Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در دوره رویداد «حقایق» و نشست مدیران حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: ماه رجب است که بهار معرفت و بهار اولیا الهی است. تقویم عبادی و تقویم انسانهای مومن با ماه رجب شروع می شود.

وی تاکید کرد: فروردین و ربیع انسانهای مومن ماه رجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کتاب مفاتیح هم می‌بینیم که اعمال ماه را که شروع می کند با ماه رجب شروع می کند. گویی رجب آغاز ورود به یک مسیر ارزشمند است.

رستمی گفت: بعضی از بزرگان این سه ماه را به مقدمات و ورود به یک مهمانی مشغول بودند. که در رجب آن طهارت اتفاق می افتد آن غبار زدایی و پاکی اتفاق می افتد یا تخلیه و در شعبان  آن آراستگی و لباس زیبای بندگی و مهمانی خدا و در ماه مبارک رمضان ورود به آن ضیافت الهی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ادعیه اعمال شریف و مراقبت ویژه در این ماه وارد می شود. شما عزیزان خودتان اهل توجه هستید و هم راهبر و حرکت دهنده دوستانتان هستید. ما هم باید به خودمان توجه کنیم هم مخاطبان و اطراف خود را  به مراقبات این ماه و ماه‌های بعد متوجه کنیم .

رستمی تصریح کرد: بعضی از بزرگان می فرمایند اگر کسی شب قدر را احیا بگیرد معنایش این نیست که یکی از شب های قدر را شب تا صبح بیدار بوده باید درک لیله القدر را داشته باشد. بعضی ها می فرمودند اگر می خواهید به درک لیله القدر برسید از اول رجب دعا کنید.

حجت الاسلام رستمی گفت: نکته دوم که محضر شما عزیزان باید یاد آوری کنم موضوع مأموریت مهمی است که متوجه جبهه حق است ما اگر به آن جهت‌دهی که حضرت آقا و حضرت امام در بیاناتشان دارند و بر اساس اشراف هم اشراف فعلی! هم اشراف تجربی هم اشراف خبری و اطلاعاتی و هم اشراف هدایتی و موهبتی که امام و حضرت آقا داشتند، محورها را به خوبی برای ما مشخص می‌کنند که آن محورها نشان می دهد که الان خط اول و محور اصلی مبارزه و دفاع و حمله کجاست.

وی تاکید کرد: یک زمانی حضرت امام فرمودند جنگ اولویت اول کشور است، خیلی‌ها غفلت کردند. امام در آن نامه ای که به منشور روحانیت معروف شد دغدغه ها و گلایه مندی هایی دارند آنجایی که سلام می دهند به شهدای طلبه که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشتند، در اینجا خوب است که یادآور بشوم که اگر برای غیر خدا کار کنیم هم در دنیا و هم در آخرت ضرر کرده ایم و تلاش بکنیم از محضر امام رضا علیه السلام و اولیا خدا در این ماه بتوانیم اخلاص را هدیه بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی گفت: دشمن دارد روی ذهن، فکر، امید، باور، اعتقاد، تصمیم و نظام اراده و شناخت و تصمیم جامعه کار می‌کند دشمن هم سیستم محاسباتی مسئولین را هدف قرار داده و هم مردم را نشانه گرفته است و بر این اساس ماموریت ما ویژه است که بر ارتقاء فرد، تبیین درست میدان، تفکیک صورت و سیرت انقلاب و مواظبت از صورت انقلاب کار کنیم و مراقب باشیم که جای جلاد و شهید عوض نشود و رهبری امسال دیگر رسما فرمان دادند و آن فرمان جهاد تبیین است. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: جهاد تبیین مولفه های خودش را دارد شما هم اشراف دارید، ولی این دعوت و مطالبه نشان می دهد که نقطه آسیب در حال حاضر آنجاست آن سنگری که ممکن است خط را بشکند و اگر بشکند جبهه دور خواهد خورد و مقاومت ما در جاهای دیگر بی اثر خواهد شد. این خط است، خط تبیین، خط روشنگری، آگاه سازی و مصونیت بخشی.

وی افزود: فضا، فضای سختی است، همه ما موظفیم، هم شبکه عناصر مومن پای کار و هم مخاطبین دارای حوزه نفوذ و باید قلمرو نفوذ خودمان را بشناسیم، ارتباط بگیریم، محتوا برسانیم، آگاه‌سازی کنیم، مصونیت بخشی کنیم، دستگیری کنیم و رهایشان نکنیم. جنگ جنگ سختی است چون میدان و مولفه‌های میدان، تکنولوژی، ابزار، دانش و مدیریت دست دشمن است. 

وی در ادامه گفت: اخیرا هشتگ پرچم افتخار در اینستاگرام فیلتر شد. این شعار دیگر نه تروریست است نه ترویج خشونت و نه نژاد پرستی. کسی در سالگرد تاسیس انقلاب و نظام یک پرچم بگذارد این را هم فیلتر می کنند از سوی دیگر بدیهی ترین خواسته ها و مطالبات یک ملت که ابراز علاقه به حاج قاسم است به عنوان تروریست حذف می‌شود اگر مقاومت کنید صفحه‌تان حذف می‌شود، برای همین است که حضرت آقا می‌‌فرمایند جبهه تبیین و جهاد تبیین اینجاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امید جامعه نهاد رهبری رهبری هم اشراف ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است

جام جم آنلاین اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در مورد زیست عفیفانه در جامعه، گفت: زیست بومی در کشور ما وجود دارد که بسیاری از افرادی که به کشورهای شرقی و غربی سفر کرده‌اند، بر آن تأکید دارند.
وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در جمهوری اسلامی سبب آرامش و امنیت شده، توجه به زیست عفیفانه و خانواده است.
استاندار اصفهان بیان کرد: دقیقاً در نقطه مقابل، عدم توجه به خانواده و زیست عفیفانه تمدن غرب را دچار آسیب کرده است.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: یکی از جبهه‌هایی که دشمن سالها است در کشور ما آن را دنبال می‌کند هجمه به زیست عفیفانه، مقام خانواده، زن و مادر است.
استاندار اصفهان ادامه داد: البته با قُبح زدایی از گناه و لاابالی‌گری تلاش کرده‌اند تا زمینه برخی بی‌بندوباری‌ها را در جامعه فراهم کنند.
دکتر مرتضوی گفت: برخی از جریان‌های رسانه‌ای در سال ۱۴۰۱ تلاش کردند حیا، عفت و زیست عفیفانه را از مردان و زنان ما بگیرند، البته که زیست عفیفانه برای هم مردان و هم زنان است و هیچ فردی از آن مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه اگر آینده ایران برای ما مهم است باید خانواده همیشه محترم و جایگاه زن متعالی باشد، گفت: در خانواده‌هایی که زیست عفیفانه دارند مادر جایگاه مقدس و اعتبار متمایزی دارد و این جایی است که دشمن هدف‌گیری می‌کند.
استاندار اصفهان اظهار کرد: دشمن جایگاه مادر را با هدف قراردادن دختران نشانه رفته است تا زیست عفیفانه را از دختران جامعه سلب کند.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: برای مقابله با این هدف شوم دشمن برنامه‌های مختلف ایجابی، سلبی و بازدارنده برنامه‌ریزی شده است.
دکتر مرتضوی بیان کرد: بایستی خواهران و برادرانی که از زیست عفیفانه فاصله می‌گیرند را هوشیار و بیدار کنیم و جامعه نسبت به این مسائل حساس شوند.
وی افزود: فرزندان ما با بمباران تبلیغاتی در معرض آسیب هستند، در این خصوص اصحاب فرهنگ و هنر و بالاخص رسانه وظیفه خطیری دارند تا جامعه را نسبت به این مخاطرات آگاه کنند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود