Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تاکید بر اینکه جلسات باید خروجی مشخص داشته و مساله محور باشد، افزود: تشکیل جلسات صوری و تصویب مصوباتی که اجرایی نشود، قابل قبول نیست.

وی دستگاه‌های متولی را به اقدام عملی در راستای مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی مکلف کرده و یادآور شد: ریشه کنی بی سوادی هدف اصلی این شورا بوده و قطعاً سوادآموزی در بهبود شاخص توسعه انسانی تأثیر چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی توجه ویژه به سوادآموزی اقشار مختلف جامعه را ضروری دانسته و تصریح کرد: شناسایی و تحت تعلیم قرار دادن افراد بی سواد بخصوص در روستاها پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: انسداد مبادی بیسوادی و جذب تارکان تحصیل از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی است.

جواد جنگی، با بیان اینکه آموزش و پرورش اصلی ترین نهاد تربیت عمومی در کشور است؛ افزود: تحول آفرینی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تنها با تحول در آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وی با بیان به اینکه حیات طیبه هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منبعث از کلام الله مجید، بیانات ائمه اطهار و مطالبات رهبری از آموزش و پرورش تدوین شده است.

جنگی خاطر نشان کرد: تربیت انسان‌های مؤمن، مدیر و مدبر و پایبند به ارزش‌های ملی و اسلامی رویکرد آموزش و پرورش در ایران اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، دانش آموزان امروز باید ایران اسلامی را در زمینه‌های مختلف به رتبه شاخص منطقه برسانند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر گزاره‌ای ارزشی و تبیین اهداف انقلاب و راه و رسم شهداست، گفت: یکی از رسالتهای مهم امروز آموزش و پرورش، تقویت هویت ملی و آشنایی با فرهنگ غنی ایران اسلامی در بین دانش آموزان است.

کد خبر 5419074

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی رضا ابراهیمی سوادآموزی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا عکس استانها ایلام تبریز بارش برف آذربایجان غربی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار علیه علف‌های هرز سمپاشی انجام شده است.

علی دیانتی افزود: گندم کاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روز‌های آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

وی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری‌های برگی غلات هشدار داد.

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روز‌های آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری‌های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف‌های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف‌های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد