Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:57:24 GMT

واردات و ذخیره‌سازی بیش از ۱.۱ میلیون تن روغن خام

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۲۸۶

واردات و ذخیره‌سازی بیش از ۱.۱ میلیون تن روغن خام

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، تاکنون ۶۵ کشتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که محموله‌های ۶۰ کشتی تخلیه و به مراکز ذخیره‌سازی ارسال شده است. محموله‌ی سایر کشتی‌ها نیز در حال تخلیه است.

در هیمن مدت زمانی حدود ۶۰۰ هزار تن روغن خام نیز از خارج خریداری شده است.

بر این اساس، روغن خام وارداتی پس از ورود به بنادر، تخلیه شده و برای حفظ ذخایر استراتزیک در مخازن روغن کشور نگهداری می‌شود و بخشی نیز بر اساس نیاز پس از تصفیه در کارخانجات روغن‌کشی و دستور ستاد تنظیم بازار از طریق شبکه‌های سراسری توزیع در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، به گفته وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای هفته ٣٠٠ میلیون دلار برای واردات روغن تخصیص یافت و اکنون ذخایر استراتژیک روغن در بهترین شرایط قرار دارد و هیچ مشکلی در تامین روغن وجود ندارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد روغن خوراکی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد روغن خوراکی وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد روغن خوراکی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم