Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:35:35 GMT

چطور بهترین هندزفری را با توجه به نیازمان بخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۱۶۳

چطور بهترین هندزفری را با توجه به نیازمان بخریم؟

هندزفری‌ها انواع مختلفی دارند و در بازار به هدفون‌های تو گوشی که امکان استفاده به همراه گوشی موبایل یا تبلت را داشته باشد، هندزفری می‌گویند. تنوع قیمت هندزفری و تفاوت مشخصات آن ممکن است برای بسیاری از افراد گیج‌کننده باشد.

به طور قطع درباره‌ی هدفون‌های حرفه‌ای استودیویی صحبت نمی‌کنیم و هدف از این مقاله، راهنمایی برای انتخاب بهترین و باارزش‌ترین هندزفری با توجه به نیازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور خلاصه سه دسته‌بندی کلی از نظر ظاهر و کاربرد هدفون‌ها وجود دارد. هدفون‌های این‌ایر یا تو گوشی، رو گوشی و دور گوشی که با توجه به نوع قرارگیری بر روی گوش نام‌گذاری شده‌اند.

هدفون‌های دور گوشی یا Over-ear کل گوش را می‌پوشانند و در انواع باسیم و بی‌سیم قابل خریداری هستند. این هدفون‌ها درایور بزرگ‌تری دارد و می‌تواند بازه‌ی بیشتری از فرکانس صدا را پوشش دهد. هدست‌های رو گوشی یا On-ear هم بر روی گوش قرار می گیرند اما تمام گوش را احاطه نمی‌کنند. اما تمرکز ما بیشتر بر روی هندزفری‌های کوچک‌تر است که با نام تو گوشی یا In-ear شناخته می‌شوند.

هندزفری‌های تو گوشی کاربری وسیعی از موبایل و تبلت گرفته تا اتصال به لپتاپ و دسته‌های کنسول بازی دارند. از هندزفری باسیم یا بی‌سیم تقریبا در همه جا مطابق با دستگاه مورد استفاده می‌توان بهره برد. اگر هندزفری باسیم در اختیار دارید، تنها کافی است تا دستگاه‌تان جک 3.5 میلی‌متری صدا داشته باشید. اگر هم هندزفری بی‌سیم خریداری کرده‌اید، دارا بودن ارتباط بلوتوث کافی خواهد بود.

هندزفری‌ بی سیم گزینه مناسبی برای ورزشکاران است؛ هندزفری‌‌های اختصاصی ورزش راحت، مقاوم در برای تعریق و آب هستند و عموما ظاهری اسپورت دارند. تنها ایراد آن، درایورهای کوچک است که شاید در مقایسه با هدفون‌های دور گوشی پیشرفته، ضعیف‌تر به‌نظر برسد.

اصطلاحات به کار رفته در هدفون و هندزفری

در ادامه با چندین اصطلاح در هندزفری و هدفون‌ها آشنا می‌شویم که برای انتخاب گزینه مناسب شما را یاری می‌کند.

درایور هدفون

درایور یک هدفون یا هندزفری، مهم‌ترین قطعه برای تولید صدا است و به صورت کلی از چهار بخش تشکیل می‌شود. وظیفه‌ی درایور، تبدیل سیگنال الکتریکی به صوت است. یک درایور از دیافراگم، آهنربا و سیم‌پیچ یا کویل تشکیل می‌شود که داخل یک فریم یا بسکت قرار می‌گیرند. آهنربا و کویل کار لرزاندن دیافراگم را انجام می‌دهند که به این ترتیب صدای مورد نظر تولید می‌شود. هر درایور، فرکانس تولیدی متفاوتی دارد که سازنده می‌تواند آن را برای تولید فرکانس‌های بالاتر یا پایین‌تر بهینه کرده باشد.

درایور را با ابعاد آن معرفی می‌کنند. درایور‌های بزرگ‌تر توانایی تولید صدای به مراتب قوی‌تر، به ویژه فرکانس پایین یا باس را دارند. گاهی اوقات تولیدکنندگان هدفون و هندزفری به طور همزمان از دو یا چند درایور برای پوشش کامل فرکانس‌ها در محصول خود بهره می‌برند. کیفیت درایورها تاثیر مهمی در صدای خروجی دارد.

بازه‌ی فرکانس پاسخ‌دهی هدفون

شنوایی انسان در بازه‌ی فرکانس 20 تا 20000 هرتز قرار دارد. البته هستند افرادی که قادر به شنیدن فرکانس‌های پایین‌تر یا بالاتر از این مقدار باشند. بهترین و دقیق‌ترین نوع هدفون و هندزفری طبق ادعای سازنده می‌تواند بازه‌ی 4 تا 40000 هرتز را پوشش دهد. هرچه به فرکانس پایین نزدیک شویم، صداها بم‌تر یا در اصطلاح باس (Bass) عمیق‌تر می‌شود. اعداد بالاتر هم نمایانگر صداهای زیر یا تریبل (Treble) هستند. در بین این دو نیز فرکانس میانه یا میدرنج (Mid-range) را داریم که اصوات عادی را تولید می‌کند.

یک هدفون می‌تواند مجموعه‌ای از درایورهای توئیتر (برای صدای زیر)، میدرنج و ووفر (برای صدای بم) را درون خود داشته باشد یا تنها از یک درایور به عنوان فول‌رنج (Full-range) بهره ببرد. اغلب هدفون‌های موجود در بازار توانایی پخش صدا در بازه‌ی فرکانسی 20 تا 20000 هرتز را دارند و نگرانی از این بابت نداشته باشید. اگر قصد کاربری خاصی از یک هدفون دارید، به بازه‌ی فرکانس پاسخ‌دهی آن توجه کنید.

حساسیت و سطح فشار صدا هدفون

حساسیت و سطح فشار صدا (SPL) با واحد دسی‌بل نمایش داده می‌شود که قدرت صدای تولید شده توسط هندزفری را نمایش می‌دهد. برای مثال آژیر پلیس، 110 دسی‌بل یا سشوار حدود 90 دسی‌بل سطح فشار صدا دارد. اغلب هدفون‌ها حداکثر 120 دسی‌بل حساسیت صدا دارند که آن هم می‌تواند به شنوایی آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل، بعضی از هدفون‌های پیشرفته صداهای بالاتر از 120 دسی‌بل را قطع می‌کنند. پس حساسیت و سطح فشار بالا نشان‌دهنده‌ی بهتر بودن یک هدفون یا هندزفری نیست. کیفیت صدای تولید شده اهمیت بیشتری دارد که تا حد زیادی به درایور به کار رفته در آن بستگی دارد.

امپدانس هدفون

امپدانس یعنی مقاومت جریان در سیم‌پیچ یا کویل که بر حسب اهم سنجیده می‌شود. هرچه امپدانس بالاتر رود، توان بیشتری برای به حرکت درآوردن درایور مورد نیاز است. بسیاری از هندزفری‌های موبایل امپدانس 16 یا 32 اهم دارند. به این دلیل که بتوان توان مورد نیاز درایور را از طریق باتری یا کانکتور 3.5 میلی‌متری تأمین کرد. برای تولید صدای Hi-Fi حداقل به 100 اهم امپدانس نیاز داریم. هدفون‌های استودیویی با امپدانس بالا به آمپلی‌فایر مجزا برای تولید صدا نیاز دارند. هرچه امپدانس پایین بیاید، میزان نویز تولید شده هم بیشتر خواهد بود. بنابراین در هندزفری‌ها امپدانس چندان موضوع مهمی محسوب نمی‌شود زیرا با توجه به کاربری و ابعادشان امپدانس بالایی نخواهند داشت.

شارژدهی هدفون

یکی از اولویت‌های اصلی برای خرید هندزفری بی‌ سیم می‌تواند شارژدهی باشد. هندزفری‌های تو گوشی از جمله True Wireless یا دور گردنی به دلیل نوع طراحی، ابعاد و لزوم سبک بودن آن، نمی‌توانند بیشتر از میزان مشخصی طرفیت باتری داشته باشند. ضمن این‌که استفاده از حذف نویز فعال هم به شدت بر مصرف باتری تأثیر می‌گذارد.

مزیت هندزفری‌های True Wireless داشتن محفظه یا کیس شارژ است که می‌توان پس از اتمام شارژ هندزفری‌ها به کمک محفظه، دوباره آن‌ها را شارژ کرد. محفظه شارژ می‌تواند سه تا چهار بار هر ایرباد را شارژ کند. این امکان نگرانی بابت در دسترس نبودن برق را رفع می‌کند. ایرپادز اپل یکی از باکیفیت‌ترین هندزفری‌های بلوتوثی برای کاربران آیفون و دیگر دستگاه‌های اپل محسوب می‌شود. هندزفری شیائومی از سری AirDots و هندزفری سامسونگ گلکسی بادز نیز در دسته True Wireless‌ها قرار می‌گیرند

برندهای بسیاری از جمله سونی، ادیفایر، لنوو، شیائومی، هایلو و حتی نوکیا به طور سالانه مشغول طراحی و تولید این نوع هندزفری هستند.

لازم به ذکر است هدفون‌های بی‌سیم تنها به هندزفری‌ها خلاصه نمی‌شوند و این روزها هدفون‌های دورگوشی و رو گوشی بی‌سیم زیادی در بازار یافت می‌شوند که برخی از آن‌ها شارژدهی بیشتری بسیار خوبی (بیش از ۴۰ ساعت) دارند.

آخرین مرحله

به قابلیت‌های نرم‌افزاری، کدک‌های بی‌سیم پشتیبانی شده، سابقه برند و ... در انتخاب هدفون و هندزفری برای گوشی دقت کنید. بخش محصولات زومیت راهنمای خوبی برای آگاهی از مشخصات دقیق هندزفری‌های مختلف است. در صفحه‌ی هدفون محصولات زومیت، سعی شده است تا اغلب هندزفری‌های موجود در بازار با کامل‌ترین اطلاعات فنی نمایش داده شوند. حتی امکان مقایسه‌ی هندزفری‌ها با یکدیگر هم فراهم است و در بخش پرسش و پاسخ هم می‌توانید سوال احتمالی خود را بپرسید. پس ابتدا نوع کاربری و دستگاهی که قصد دارید برای آن هندزفری تهیه کنید را مشخص کنید و سپس با توجه به قیمت هندزفری، محصول مناسب خود را خریداری کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز هدفون و هندزفری هندزفری ها برای تولید تولید صدا یک هدفون سطح فشار هدفون ها تو گوشی ی هدفون دسی بل بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • توصیه سان به لیورپول: صلاح پیر شده، بفروشیدش!
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • دستگاه بلوک زنی