Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، یعقوب انتصاری مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد در خصوص هواپیمای تمام کامپوزیت پیکا ۲ (پرنده آزاد) گفت: این محصول، تنها هواپیمای دارای دو نوع سامانه کنترل، استیک یا یوک و صندلی قابل تنظیم با سازه تمام کامپوزیت است.

وی، استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی، هزینه عملیات پایین، دارا بودن تجهیزات لازم برای آموزش خلبانی و قابل رقابت بودن با هواپیماهای هم‌رده در جهان را از جمله مزیت‌های این هواپیما برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال حوزه دانش بنیان افزود: این طرح موفق برای اولین بار در کشور توانسته تمام مراحل تحقیق و توسعه، ساخت نمونه اولیه، تولید انبوه و بهره‌برداری، فارغ‌التحصیلی دانشجویان خلبانی، خدمات پس از فروش و استمرار صلاحیت پرواز را با تداوم و با همکاری معاونت استاندارد پرواز و دفتر طراحی و مونتاژ را سپری کند.

انتصاری، بازار هدف این هواپیما را شامل افراد حقیقی و حقوقی از جمله آموزشگاه‌های خلبانی، مراکز توریستی، تفریحی و باشگاه‌های هوانوردی و ارگان‌هایی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت  اعلام کرد.

وی به مزیت‌های رقابتی هواپیمای تمام کامپوزیت اشاره و تصریح کرد: قیمت این محصول در رده اسپورت، پایین‌تر از مشابه خارجی است و از وجود کارخانه سازنده در ایران و نیز خدمات پس از فروش سریعتر و به‌موقع برخوردار است.

این فناور در مورد خرید اقساطی این محصول با کارمزد اندک با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار داشت: این امکان برای خریداران هواپیماهای تولیدی فراهم شده که به دلیل دانش بنیان بودن محصول، بتوانند از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده و هواپیما را خریداری کنند.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، انتصاری افزود:در عین حال یک فروند هواپیمای تمام کامپوزیت، پیکا ۲ (پرنده آزاد) در حال فروش با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندق نوآوری است.

مدیرعامل این شرکت فناور در ادامه هدف از طراحی «هواپیمای تمام کامپوزیت» را فراهم آوردن زیرساخت لازم برای توسعه فناوری در صنایع هوایی و ایجاد اشتغال اعلام کرد.

انتصاری افزود: گرچه قیمت مواد اولیه و محصولات مورد نیاز در طراحی و ساخت هواپیما افزایش پیدا کرده است، اما شرکت ما با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با ارایه تسهیلات لازم از جمله لیزینگ با کارمزد پایین و مدت قابل توجه بازپرداخت آن، این امکان را ایجاد کرده که شرایط خرید را در مقایسه با نمونه‌های خارجی رقابتی شده و امکان خرید آن برای مدارس آموزش خلبانی، شرکت‌ها و افرادی که درنظر دارند به صورت شخصی هواپیما خریداری کنند فراهم کرده است.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی منوچهر منطقی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی منوچهر منطقی دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی منوچهر منطقی دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین

با انتشار فراخوان مشترک از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دعوت شد تا جهت رفع چالش‌های حوزه‌های توانبخشی با هدف کاهش چالش‌های معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی ایده‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه برنامه ملی آبادیران از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، اساتید و نخبگان برای ارائه راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رفع نیازهای فناورانه سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل آورد.

در این فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور خواسته شده است تا در حوزه‌های ۴۲ گانه طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

برخی از این حوزه‌ها به این شرح است:

۱-نوآوری و فناوری‌های روزآمد و کاربردی تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی مانند پانسمان‌های مرطوب، ویلچر، بالابر، تخت، عصا، سمعک، دستگاه‌های برجسته‌نگار، پروتزهای دست و پا و پنجه کربنی، تشک‌های طبی، پوشاک بهداشتی برای استفاده معلولان جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا و سالمندان.؛

۲-نوآوری و فناوری‌های نوین روزآمد و کاربردی برای بهبود کیفیت انواع معلولیت‌ها با استفاده از اینترنت اشیاء؛

۳-تجهیزات هوشمند مدرن برای مسکن معلولین مانند بالابرها، دستگیره‌ها، وسایل آشپزخانه و حمام متناسب با معلولان جسمی حرکتی؛

۳-تجهیزات ویژه و خاص وسایل نقلیه چون مناسب‌سازی تجهیزات اتومبیل شخصی، اتوبوس، مترو، قطار و کشتی معلولین جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینایان؛

۴-نرم و سخت افزارهایی با قابلیت هوشمندسازی استفاده از موبایل، رایانه برای معلولین ناشنوا، نابینا؛

۵-وسایل و تجهیزات نرمشی و ورزشی و تفریحی؛

۶-وسایل، تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و مهارت آموزی؛

۷-نوآوری و فناوری‌های نوین، روزآمد و کاربردی، وسایل، تجهیزات، تکنولوژی و نرم‌افزارهای بازی‌های فیزیکی و مجازی؛

۸-نوآوری و فناوری‌های مراقبتی و حفاظتی چون سنسور، دوربین‌های هوشمند؛

۹-خلق نوآوری‌های اجتماعی که به اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بینجامد؛

۱۰-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در زمینه شناسایی و توسعه ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال خانگی جامعه؛

۱۱-تجمیع، شبکه‌سازی محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانواده و تجاری‌سازی ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال کوچک و متوسط؛

۱۲-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کمک به ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه رشد دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۳-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت ‌پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۴-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های مکانی؛

۱۵-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۶-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۷-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت ایجاد و تقویت نمایشگاه‌های فصلی و دائمی؛

۱۸-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در تجمیع و ساماندهی محصولات کسب و کارهای کوچک و متوسط جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۹-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت خلق و ایجاد شتابندهنده نوآورانه در حوزه اشتغال و کارآفرینی؛

۲۰-ایجاد نوآوری، فناوری‌های نوین و خلاقانه شتابدهنده دانش‌بنیان؛

۲۱-بهبود کیفیت و نحوه ساخت مسکن و ساختمان و اماکن؛

۲۲-الگو و مدل جدید و جایگزین نوآورانه و فناورانه تهیه و تعمیر و ساخت سازه‌های مدرن مسکن و اماکن؛

۲۳-نوآوری و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی موبایلی، تبلت و لپ‌تاپ؛

۲۴-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد استفاده حضوری و غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها؛

۲۵-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد نیاز مناسب‌سازی شده ایاب و ذهاب اماکن و معابر خصوصی؛

۲۶-نوآوری در ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار خرد و خانگی جامعه؛

۲۷-نوآوری و فناوری‌ شتابدهنده پذیرش و اقدامات حقوقی و قضایی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور