Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه اردبیل گفت: تحولات علمی بر مبنای استقلال حاکمیت ملی و تثبیت جایگاه بین‌المللی کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در نخستین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در اردبیل اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور باید پا به پای تحولات علمی دنیا گام بردارند و مطالب جدید و دریافت‌های علمی و پایان‌نامه‌های تحقیقاتی را برای هموارسازی مسیر پیشرفت و ترقی در تمامی زمینه‌ها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تحولات علمی بر مبنای استقلال حاکمیت ملی و تثبیت جایگاه بین‌المللی کشور است و با توجه به اینکه عدم توجه به مسئله تولید علم علت شکست تمدن فاخر ایران است به همین منظور باید برای کسب قدرت و مقابله با استعمار و استثمار اهمیت به تحولات علمی را در جامعه بیش از پیش توسعه بخشیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کشور مسیر توسعه و پیشرفت را همگام با علوم جدید و فناوری نوین شکل‌دهی کرده که امروزه به همین منظور رشد در بسیاری از علوم را شاهد هستیم که فداکاری و ایثار نخبگان علمی کشور می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود.

عاملی اظهار کرد: باید برنامه‌های خود را معطوف به رشد در تولید محتوا و علوم کنیم که دانشگاه آرمانی در این زمینه باید به رسالت و وظایف خود آگاه باشد و کسب رتبه شایسته بین‌المللی توسط دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های علمی باشد.

وی تصریح کرد: ارائه علم و آموزش مبتنی بر ایمان زمینه تربیت دانشجویانی را با باورهای قوی و ایمانی راسخ فراهم می‌کند که این مهم منجر به تولید علم و پیشرفت کشور خواهد بود که امیدواریم بتوانیم دانشگاه را از جهت علمی و اخلاقی پیشگام و پیشتاز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: دانشگاه باید محلی برای حل مشکلات جامعه باشد که در این زمینه ارائه تکنولوژی‌های برتر و نویت زمینه حلال مشکلات و معضلات خواهد بود تا هر چه سریع‌تر گره‌های علمی و صنعتی جامعه به دست دانشگاهیان برطرف‌سازی شود.

عاملی اظهار کرد: باید شرایط و بستر به گونه‌ای فراهم شود تا گره‌های ذهنی دانشجویان در دانشگاه‌ها گشوده شود و کسانی که کار فرهنگی می‌کنند باید آگاه باشند تا جامعه دانشگاهی چه برنامه‌هایی نیاز دارد و باید این مهم را بدانیم که علم نباید فروخته شود چرا که علم بنیان تمامی تحولات است و بصیرت لازمه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: پیروزی انقلاب اسلامی برنامه مستکبران را برهم زدامام جمعه بوشهر: حضور مقتدرانه مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب دشمن را ناکام کرده استگام به گام تاریخ انقلاب با محسن رفیق‌دوست/ لقب عجیب منافقین برای «پدر طالقانی» از کجا شکل گرفت؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: علم نباید فروخته شود زیرا علم بنیان همه تحولات است و نباید پیاده نظام دشمنان باشیم و با بصیرت نسبت به توطئه های دشمن آشنا باشیم.

انتهای پیام/143/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحولات علمی بین المللی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!