Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:37:54 GMT

بیش از 80 درصد مصوبات شورا توسط شهردار اجرا نشده است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۱۹۲

بیش از 80 درصد مصوبات شورا توسط شهردار اجرا نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طرح دو فوریتی افزایش حقوق رانندگان استیجاری به میزان ۵۰ درصد در سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید و طبق آن شهردار مکلف شد طی مدت ۱۵ روز لایحه پیشنهادی شهرداری برای تحقق این امر را به شورا ارائه کند؛ اما پس از گذشت ۲۱ روز هنوز هیچ لایحه ای به شورا ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امری که تذکر جدی افسانه خواست‌خدایی به عنوان ارائه دهنده طرح به شهردار را دنبال داشت.

جدال در کلمات

شهردار شیراز در پاسخ به این تذکر، گفت: آنچه در صحن شورا تصویب شد یک تصمیم بود نه مصوبه و تصمیم از قانون بالاتر نیست.

احسان اصنافی خود را از جمله مدافعان اصلاح وضعیت رانندگان استیجاری خواند و تأکید کرد ساماندهی این شرایط نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.

مسئله ای که با واکنش اعضای شورای شهر نسبت به تعلل شهردار و بی عدالتی ساختاری شهرداری در پرداخت حقوق  روبرو شد و به گفته سید ابراهیم حسینی بنا به درخواست شهرداری به جهت آمادگی برای ارائه لایحه، شورا طرح را جایگزین مصوبه کرده است و حتی عضو کردن رانندگان استیجاری در صندوق قرض الحسنه که ریالی بار مالی هم نداشته، انجام نشده است. 

در همین رابطه افسانه خواست خدایی در گفتگو با خبرنگار فارس در توضیح تذکر به شهردار گفت: هفته گذشته با توجه به سپری شدن مهلت قانونی، قصد تذکر به شهردار را داشتم، اما قبل از شروع جلسه مدیر کل امور مالی شهرداری تماس گرفتند و گفتند مصوبه در حال تکمیل است و هفته آینده به صحن میرسد و به همین دلیل هفته قبل از تذکر صرف نظر کردم اما اعلام کردم در صورت تعلل بیشتر، تذکر خواهم داد.

خواست خدایی افزود: شنبه در تماس مجدد، مدیر کل مالی شهرداری  گفتند لایحه را تکمیل و به شهردار تحویل داده ایم، در دفتر وی باقی مانده و شهرداری قصد دادن طرح جامعی برای ساماندهی رانندگان استیجاری را دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه شهردار مختار است و می تواند لایحه مورد نظر خود را بیاورد گفت: اما این طرح که با قید دو فوریت تصویب شده است به دلیل وضعیت وخیم معیشتی رانندگان استیجاری باید پیش از سال جدید اعمال شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در حال حاضر زمان بررسی بودجه است و ما باید این موارد را با تأکید بر دو تبصره آن یکی قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تکمیلی و بند دوم که نه تعدیل نیروی صورت بگیرد و نه از ساعت کاری رانندگان کاسته شود، لحاظ کنیم.

۸۰ درصد مصوبات شورا اجرا نشده است

خواست خدایی تصریح کرد: بررسی عملکرد شهردار نشان می دهد متاسفانه شهرداری بیش از ۸۰ مصوبات شورا را اجرایی نکرده است، شرایط به گونه ای است که ما باید در مورد هر مصوبه به شهردار فشار بیاوریم که انجام شده است؟ برنامه شهرداری چیست؟

وی افزود: شهردار تا کنون دو تذکر دریافت کرده و طبق قانون پس از تذکر، شهردار طبق قانون موظف است سریع پیگیری کند و لایحه را بیاورد. در صورت تعلل مجدد و عدم اقناع اعضا، نوبت به سئوال از شهردار می‌رسد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شیراز گفت: من ناظر عملکرد مصوباتی هستم که در شورا مصوب می شود، نمی شود که مصوبه گذاشت اما شهردار اجرا نکند. بعد از تذکر  حتما پیگیری خواهم کرد و شهردار موظف به پاسخگویی است.

با شهرداری تعارف ندارم

خواست خدایی تأکید کرد: من سر سوزنی از حق مردم کوتاه نمی آیم و با شهرداری در هیچ موردی رودربایستی ندارم، به مدیریت مالی شهرداری تذکر دادم اگر لایحه افزایش حقوق رانندگان استیجاری آماده نشود هم شما هم شهردار و هم آقای راضی را زیر سئوال خواهم برد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار شیراز شورای اسلامی شیراز خواست خدایی رانندگان استیجاری بی عدالتی افزایش حقوق اصنافی رانندگان استیجاری خواست خدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن در مراسم تجلیل از شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان گفت شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند.

علی دهقان زاده با بیان اینکه شورا‌های اسلامی نمایندگان مردم هستند از آنها خواست در مسیر خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند و به عنوان موتور محرکه جهش تولید ر راستای جذب سرمایه‌گذاران به روستا‌ها اهتمام جدی داشته باشند.
فرماندار بردسکن از شورا‌های اسلامی خواست از حالت روزمرگی خارج و با خلاقیت و ایده در راستای توسعه و عمران روستا‌ها حرکت کنند و روستا‌ها به عنوان محور تولید در راستای طرح تحول روستایی و آمایش سرزمین که مورد تاکید دولت سیزدهم و استاندار خراسان رضوی است گام بردارند.

وی از بخشداران خواست با تشکیل کارگروهی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم روستا‌هایی که بتوانند موفق عمل کنند آنها را به لحاظ اعتباری مورد تشویق قرار دهند.
اوگفت با پیگیری‌های انجام شده اجرای طرح پنل‌های خورشیدی مورد موافقت قرار گرفته است و چاه موتور‌های کشاورزی می‌توانند برای جلوگیری از خاموشی طرح پنل‌های خورشیدی را به مرحله اجرا در بیاورند. فرماندار بردسکن عنوان کرد در شهرستان بردسکن ۷۴ شورا و ۶۴ دهیاری وجود دارد که در این ۷۴ شورا شهری و روستایی ۲۲۷ نفر عضو این شورا‌ها هستند.
امام جمعه موقت بردسکن هم در این مراسم سیاست زدگی را یکی از آفت‌های خطرناک در شورا‌های اسلامی دانست وگفت: شورا‌های اسلامی نباید وارد جنجال‌ها و بازی‌های سیاسی شوند بلکه باید در راستای حل مشکلات مردم اهتمام جدی داشته باشند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان صدای مردم باشند و از مدیران مطالبه‌گری کنند.
حجت الاسلام علی اصغر ارزانی افزود: شورا‌های اسلامی باید با فساد مبارزه کنند و با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخلف مبارزه جدی داشته باشند نه اینکه در برخی مواقع اقدام به قانون فروشی کنند.
امام جمعه موقت بردسکن گفت: شورا‌های اسلامی باید با روحیه انقلابی و بسیجی در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند و خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانند.

 

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود