشت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است تا با کمک انجمن ها و دوستداران حوزه میراث فرهنگی در ثبت و مراقبت جاذبه های طبیعی و تاریخی و معرفی هر چه بهتر این ظرفیت‌ها در جهت جذب گردشگر به منظور تقویت و رشد اقتصادی جوامع پیرامون این آثار در خوزستان فعال باشیم و به همین منظور طی فراخوان های مختلف از تمامی انجمن ها درخواست کردیم تا در این راه در کنار معاونت میراث فرهنگی اداره کل باعث سرعت بخشی و کمک به روند تشکیل و ارسال پرونده ها یاریگر ما باشند.

حسینی بروجنی با اشاره به فعالیت فعالان انجمن های سه گانه وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این انجمن ها در همه حال به عنوان بازوی یاری گر مجموعه میراث فرهنگی عمل نموده و ضمن قدردانی از تمامی کارشناسان و فعالین میراث فرهنگی در شهرستان ها از آنها می خواهیم که در ادامه مسیر با همفکری و هم افزایی همچنان یاری گر حوزه میراث فرهنگی باشند.

برچسب‌ها گردشگری لالی دزفول خوزستان میراث فرهنگی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری لالی دزفول گردشگری لالی دزفول خوزستان میراث فرهنگی اهواز گردشگری و صنایع دستی خوزستان اداره کل میراث فرهنگی چهار اثر انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان