Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور مجازی وزیر آموزش و پرورش، "مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده استان کرمان" افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اینکه خانواده ها برای ارتقای بهداشت روانی خود و مقابله با چالش های ناشی از تغییرات سریع اجتماعی و دشواری های سازگاری با آن، به حمایت های جدی نیاز دارند، این امر باعث شده ارائه  خدمات راهنمایی  و مشاوره خانواده بسیار تا بسیار ضروری جلوه کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیم روحی افزود: در 21 شهرستان و ناحیه استان کرمان بیش از 120 نیروی مدیر و مشاور مجرب و توانمند و با هدف کمک به تعادل و استحکام خانواده به منظور مشارکت بهینه در تعلیم و تربیت فرزندان و یاری رساندن به خانواده های آسیب دیده و نیازمند به مشاوره، مشغول به خدمت رسانی هستند، به ویژه در شرایط فعلی که ویروس کرونا باعث غیرحضوری شدن آموزش ها در مدارس و محیط خانه تبدیل به فضای آموزشی شده و والدین مسئولیت سنگین تعلیم فرزندان را نیز در کنار تربیت آنان عهده دار شده اند، خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده بیش از پیش ضروری و حائز اهمیت است.

وی گفت: هم اکنون در راستای اجرای برنامه های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد مراکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده استان، مرکز جامع آموزش خانواده استان کرمان نیز با هدف راهبری، کیفیت بخشی و پشتیبانی از سایر مراکز استان از جمله ارائه خدمات تکمیلی تخصصی، برگزاری کارگاه های  تخصصی  و ارتقای توانمندی های مشاوران و کادر اداری و اجرایی، مدیریت و برنامه ریزی برای دانش افزایی و توانمند سازی مدرسان آموزش خانواده استان و سایر امور مربوط راه اندازی و افتتاح شده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در 21 شهرستان و منطقه استان کرمان در 7 حوزه مشکلات خانوادگی با 10 زیرمجموعه، مشکلات تربیتی فرزندان با 7 زیرمجموعه، مشکلات تحصیلی فرزندان با 5 زیرمجموعه، اختلالات روانی با 9 زیرمجموعه، اختلالات شخصیتی با 7 زیرمجموعه، بزهکاری های اجتماعی با 5 زیرمجموعه و مشکلات جنسی با 5 زیرمجموعه مشغول ارائه خدمات به خانواده ها و دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانواده استان آموزش و پرورش استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  کمیته امداد برای  توانمند ساز کردن خانواده‌های تحت حمایت در تلاش است که بتواند خدمات مختلفی را ارائه ‌دهد.

او‌در ادامه تصریح کرد: خدمات کمیته امداد تنها معیشت، مسکن ،پوشاک،اشتغال نیست، بلکه خدمات مشاوره ای هم جزو اولویت‌های خدمت رسانی در توانمند کردن جامعه هدف تحت حمایت وجود دارد.

پرپنچی گفت: مشاوره سبب می‌شود خانواده‌هایی که از مسیر توانمندی خارج می‌شوند به این مسیر بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: یکی مهم ترین و اصلی ترین  مؤلفه‌های توانمندسازی خوداتکایی، خودباوری و تقویت امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است.

او گفت: اگر راهنمایی و مشاوره نباشد به هدف مورد نظر نخواهیم رسید. یکی از موارد توانمند سازی اقتصادی بوده، اما بحث مشاوره، اجتماعی است که می‌تواند فرد را برای تحقق توانمندی آماده کند.

پرپنچی تصریح کرد: به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت و روند مناسب اقدام به  راه اندازی برخی  مراکز کرده ایم که بتوانیم کنترل کافی را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند