Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@05:45:16 GMT

حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی شورای ششم

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۷۱۷

حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی شورای ششم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به مطالبات مردمی در مورد ایجاد کارخانه سرب و تأثیر آلایندگی محیط‌زیستی آن در شهر، گفت: حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی شورای ششم است.

عفت پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون هیچ مجوزی از سوی اداره صمت و محیط زیست برای احداث کارخانه سرب در کاشان داده نشده است، البته مسئولان این واحد تولیدی به اصفهان مراجعه کرده و درخواست خود را در کمیته رفع موانع تولید و اشتغال و استانداری مطرح کرده‌اند، لذا با این شرط که مجوز محیط زیست را دریافت کنند و ۱۵ شرط دیگر را رعایت کنند، نامه‌ای به این شرکت آلاینده داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارخانه سرب در کاشان احداث نشده است، بلکه یک واحد تولیدی پشم سنگ تغییر کاربری داده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه "سرب" یک ماده آلاینده بسیار خطرناک برای محیط به‌خصوص کودکان است که تأثیر نامطلوبی در آینده شهر می‌گذارد، افزود: ما سلامت مردم شهر را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنیم از این‌رو تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری مصرانه داریم.

وی ادامه داد: برخی افراد احداث چنین کارخانجاتی را سبب پیشرفت اقتصادی و صنعتی منطقه می‌دانند، اما باید بدانند کاشان یک شهر صنعتی است و ما با هر صنعتی که به سلامت مردم آسیب بزند، مخالف هستیم زیرا اولویت اصلی فعالیت حفظ سلامتی افراد جامعه است.

پدرام با بیان اینکه فرماندار کاشان کارگروهی را تشکیل داده است تا به این موضوع به طور مفصل رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: نه تنها این کارخانه باید مورد ارزیابی قرار گیرد، بلکه تمام کارخانجاتی که سال‌های پیش با دریافت مجوز مشغول فعالیت شدند نیز باید آنالیز شوند تا چنانچه به مرور زمان تجهیزات فرسوده آنها خطرساز شد، اخطارهای لازم را دریافت کنند و به منظور به‌روزرسانی مجوز عدم آلایندگی مورد بررسی قرار گیرند.

کد خبر 553906

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر مدیریت شهری صنعت کاشان شهر صنایع آلاینده شهرداری شهرداری کاشان شورای اسلامی شهر کاشان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران