Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:03:39 GMT

بازگشایی مرزهای استرالیا به روی مسافران پس از ۲ سال

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۱۰۴

بازگشایی مرزهای استرالیا به روی مسافران پس از ۲ سال

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» احیا شدن مهاجرت و بازگشایی مرزها به روی افراد واکسینه در استرالیا برای نخستین بار پس از ۲ سال، میلیاردها دلار را به این کشور  که سیزدهمین اقتصاد جهان است تزریق خواهد کرد. 

با این حال این حرکت به شکل کارآمدی به زمان نیاز دارد که واکنش مهم اخیر استرالیا به همه گیری ویروس کرونا در پی کاهش مرگ و میر و میزان ابتلای افراد به این ویروس می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استراتژی مهم دیگر که حالت توقف-شروع قرنطینه ها بود در ماه دسامبر کنار گذاشته شد. 

استرالیا در ماه های اخیر در رابطه با رفع کنترل های مرزی عقب نشینی کرد. برای مثال به مهاجران متخصص اجازه ورود داد و توافق های سفرهای بدون قرنطینه در بدو ورود را در مورد کشورهای گلچین شده ای مانند نیوزیلند ترتیب داد. 

با این وجود بازگشایی هایی که از ۲۱ فوریه قرار است برای نخستین بار از مارس ۲۰۲۰ انجام شود، نشان می دهد که مردم در صورتی که واکسینه شده باشند از هر کجای دنیا می توانند به این کشور سفر کنند. 

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در سخنرانی مطبوعاتی در «کانبرا» گفت: « چنانچه  افراد ۲ دُز واکسن زده باشند، ما به آنها برای ورود به استرالیا خوش آمد می گوییم.»

صنعت گردشگری استرالیا که وابسته به بازار داخلی بوده و به شکل جدی و سنگینی تحت تاثیر محدودیت های کرونایی قرار گرفته است از این تصمیم استقبال کرده است. این تصمیم تنها ۳ ماه پیش از انتخابات دولت استرالیا  و شخص موریسون گرفته شده است. 

براساس اطلاعات مرکز تحقیقات گردشگری دولت استرالیا، خسارات صنعت گردشگری داخلی و بین المللی از آغاز همه گیری کرونا در این کشور  ۱۰۱.۷ میلیارد دلار استرالیا ( ۷۲ میلیارد دلار آمریکا) برآورد شده است.  درآمد سفرهای بین المللی در استرالیا از ۴۴.۶ میلیارد دلار استرالیا در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۱.۳ میلیارد دلار استرالیا در ۲۰۲۰-۲۰۲۱ سقوط کرد.

بدین ترتیب مانند دیگر نقاط جهان موارد ابتلا به ویروس کرونا با سویه جهش یافته جدید «اُمیکرون» در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است. کارشناسان بهداشتی معتقدند با وجود مسری بودن بالای اُمیکرون علائم بیماری، خفیف تر از گونه های پیشین این ویروس است.مقام های استرالیایی می گویند با آمار ۹ نفر واکسینه از ۱۰ نفر در افراد بالای ۱۶ سال در استرالیا، موارد بستری در مبتلایان جدید پایین آمده است.

استرالیا امروز بالای ۲۳ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا گزارش کرده است که پایین ترین رقم در سال ۲۰۲۲ و پیک چند ماه پیش ۱۵۰ هزار نفری در این کشور می باشد. نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا از زمان آغاز گسترش سویه اُمیکرون از ماه نوامبر، در این کشور شناسایی شده است. تا آن زمان استرالیا تنها ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده بود. آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا از آغاز همه گیری در این کشور، ۴ هزار و ۲۴۸ نفر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون استرالیا واکسیناسیون پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون استرالیا ویروس کرونا اومیکرون استرالیا واکسیناسیون ویروس کرونا میلیارد دلار همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است

به گزارش جماران؛ «خلیل الحیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: «ما آماده هستیم تا با آتش‌بسی به مدت ۵ سال یا بیشتر با اسرائیل موافقت کنیم.»

شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: الحیه افزود: «حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است»

وی با اشاره به اینکه حماس خواهان پیوستن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است، اظهار داشت: «همه مبارزان با اشغالگری به هنگام استقلال و دستیابی به حقوق و کشورشان به حزبی سیاسی تبدیل و نیروهای رزمی‌شان هم به ارتشی ملی بدل شدند.»

حمله به رفح

این عضو ارشد درباره تهدیدات اسرائیل در حمله به شهر رفح گفت: «این حمله در نابود کردن حماس ناکام خواهد ماند، ارتباط و تماس‌ها میان رهبران سیاسی حماس در خارج و فرماندهان نظامی در غزه به دلیل جنگ قطع نشده است و ارتباطات، تصمیم‌ها و رویکردها با هماهنگی دو طرف اتخاذ می‌شود.»

الحیه تصریح کرد: «نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها توانسته ۲۰ درصد از توانمندی‌های انسانی یا میدانی حماس را از بین ببرد.»

مذاکرات آتش‌بس

این رهبر حماس مورد مذاکرات تبادل اسرا تاکید کرد: حماس از قطر می خواهد نقش میانجی‌گری را ادامه دهد، ما قصد نداریم دفتر سیاسی خود را از دوحه پایتخت قطر منتقل کنیم»

الحیه توضیح داد «حماس در مورد تعداد اسرای فلسطینی که می‌خواهد در ازای آزادی باقی‌مانده اسرای اسرائیلی آزاد کند، امتیازاتی داده است اما جنبش دقیقاً نمی‌داند چه تعداد اسرا هنوز در غزه هستند و چه تعداد در قید حیات‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه حماس از خواسته‌های خود در آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی عقب نخواهد نشست،گفت: «پیش از اطمینان نیافتن از پایان جنگ، تحویل اسرای موجود نزد مقاومت، چه سودی دارد؟»

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند