Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:18:51 GMT

تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌ها تخلف است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۱۹۴

تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌ها تخلف است

فیض الله دیناروند به خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس قانون نظام پزشکی تزریق ژل و بوتاکس و کار با دستگاه‌های لیزر توسط افراد غیرپزشک ممنوع است.

وی گفت: متأسفانه مشاهده شده برخی آرایشگاه‌های زنانه در سطح شهر شوش که انجام عمل‌های زیبایی، تزریق ژل و بوتاکس را در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند و این در حالی است که فعالیت‌های آنها غیرقانونی بوده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شوش نیز دخالت آرایشگران در امور پزشکی را تهدیدی جدی برای سلامتی افراد جامعه دانست و افزود: برخی شهروندان با مراجعه به آرایشگاه‌های زنانه برای برخی خدمات پزشکی، زیبایی و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

دیناروند با اشاره به تشدید بازدیدهای سرزده از سوی کارشناسان بهداشت محیط این مرکز خبر داد: در روزهای گذشته یک مرکز زیبایی که به صورت غیر قانونی در هفت‌تپه فعالیت داشته با دستور دادستان و همکاری اماکن نیروی انتظامی پلمب شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شوش بیان کرد: همه دستگاه‌ها و تجهیزات این مرکز زیبایی غیرمجاز ضبط و پرونده این مرکز به مقام قضائی ارجاع داده شد.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی می‌توانند موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

کد خبر 5419224

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان شوش بوتاکس پلمب واحد صنفی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا عکس استانها ایلام تبریز بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

وزیر بهداشت از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد ۱۲ میلیون تومان و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر