Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:46:58 GMT

درمان میگرن با بوتاکس

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۲۳۲

درمان میگرن با بوتاکس

امروزه افراد زیادی درمان میگرن با بوتاکس را به عنوان یکی از راههای موثر خلاص شدن از شر سردردهای میگرنی می دانند. البته بوتاکس میگرن تنها برای برخی افراد توصیه می شود.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی داروی تزریقی است که پزشکان آن را برای از بین بردن چین وچروکهای پوست صورت استفاده میکنند. بوتاکس از سم بوتولونیوم ساخته شده است و خاصیت فلج کنندگی عضلات را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع پزشکان با تزریق بوتاکس درون عضلات، آنها را فلج کرده و سبب محو شدن چین وچروکهای صورت میشوند. این روش را میتوان کم تهاجمی ترین روش برای جوانسازی پوست و رفع خطوط چهره دانست. همچنین میتوان از این ماده برای درمان میگرن با بوتاکس استفاده کرد که یک روش ایمن برای درمان سردردهای میگرنی به حساب میآید که عوارض جانبی کمی داشته و کاملا بیخطر است.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

بوتاکس با غیرفعال کردن شبکه های ارتباطی درد در مغز، از ارسال پیام عصبی احساس درد جلوگیری میکند و بدین ترتیب تعداد سردردهای میگرنی را به حداقل میرساند. در واقع عملکرد بوتاکس به این صورت است که انتهای رشته های عصبی را تحت تاثیر قرار داده و مانع آزادسازی پیامهای شیمیایی حاوی احساس درد میشود. بوتاکس طبق تشخیص پزشک و بسته به شرایط بیمار در نواحی مختلفی ازجمله پیشانی، گیجگاه، پشت سر و کناره های گردن تزریق میشود و روی رشته های عصبی انتقال دهنده درد اثر میگذارد.

چه افرادی برای درمان میگرن با بوتاکس کاندید مناسبی هستند؟

برای درمان میگرن روشهای دارویی و غیر دارویی متعددی تجویز میشوند؛ ازجمله اینکه بیمار میتواند با تنظیم ساعات خواب خود، ورزش کردن یا پرهیز از سیگار و دخانیات تا حد زیادی سردردهای میگرنی خود را کاهش دهد. این روشها ممکن است در برخی افراد موثر واقع نشوند یا فرد به دلیل عوارض ناشی از روشهای دارویی، تمایلی به استفاده از داروهای شیمیایی نداشته باشد. در چنین حالتهایی انجام بوتاکس به عنوان راه حلی آسان و موثر پیشنهاد میشود.

همچنین افرادی که از سردردهای همراه گردن درد، سردرد پس سری و سردردهای تنشی رنج میبرند میتوانند از شیوه درمان میگرن با بوتاکس بهره مند شوند و برای همیشه از سردردهای شدید و غیرقابل تحمل رها شوند. البته نکته حائز اهمیت این است که درمان میگرن با بوتاکس دوره مراقبتی خاص خود را داشته و چنانچه بیمار به توصیه های پزشک در دوره نقاهت عمل نکند احتمال بازگشت سردردهای میگرنی وجود دارد.

درمان میگرن با بوتاکس برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

نکته بسیار مهم برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس این است که تزریق بوتاکس حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود؛ بنابراین پیش از شروع درمان با بوتاکس باید با پزشک مشورت کنید. افراد زیر نباید بوتاکس تزریق کنند:

بیمارانی که میگرن مزمن دارند و تعداد حملات میگرنی آنها به فاصله کمتر از 15 روز در هرماه بوده است. افرادی که به بیماری های میاستنی و گراویس مبتلا هستند و تزریق بوتاکس سبب تشدید بیماری آنها میشود. کسانی که سردرد آنها ناشی از فشارخون، دوره پریود و سینوزیت است احتیاجی به بوتاکس ندارند. مادران باردار و شیرده میبایست با اجازه پزشک اقدام به تزریق بوتاکس کنند. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس میگرن

پس از تزریق بوتاکس به مدت سه روز از مصرف چای سبز، جینسینگ، قرص سرماخوردگی و ویتامین E پرهیز کنید تا از ایجاد کبودی جلوگیری شود. زمانی که تزریق بوتاکس انجام دهید تا 3 الی 4 ساعت بعد به هیچ وجه نباید سر خود را به پایین خم کنید؛ بنابراین در ساعات اولیه پس از بوتاکس باید از مطالعه، کار کردن با موبایل یا نماز خواندن پرهیز کنید. همچنین دراز کشیدن و قرار دادن سر به صورت افقی نیز صحیح نیست.

از ماساژ دادن نواحی تزریق شده، رفتن به استخر و سونا و حمام طولانی مدت با آب داغ بپرهیزید و ترجیحا صورت خود را به آرامی و با آب سرد بشویید. استفاده از کمپرس سرد مانعی ندارد و برای کسب نتیجه بهتر کمک کننده خواهد بود. پس از تزریق بوتاکس به مدت 3 روز ورزش سنگین انجام ندهید. هیچوقت از کلاه یا سربندهای کشی استفاده نکنید چرا که این کار باعث فشار آوردن به پیشانی و نواحی تزریق میشود.

تاثیر بوتاکس بر درمان میگرن تا چه حد است؟

معمولا تا زمانی که سردردهای میگرنی حاد نشده اند تزریق بوتاکس تا حد زیادی میتواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند اما پس از شدید شدن سردردها، ممکن است مشاهده نتایج تزریق بوتاکس نیازمند مدت زمان بیشتری باشد. برای بهبودی کامل و کاهش چشمگیر سردردهای میگرنی، لازم است بیمار دوره درمان خود را کامل کند و جلسات تزریق بوتاکس را طبق دستور پزشک ادامه دهد. به طورکلی میتوان گفت سردردهای میگرنی معمولا پس از جلسه دوم تزریق بوتاکس نزدیک به 50 درصد کاهش مییابند و با افزایش تعداد جلسات این مقدار بیشتر هم میشود.

مراجعه به پزشک

درمان میگرن با بوتاکس الزاما باید توسط پزشک متخصص در مراکز معتبر انجام بگیرد و بهتر است بیماران از تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها خودداری کنند؛ چراکه ممکن است تزریق غیراصولی و به کار بردن بوتاکس های غیر اصل سبب ایجاد آلرژی حاد و مشکلات پوستی شود. علاوه بر این معمولا در صورت بروز عوارض جانبی مثل حساسیتهای پوستی، افراد غیرمتخصص قادر نخواهند بود مشکل را رفع کنند؛ بنابراین اگر از سردردهای شدید میگرنی رنج میبرید و به دنبال یک روش کارآمد و مؤثر هستید، میتوانید با مراجعه به دکتر احسان عباس نیا متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص استرابیسم و اکولوپلاستیک نسبت به درمان میگرن با بوتاکس اقدام کنید. از دیگر خدمات این مطب میتوان به بلفاروپلاستی پلک پایین اشاره کرد.

تماس با مطب دکتر احسان عباس نیا

 آدرس مطب : سعادت آباد ، میدان کاج ، سرو شرقی ، خیابان سوم ، نبش نسترن ، پلاک ۲۴، طبقه اول ، واحد ۲
 تلفن مطب: 02122079236
 تلفن مشاوره:  09120446407
آدرس سایت: http://dr-abbasnia.ir
آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr_ehsan_abbasnia

کد خبر 1600551

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: درمان میگرن با بوتاکس سردردهای میگرنی تزریق بوتاکس برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن

در شبی که ناکامی منچستریونایتد در کسب سهمیه قطعی شد، جیدون سانچو فرم بی‌نظیری را به نمایش گذاشت. 

طرفداری | دورتموند با درخشش جیدون سانچو در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی 1-0 دست یافت. 

ساعاتی پیش نشریه تلگراف انگلیس با انتشار گزارشی عنوان کرد: در منچستریونایتد همه خواهان درخشش جیدون سانچو هستند، اما نه برای بازگشت، بلکه برای کسب درآمد از محل فروش این بازیکن. وینگر انگلیسی که برای پنج ماه از تمرین با تیم اصلی منچستریونایتد منع و به آکادمی این تیم تبعید شده بود، در بازگشت به دورتموند در حال بازیابی فوتبالش است. سانچو پس از درخشش مقابل آیندهوون و اتلتیکومادرید، امشب نیز با عملکرد مثال‌زدنی، تیمش را مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی رساند. عملکرد جالب توجه این بازیکن در حالی رقم می‌خورد که منچستریونایتد به صورت قطع در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر نخواهد بود. در کنار ناکامی فوتبال انگلیس در کسب سهمیه پنجم فصل آینده، شیاطین سرخ لیگ برتر را در بهترین حالت در رتبه پنجم به پایان خواهند رساند. 

عملکرد جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن  88% پاس صحیح 13 دوئل موفق (بیشترین در بازی) 12 دریبل (بیشترین در بازی) 3 ایجاد موقعیت گلزنی (بیشترین در بازی) 11 لمس توپ در محوطه حریف (بیشترین در بازی) 99 لمس توپ (بیشترین برای دورتموند) 51 پاس صحیح (بیشترین برای دورتموند) 7 توپ ربایی (بیشترین برای دورتموند)

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه