Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:11:18 GMT

شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان تصاعدی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۲۴۲۹

شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان تصاعدی شد

گروه استان‌ها- روند افزایشی شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان که از هفته‌های گذشته آغاز شده همچنان به شکل تصاعدی ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همچنان شاهد روند افزایشی شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان هستیم و طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 439 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 150 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که 55 نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

لازم به ذکر است که این افزایش 3 برابری آمار نسبت به دو هفته گذشته طی یک هفته و به سرعت اتفاق افتاد و دلیل آن را می‌توان شدت سرایت بالای سویه امیکرون کرونا دانست؛ شمار کل بستری‌شدگان کرونایی گیلان در دو هفته گذشته 118 نفر بود.

تاخت و تاز امیکرون در استان گیلان آمار بستری‌شدگان کرونایی را 3 برابر کردشمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان 3 برابر شد5 شهرستان گیلان به رنگ قرمز کرونایی درآمد

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 5 شهرستان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و آمار مبتلایان کرونایی بالایی دارند.

همچنین  12 شهرستان استان اعم از شهرستان‌های املش، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، صومعه‌سرا، شفت و فومن نیز در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی هستند و احتمال تغییر رنگ به قرمز را دارند.

اگرچه موج ششم کرونا با سرعت بسیار بیشتری نسبت به 5 پیک قبلی کل کشور و به تبع استان گیلان را درگیر خود کرد اما خوشبختانه با پوشش‌دهی بالای واکسیناسیون در گیلان شاهد کاهش شدت علائم این سویه در مبتلایان بودیم.

البته شایان ذکر است که انجام واکسیناسیون کرونا به هیچ عنوان سد محکمی در برابر هیچ یک از سویه‌های کرونا نبوده و تنها علائم بیماری را کاهش می‌دهد و در سایه آن شاهد کاهش آمار بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها خواهیم بود.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر بیش از 95 درصد مردم استان دز نخست واکسن کرونا، بیش از 90 درصد دز دوم و بیش از 30 درصد جمعیت استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

انتهای پیام/614/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شمار بستری شدگان کرونایی در استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود

مهدی عالمی، ناظر پروژه پل سفیدرود گفت: اجرای عملیات ساخت پل بزرگ سفیدرود با عرشه فلزی و پایه‌هایی با ۲ دهانه ۴۰ و ۵۰ متری به طول کلی ۹۰ متر، عرض ۵.۵ متر و عرض پیاده رو کناری ۵۰ سانتیمتر در بحرانی‌ترین قسمت رودخانه و در محدوده استملاکی سد سفیدرود منجیل با به کارگیری به روزترین اصول فنی و مهندسی در حال انجام است.

او هدف از ساخت این پل را تسهیل دسترسی، بهبود کیفیت تردد و روان سازی و حذف گره ترافیکی مسیر اعلام و تصریح کرد: محل قرارگیری این پل در محور اصلی منجیل _ سه راهی طارم شهرستان رودبار نقش چشمگیری در جابجایی مسافران، محصولات کشاورزی و فعالیت اقتصادی استان‌های شمالی و شمال غربی کشور دارد.

ناظر پروژه پل بزرگ سفیدرود افزود: در حال حاضر پل قدیمی بین ۲ شهر منجیل گیلان و طارم زنجان بر روی رودخانه سفیدرود استفاده می‌شود. 

به گفته عالمی، با توجه به اینکه مسیر عبوری از پل فلزی موجود ظرفیت تردد یک خودرو را دارد و نیز بخشی از مسیر راه فرعی طارم رودبار به منظور عملیات اجرایی بخش دوم آزادراه منجیل - رودبار مسدود شده است و محدودیت مراودات تجاری و کشاورزی دو سویه شهرستان طارم با شهرستان‌های استان گیلان، تکمیل این طرح در حداقل زمان ممکن با همت مسئولان استانی و شهرستانی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

او همچنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پل فلزی که این روز‌ها با پیشرفت ۹۲ درصدی و ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، راه گیلان به استان‌های همجوار اعم از زنجان، قزوین، اردبیل و ... هموار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده در صورت تأمین اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال انتظار می‌رود در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

پروژه ساخت پل بزرگ سفیدرود در شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده بود. 

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیکان درخواستی برای میزبانی از استقلال در قزوین نداشته است
  • شمار شهرک های ثبت نشده در نوشهر بالا است
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است