Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@22:22:34 GMT

اتوبوس شادی در سمنان آغاز به‌کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۹۶۶

اتوبوس شادی در سمنان آغاز به‌کار کرد

همزمان با آغاز بهره‌برداری از ۴۳ طرح شهرداری سمنان در طلیعه چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی ایران، اتوبوس شادی اداره شهر دوستدار کودک راه‌اندازی شد.

ابوالفضل ملحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه آغاز بهره‌برداری از ۴۳ طرح شهرداری سمنان اظهار کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن خواسته‌های کودک در اولویت قرار گرفته است که شرایط اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر همسو با نیاز آنها است و حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه‌ها منعکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکرد "شهر دوستدار کودک"شهر را به سمتی سوق می‌دهد که در آن کودکان نقش مؤثری در مورد شهر خود دارند و نظرات آنها در تصمیمات شهری ابراز شود و خانواده‌ها و اجتماع نیز موظف هستند کودکان را در مسائل مهم و تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سمنان با بیان اینکه با همکاری یونیسف و وزارت کشور، ۱۲ شهر به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک تعیین شده‌اند، تصریح کرد: این شهرها شامل اِوز (در استان فارس)، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد است.

ملحی خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در راستای اجرای توصیه‌های "شهر دوستدار کودک" از تیرماه سال ۱۳۹۸ برنامه‌های حوزه کودک را به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه‌های خود قرار داد و اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل شد.

وی افزود: نگاه ویژه شهرداری سمنان به برنامه‌های کودکان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم و یکی از اصلی ترین بنیان‌های خانواده‌ها، شرایط شهری آینده ساز و شاد را فراهم خواهد کرد؛ با همین نگاه، برنامه‌های متنوع شهری بر پایه کودکان برنامه‌ریزی شده است و در آینده نیز شاهد توسعه آن خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، اداره دوستدار کودک شهرداری سمنان در سال‌های اخیر برنامه‌های بسیاری را اجرا کرده است به طوری که در سال ۹۸، ۷۳ برنامه، در سال ۹۹، ۵۷ برنامه و در سال ۱۴۰۰، ۷۸ برنامه را برای کودکان و نوجوانان شهر اخلاق رقم زده است.

کد خبر 553991

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر دوستدار کودک اتوبوس شهری کودکان حمایت از کودکان و نوجوانان بازی کودکان سرگرمی و تفریح نشاط شهری نشاط شهروندی برنامه کودک تحکیم خانواده شادی و نشاط شهر سمنان شورای شهر سمنان شهرداری سمنان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده است ۹۲ تُن دارو برای معالجه حدود ۶۷۵ هزار تن به شمول ۴۰۰ هزار کودک مبتلا به بیمار‌های خطرناک، اما قابل پیش‌گیری وارد افغانستان شده است.

سازمان نجات کودکان روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال جاری وارد افغانستان شده است.

این سازمان افزوده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک هزار کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند که ۸۸ درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

در این اعلامیه آمده است: «طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در ۸ ولایت کار و نزدیک به ۶۹ هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.»

از سویی، ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از ۴۰۰ هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.»

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود ۵۹۰ هزار دلار گفته است که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده است.

پیش از این، سازمان صحی جهان گفته بود که عدم دسترسی به خدمات صحی باکیفیت، یک چالش اساسی در افغانستان است.

این سازمان افزود که ۱۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های صحی وابسته‌اند.

گفتنی است که سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این‌سو از جوامع و از حقوق کودکان در سراسر افغانستان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی