Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@23:51:33 GMT

اعتراض به رد ویزای کانادا چه مراحلی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۲۳۰۳

اعتراض به رد ویزای کانادا چه مراحلی دارد؟

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در مقاله ی ویزای تحصیلی کانادا از سایت کن اپلای درباره مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا یک چک لیست نهایی ساده و بسیار خلاصه از مراحل اخذ ویزای تحصیلی را می‌خوانیم.

● تحقیق و انتخاب دانشگاه‌

● بررسی شرایط دانشگاه‌های معتبر

● انتخاب یک دانشگاه مناسب با شرایط خود

● تکمیل شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه و ارسال آنها به دانشگاه

● پرداخت هزینه اپلیکیشن فی

● اخذ پذیرش از دانشگاه

● نوشتن استادی پلن

● دریافت استادی پرمیت

● تکمیل تمام مدارک لازم (اثبات تمکن مالی، سوئ پیشینه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)

● دریافت ویزای بازدید کننده یا eAT

● سفر به کانادا

● وقت سفارت و انگشت نگاری

● دریافت ویزای تحصیلی

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

در مقاله ای از یک سایت معتبر درباره دلایل ریجکت ویزا کانادا می‌خوانیم: یکی از مهمترین چالش‌های اخذ ویزای تحصیلی، ریجکت ویزای تحصیلی است. متقاضیان تمام مدارک خود را آماده می‌کنند و پذیرش می‌گیرند و با توجه به شرایط اطمینان دارند که موفق به اخذ ویزا خواهند شد اما با ریجکت ویزای تحصیلی مواجه می‌شوند. شرایط بسیاری می‌تواند در ریجکت ویزا موثر باشد.

برای مثال گپ تحصیلی اگر بدون دلیل خاصی باشد ممکن است باعث ریجکت ویزا شود. بااین حال اگر گپ تحصیلی به دلیل کار مرتبط، خواندن زبان، بیماری و ... باشد تاثیری در روند اخذ ویزای تحصیلی ندارد.

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ضعف در نوشتن استادی پلن است. اگر افسر اداره مهاجرت دلایل شما برای ادامه تحصیل در کانادا را کافی و منطقی نبیند یا حس کند ممکن است شما بخواهید بعد از ادامه تحصیل در کانادا بمانید ویزای شما را رد می‌کند.

مراحل رفع ریجکتی و اعتراض به رد ویزای کانادا

در ادامه مراحل رفع ریجکتی و اعتراض به رد ویزای کانادا را به طور کامل بررسی میکنیم:

ارسال مدارک لازم

ممکن است ویزای شما به علت مشکل یا نقص در مدارک انجام شده باشد. در این صورت بهتر است مدارک خود را بازبینی کرده و دوباره به درستی تکمیل و ارسال کنید.

ارسال بلیط هواپیما

یکی از مدارک لازم پرینت بلیط هواپیما است. باید در نامه دوم پرینت بیلط هواپیمای خود را ارسال کنید حتی اگر اینکار را در درخواست اول خود انجام داده باشید.

ارسال دعوت نامه

ارسال یک دعوت نامه از دوست، همکار یا خویشاوندان در کشور کانادا می‌تواند مفید باشد. سعی کنید یک دعوت نامه بگیرید و آن را با درخواست خود ارسال کنید.

ارسال نامه پوششی

در نامه پوششی باید توضیح دهید چرا به کانادا می‌روید.

اسناد دارایی ها

بهتر است برای اثبات تمکن مالی اسناد دارایی‌هایی که در ایران دارید مثل خانه، زمین، کسب و کار و ... را ارسال کنید.

ارسال نامه ضامن

برای اثبات تمکن مالی بهتر است نامه یک ضامن را ارسال کنید. ضامن کسی است که باید ثابت کند در صورتی که شما در کانادا توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی را نداشته باشید، این هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

ارسال مدارک خانوادگی

بهتر است مدارک خانوادگی خود مثل سند ازدواج و ... را ارسال کنید تا ثابت کنید خانواده شما در ایران زندگی می‌کنند و شما پس از اتمام تحصیل دوباره پیش آنها برمی‌گردید.

سابقه سفر شما

یکی دیگر از دلایل رد ویزای کانادا سابقه سفرهای خارجی شماست. بهتر است قبل از اخذ ویزای کانادا چندین سفر خارجی داشته باشید و به موقع از آن کشورها خارج شوید. نداشتن سفر خارجی یا خروج دیرهنگام در سفرهای قبلی باعث رد ویزای تحصیلی خواهد شد.

داشتن سابقه کیفری

در صورتی که سابقه کیفری داشته باشید ویزای کانادای شما ریجکت خواهد شد. ممکن است در مواردی خاص جرم‌های بسیار کوچک نادیده گرفته شوند اما داشتن سابقه کیفری برای افسران اداره مهاجرت کانادا یک زنگ خطر بزرگ است.

نحوه اعتراض به رد ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟

اگر فکر می‌کنید به دلایل اشتباه یا قابل حلی ویزای تحصیلی شما رد شده است باید نامه اعتراض بنویسید. نوشتن این نامه روش ثابت و خاصی ندارد ولی نحوه نوشتن این نامه بسیار مهم است. بهتر است نامه شما با مدارک و دلایل کامل و کاملا منطقی و بدون جملات احساسی نوشته شود.

بهترین حالت این است تمام اطلاعات شخصی لازم مثل نام و نام خانوادگی، پاسپورت، تاریخ و محل تولد، آدرس، ایمیل و شماره تلفن را ذکر کنید.

به علاوه بهتر است تاریخ دریافت نامه ریجکتی، انگیزه خود از سفر، دلایل رد شدن ویزا و دلایل خود برای اخذ ویزا با استدلال و مدرک بیان کنید.

در انتها پس از پرینت نامه آن را امضا کنید.

کلام آخر

با اندکی دقت و پیش رفتن مراحل اخذ ویزا به درستی ویزای شما ریجکت نخواهد شد. بااین حال در صورت ریجکت ویزای تحصیلی کانادا باید اقدامات گفته شده را انجام دهید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

کد خبر 1600495

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویزای تحصیلی کانادا اخذ ویزای تحصیلی مراحل اخذ ویزا ارسال کنید ریجکت ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در خبرنامه‌ای اعلام کرد که ۱۵ شهروند افغانستانی از زندان‌های پاکستان آزاد شده اند.

این وزارت در خبرنامه ای که امروز منتشر کرد گفته است علت حبس این افراد در پاکستان نداشتن مدارک اقامت در این کشور بوده و هر کدام آن‌ها از دو تا ۱۹ ماه در زندان بوده‌اند.

 وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید همه این افغانستانی ها برای دریافت کمک به سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

گفتنی است که پلیس پاکستان در ماه‌های گذشته مهاجران افغانستانی را که عمدتا به دلیل نداشتن مدارک معتبر اقامتی، بازداشت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • شرایط صدور دستور موقت
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند