Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد اوجی ، (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۴۵ در شیراز) وزیر نفت ایران در دولت سیزدهم است. جواد اوجی دانش‌آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است.

وزیر نفت صدور رأی دادگاه لاهه درباره پرونده کرسنت را تأیید کرد

جواد اوجی، امروز در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با بیان اینکه با دیدن دستاوردها در این نمایشگاه و اینکه فعالان حوزه پتروشیمی ایران اکنون در دنیا پیشتاز شده‌اند، احساس غرور می‌کنم، اظهار کرد: ایران اکنون در مجموع ١۵٣ میلیارد بشکه ذخیره نفت خام و ۳۳ هزار میلیارد متر مکعب ذخیره گاز طبیعی قابل برداشت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی پیش از انقلاب یک تا دو شهر از نعمت گاز بهره‌مند بودند و اکنون در بخش شهری ۸۵ درصد و در بخش روستایی ۹۵ درصد خانوارها از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم باید در صنعت پتروشیمی شاهد تحولی عظیم باشیم و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را در سال ۱۴۰۴ به ۱۴۰ میلیون تن برسانیم، گفت: پتروشیمی در تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت نفت کمترین آسیب را متحمل شده است و امسال شاهد عرضه ۱۰ میلیارد دلار در سامانه نیما بوده‌ایم.

امضای ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفت و گاز

وزیر نفت تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفت و گاز امضاء شده است. این قراردادها با کنسرسیوم‌های بانکی، هلدینگ‌ها و همچنین شرکت‌های خارجی به امضاء رسیده است.

وی با بیان این‌که علاوه بر این ۱۰ تفاهم‌نامه نیز در این زمینه به امضاء رسیده است، گفت‌: ما منتظر مذاکرات و رفع تحریم‌ها نماندیم؛ در این مدت شرکت‌های بزرگ دنیا مذاکرات خود با ایران را برای سرمایه گذاری در نفت و گاز آغاز کرده‌اند و در حوزه انرژی قراردادهای خارجی امضاء شده است که در وقت مناسب خدمت مردم اعلام می‌کنیم.

وزیر نفت ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان به مدیر یک شرکت در سوئیس می‌دهد!

وی با بیان این‌که در همین مدت آغاز به کار دولت سیزدهم شرکت‌های بزرگ برای مشارکت در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر سرمایه گذاری روی پتروپالایشگاه‌ها و ارزش افزوده زیاد آن ۱۲ قرارداد در این زمینه امضاء شده است که یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه ظرفیت پالایش کشور افزوده می‌شود.

به گفته وزیر نفت برای احداث یک پتروپالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه به مجلس پیشنهاد داده‌ایم که در دولت سیزدهم سعی می‌کنیم که ظرفیت پالایش کشور را افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که در پایان برنامه ششم توسعه قرار بود ۱.۲ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در کشور تولید شود، ادامه داد: در حال حاضر ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در کشور تولید می‌شود.

اوجی با بیان این‌که در سال‌های اخیر سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز انجام نشده است، گفت: پتروپالایشگاه‌ها علاوه بر تامین سوخت و تضمین امنیت انرژی خوراک صنعت پتروشیمی را تامین می‌کند.

وزیر نفت با تاکید بر این‌که اکنون بالغ بر ۱۲ قرارداد ساخت پتروپالایش در کشور امضاء شده که معادل یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه خوراک خواهد بود، گفت: مجوز تنفس خوراک در دولت سیزدهم اصلاح شده تا سرمایه گذاری‌ها اصلاح شود.

وزیر نفت داعش به هلاکت رسید

اوجی با بیان این‌که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها براساس قیمت چند هاب منطقه‌ای و قیمت گاز وارداتی و صادراتی تعیین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت هر مترمکعب گاز در اروپا که به یک دلار و ۳۲ سنت رسید قیمت گاز پتروشیمی‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این‌که در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد شده تا سقفی برای خوراک پتروشیمی‌ها تعیین شود ادامه داد: براساس آن در بهمن‌ماه و اسفندماه سال جاری این مساله اجرایی شده است.

وزیر نفت با اشاره به رشد تقاضا در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: رشد این صنعت نسبت به فرآورده‌های نفتی بسیار بالاتر است و رشد تقاضا برای این صنعت هشت تا ۱۰ درصد عنوان می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ایران در دارا بودن منابع گازی که خوراک اصلی پتروشیمی است رتبه دوم را دارد که در واقع پشتوانه خوبی برای توسعه این صنعت به حساب می‌آید، تصریح کرد: در بحث شرکت‌های دانش بنیان صنعت پتروشیمی بسیار پیشتاز است و کمترین آسیب از تحریم‌ها در حوزه صادرات را صنعت پتروشیمی دید و درآمدهای صنعت پتروشیمی با درآمدهای نفتی برابری می‌کند.

اوجی با بیان این‌که صنایع تکمیلی پتروشیمی با سرمایه گذاری کم و سود بالا می‌تواند در اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردار موثر باشد، گفت: تعیین خوراک پتروشیمی یکی از دغدغه‌های وزارت نفت بوده است که برای حل این مشکل نیز بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفت و گاز امضاء شده است.

گزینه های اوپک برای میزان تولید به روایت وزیر نفت کویت

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر نفت جواد اوجی ۴ ۵ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفت و گاز صنعت پتروشیمی امضاء شده سرمایه گذاری دولت سیزدهم صنعت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت