Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: استان زنجان در حوزه ورزش دارای استعدادها و ظرفیت‌های خوبی است، استعدادهای ورزشی که در رشته‌های ورزشی انفرادی همواره جزو سرآمدان رشته‌های خود بوده و توانسته‌اند به عناوین قهرمانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و جهانی دست پیدا کنند.

در این میان، رشته‌های ورزشی گروهی همانند فوتبال، والیبال و بسکتبال آنچنان که باید نتوانسته‌اند به موفقیت برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته‌های ورزشی که گاهی شاهد ظهور استعدادهایی بوده‌اند ولی به دلیل نبود حمایت‌های لازم یا منزوی شده‌اند و یا به تیم‌های سایر استان‌ها رفتند.

وجود صنایع بزرگ و معادن مهم هرگز باعث نشده است که ورزش استان زنجان از وجود صنایع از حوزه ورزش بهره ببرند. معادنی که به جای کمک به توسعه استان زنجان، آلایندگی و پسماندهای سرب و روی را برای شهروندان به ارمغان آورند.

یکی از پروژه‌های نیمه تمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برای شهری است که تیم فوتبالی در دسته‌های مختلف فوتبال کشور ندارد و ورزشگاهی که در مرتفع‌ترین منطقه استان و در کوهپایه گاوازنگ ساخته‌شده است

در این میان، وجود برخی پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان یک چالش جدی برای ورزش استان زنجان است. یکی از این پروژه‌های نیمه تمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برای شهری است که تیم فوتبالی در دسته‌های مختلف فوتبال کشور ندارد و در مرتفع‌ترین منطقه استان و در کوهپایه گاوازنگ ساخته‌شده است که هم‌فشار هوا و هم سرمای ناحیه کوهستانی را داردولی محل مناسبی برای حیف و میال بیت‌المال طی یک دهه گذشته بوده است.

ورزشگاهی که هنوز تکمیل‌نشده است بخشی از تجهیزاتش فرسوده شده و صندلی‌های این مجموعه در معرض باد و باران و تابش مستقیم آفتاب از بین رفته‌اندو بار دیگر باید نوسازی شوند، هزینه کردهای بی‌ثمر برای پروژه‌ای که فرجامی برای تکمیل و افتتاح آن نیست.

ورزشگاه ۱۵ هزارنفری زیتون زنجان که از سال ۸۴ ساخت آن کلید خورده همچنان بلاتکلیف است

ساخت مجموعه ورزشی ۱۵ هزارنفری زیتون زنجان از سال ۸۴ آغاز نشده است و زمان قطعی برای افتتاح آن نیز مشخص نیست، این ورزشگاه قرار بود در سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد.

زمین چمن ورزشگاه قدیمی امجدیه (۱۵ خرداد)، زمین چمن ورزشگاه انقلاب شاید برای شهری که هیچ تیم فوتبالی در لیگ‌های کشوری ندارد کافی بود و شاید با بهسازی و توسعه سکوها و ترمیم اصولی زمین چمن و سکوهای این دو مجموعه شاهد نتیجه بهتری برای زیرساخت‌های ورزشی زنجان بودیم ولی فارغ از هم شایدها و باید این نکته را هم پرسید که چرا جنوب و غرب شهر زنجان آن‌چنان که شمال و شرق زنجان از زیرساخت‌های ورزشی برخوردار نیستند، سوالی که هنوز پاسخی قانع کننده برای ان توسط مسئولان داده نشده است.

وی پاسخ این سوال را باید از دلالان و سودجویان زمین مسکن و در پراکندگی منازل مسکونی مسئولان استانی و شهرستانی زنجان از دهه‌های قبل جستجو کرد و نگاه کاسب‌کارانه برخی مسئولان و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر به مناطق جنوب و شرق را برای کسب رأی متذکر شد.

حمایت نشدن ورزش استان زنجان توسط بخش صنعت نکته ای است که رئیس هئیت فوتبال استان زنجان می پردازد و می گوید: صنایع بزرگ و معادن هیچ گونه حمایتی از ورزش استان زنجان انجام نمی‌دهند و در این راستا هئیت دولت به استان زنجان درخواستی در خصوص حمایت واحدهای صنعتی و معدنی از فوتبال استان ارائه داد.

