Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نقد دیگری بر روند اجرایی جشنواره این است که بازه سنی مجاز هر فیلم مشخص نیست و خانواده ها با شک و شبهه فرزندان خود را به دیدن فیلم های جشنواره می برند و چقدر خوب می شود که کارگردان و تیم تهیه فیلم‌ها خودشان رنج سنی مجاز برای فیلم خود را از قبل مشخص و اعلام کنند.

مقارن شدن جشنواره با سویه امیکرون سبب کمرنگ‌ شدن استقبال مردمی شده است و زمان بندی فیلم ها هم علی رغم انتخاب پنج سالن و سه سینما، محدودیت بسیاری در دیدن فیلم ها برای علاقه مندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای خالی فیلم کمدی به جز قسمت های محدودی در فیلم "شادروان" و قسمت هایی از فیلم "لایه‌های دروغ"! در جشنواره به چشم می‌آید.

در فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره، تنها اسم یک کارگردان زن دیده می‌شود که نسبت به جمعیت زنان فیلم ساز، بسیار کم است.

منیر قیدی، کارگردان فیلم ویلایی ها با فیلم "دسته دختران" به جشنواره امسال آمده، فیلمی در ژانر جنگ و دفاع مقدس که با تاکید بر نقش زنان‌ و دختران و دلاوری های آنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ و با دغدغه جوانان و قهرمان‌های حقیقی به میدان آمده و آدم های معمولی را با اقدامات قهرمانانه نشان می دهد.

در فیلم دسته دختران بازی نیکی کریمی، هدی زین العابدین، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، مهدی حسینی‌نیا، محمد صدیقی مهر و صدرا امانی را می بینیم.

با تجدید خاطره فیلم "ویلایی‌ها" در جشنواره سال ۹۵ و موفقیت آن می‌توان پیش‌بینی کرد که "دسته دختران" از فیلم‌های موفق و متفاوت جشنواره امسال باشد.

فیلم سینمایی "شب طلایی" با بازی حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، سوگل خلیق، علی باقری و سینا رازانی و به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا ماجرای خانواده‌ای است که به بهانه جشن تولد مادربزرگ‌شان دور هم جمع شده‌اند اما با گم شدن شمش طلای یکی از اعضای خانواده، همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و خیلی رازها نمایان می‌شود.

در جریان فیلم و بین دیالوگ ها، آسیب شناسی اجتماعی نسل جدید خانواده ها را می‌بینیم و کارگردان در عین حال با زیرکی به نقد تفکر خرافی و بی فرهنگی های خانوادگی پرداخته است.

البته پایان باز این فیلم و چیستان گونه بودنش زیاد به مذاق تماشاگر خوش نمی آید و این را می توان از چهره و صحبت های تماشاگران در حین خارج شدن از سالن سینما دید!

یوسف حاتمی کیا، کارگردان "شب طلایی" پیش از این، فیلم ملاقات شیشه‌ای و مستندهای بازگشت و چشم جنگ را ساخته است.

ابراهیم حاتمی کیا به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم یکی از با سابقه‌ترین کارگردان‌های جشنواره فجر است که تاکنون چندین فیلم در جشنواره داشته و برنده چندین سیمرغ نیز بوده است.

حضور ابراهیم حاتمی کیا همانقدر که سبب شده یوسف حاتمی‌کیا پشت نام او پنهان شود، از طرف دیگر باعث بالا رفتن توقع تماشاچی هم می‌شود که طبق نظر تماشاچیان آن چنان هم براورده نشده است!

"لایه‌های دروغ" هم فیلم دیگر جشنواره است که محتوای آن به شدت با نام فیلم همخوانی دارد! و می‌توان گفت فیلم هندی جشنواره امسال بوده است!

این فیلم به کارگردانی رامین سهراب و بازی رامین سهراب، نادر فلاح، آرمان درویش، روشنک گرامی و بازیگران فنلاندی آنتی رینی، آنو سینی‌سالو و سونیا فارلینگ روی پرده رفت.

فیلم "لایه‌های دروغ" فیلمی شبه اکشن و محصول مشترک ایران و فنلاند است.

داستان فیلم درباره یک آتش‌ نشان قدیمی است که پس از پنج سال به ایران برگشته و همسرش به گروگان گرفته می شود و وارد یک تسویه حساب قدیمی می شود و اتفاقات بعدی رخ می دهد و زد و خوردهای عجیب و غریبی در فیلم دیده می شود که ناخودآگاه تماشاگر را به یاد بالیبود می اندازد و با خاتمه شیرینی هم به پایان می رسد!

به طور مختصر می‌توان آن را یک کمدی ناخواسته درجه یک دانست.

فیلم تاثیرگذار "بیرو" به کارگردانی عباس میرزایی درباره بیرگرافی و زندگی سراسر درس علیرضا بیرانوند است.

معرفی جغرافیای فرهنگی لرستان و ایل بختیاری با بازی حسین بیرانوند در نقش علیرضا بیرانوند و شباهت بی بدیل با شخصیت واقعی داستان، نقاط قوت این فیلم است.

احترام به والدین در عین اختلاف سلیقه و ادب و تلاش و پشتکار بی نظیر علیرضا، از درس های این فیلم برای نوجوانان است.

فیلم بیرو، فیلمی امید بخش و قهرمان محور است و حکایت مسیری سخت و دشوار برای یک نوجوان شهرستانی از صفر مطلق تا جایگاهی خوب و عالی را ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بیرو علیرضا بیرانوند ابراهیم حاتمی کیا سیمرغ بلورین فیلم فجر حاتمی کیا فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رئیس این بخش به انتخاب بهترین‌ها بپردازند.

لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامه‌نویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.

خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل داده‌اند.

فیلم‌هایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلب‌های تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.

برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد