Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:46:10 GMT

قیمت طلا به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۲۵۱۱

قیمت طلا به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۲۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح ۱۸۱۴ دلار و ۹۱ سنت هم پیش رفته بود. همچنین قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

استفان اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره می‌گوید: "بزرگترین بخش تورم در حال حاضر، فراتر از مسائل زنجیره تأمین، قیمت نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این یک مشکل است به همین دلیل دیگر مهم نیست که نرخ‌های بهره چقدر بالا باشد. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ما ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم.

قیمتهای نفت روز دوشنبه افزایش یافت و نفت برنت به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۴ رسید.

بازارهای سهام آسیا پس از آنکه داده‌ها، اشتغال گسترده در ایالات متحده نگرانی‌ها را در مورد اقتصاد جهانی کاهش داد سیر نزولی به خود گرفتند.

آمار تورم ژانویه آمریکا قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و نرخ بالا می‌تواند به برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره سرعت ببخشد؛ به خصوص پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی که نشان داد اقتصاد آمریکا در ژانویه ۴۶۷ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

براساس گزارش رویترز، شمش به عنوان پوششی در برابر تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

طلا همچنین با ادامه تنش بین غرب و روسیه بر سر اوکراین حمایت شد. دو مقام آمریکایی روز شنبه گفتند روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت رزمی را که برای حمله به اوکراین نیاز دارد در اختیار دارد.

کد خبر 5419004

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت طلا طلا قیمت سکه بهار آزادی قیمت نفت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت برنج بانک مرکزی نهضت ملی مسکن سازمان بنادر و دریانوردی سید احسان خاندوزی قیمت سکه بهار آزادی سهام عدالت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار کنتور هوشمند درج قیمت تولیدکننده روی کالا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های اخیر و همزمان با کاهش نوسانات ارزی و تخلیه هیجانات کاذب از بازار، برخی نمایندگان در اظهارنظر‌هایی عجیب سعی در تخریب ارزش پول ملی کشورمان دارند.

البته که انتقاداتی به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی وارد است، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت ارز شد، تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه بود و با آرام شدن فضا از شدت نوسانات ارزی هم کاسته شد.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