استان زنجان استعدادهای خوبی در حوزه ورزش‌های گروهی به خصوص فوتبال دارد

نادر بلباسی با بیان اینکه حامیان مالی وقتی در ورزش هزینه می‌کنند که این هزینه‌ها دیده شود، این در حالی است که این استان فاقد ویترین در ورزش فوتبال است، می‌افزاید: استان زنجان استعدادهای خوبی در حوزه ورزش‌های گروهی به خصوص فوتبال دارد ولی نبود حامی مالی سد راه توسعه ورزش استان است.

وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فوتبال در استان زنجان طی سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، نامه‌ای برای رسیدگی و مساعدت برای بهبود وضعیت ورزشگاه امجدیه (۱۵ خرداد) زنجان نوشته شد، اظهار می‌کند: سکوهای ورزشگاه امجدیه تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

اختصاص ۱۲۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی استان زنجان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های حوزه ورزش مصوب و ابلاغ شده است، می‌گوید: از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری اختصاص پیدا کرده است که با تخصیص این میزان اعتبار، پروژه مذکور تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

علی خلیلی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پیست تارتان مجموعه ورزشی انقلاب زنجان تخصیص یافته است تا این دغدغه در پایان سال مالی ۱۴۰۱ مرتفع شود، می‌افزاید: اختصاص مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای استخر سلطانیه است که تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

وی از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۵ زمین چمن مصنوعی در سطح استان خبر داد و با بیان اینکه مقرر شد این مهم برای امسال و سال آینده محقق شود، اظهار می‌کند: اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به استخر قهرمانی شهرستان زنجان نیز جزو اعتبارات تخصیص یافته در سفر هیئت دولت سیزدهم به استان زنجان است که تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

۵ میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی در سال‌جاری اختصاص پیدا خواهد کرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با یادآوری اینکه ۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی در سال‌جاری اختصاص پیدا خواهد کرد، ادامه می‌دهد: از این اعتبارات، ۳ میلیارد تومان نیز برای سالن ورزشی روستای کهلای خدابنده در سال‌جاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

اولویت تخصیص اعتبار در سفر رئیس‌جمهور برای پروژه‌های نیمه‌تمام و نیز پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار بوده، است، علاوه بر این پروژه جدید در همین راستا فقط مربوط به ۱۵ مورد زمین چمن مصنوعی فوتبال در سطح استان است

وی با تاکید بر اینکه اولویت تخصیص اعتبار در سفر رئیس‌جمهور برای پروژه‌های نیمه‌تمام و نیز پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار بوده، است، یادآور می‌شود: علاوه بر این پروژه جدید در همین راستا فقط مربوط به ۱۵ مورد زمین چمن مصنوعی فوتبال در سطح استان است.

خلیلی با بیان اینکه در سفرهای استانی برای تیم‌های حرفه‌ای اعتباری مصوب نمی‌شود، عنوان می‌کند: به استناد قانون، دولت اجازه کمک به تیم‌های حرفه‌ای را ندارد، به همین خاطر در جریان سفرهای استانی هیئت دولت نیز این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی در همین راستا تاکید می‌کند: تیم‌های حرفه‌ای باید از طریق باشگاه‌های خصوصی و صنایع مورد حمایت قرار گیرند که متأسفانه در استان زنجان این رغبت در صنایع برای حمایت از تیم‌های ورزشی وجود ندارد.

خلیلی با اشاره به اینکه با چند شرکت خصوص رایزنی‌هایی را در راستای حمایت از تیم‌های ورزشی استان داشته‌ایم اما متأسفانه هیچ نتیجه‌ای از این مذاکرات برای حمایت از تیم‌های ورزشی استان حاصل نشده است، می‌گوید: این موضوع جزو برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان است تا شرکت‌هایی که در استان مستقر بوده و فعال هستند و از همه مهم‌تر این توان را در خود می‌بینند که در این حوزه ورود پیدا کنند، جلساتی برگزار خواهیم کرد.

۴۲ پروژه ورزشی در حال احداث در استان زنجان وجو دارد برای اتمام این پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان به اعتباری بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم شاهد تخصیص به موقع آن و برخورداری مردم استان از این ظرفیت در حوزه ورزش باشیم.

کد خبر 5417760

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش و جوانان زنجان سفر استانی علی خلیلی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا عکس استانها تبریز ایلام بارش برف پروژه های نیمه تمام میلیارد تومان ورزش استان زنجان استان زنجان استان زنجان سفر رئیس جمهور برای پروژه حوزه ورزش اختصاص پیدا پایان سال زمین چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود