Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مجید معینی‌صفا» روز دوشنبه در یک نشست خبری که در این کارخانه برگزار شد، اظهار کرد: میزان چغندر خریداری شده از کشاورزان در کشت بهاره و در سال گذشته ۲۰۹ هزار تُن و در سال ۹۸ هم ۱۳۰ هزار تُن بوده که هر سال رشد داشته و در کشت پاییزه هم با خریداری ۱۲۵ هزار تُن رکورد پنج ساله جذب چغندر را شکستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کارخانه قند بیستون را یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین واحدهای تولیدی کشور دانست و افزود: سال ۹۷ این مجموعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود به طوری که پرداخت مطالبات کشاورزان بعد از بهره‌برداری به هشت ماه هم می‌رسید و برای پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل هم مشکل داشتیم اما با تغییر رویکرد مدیریتی از حالت سنتی خارج شدیم و امروز به یک واحد تولیدی پویا تبدیل شدیم که در شاخص‌های کسب و کار شاهد رونق خوبی هستیم.

اولویت بستن قرارداد با کشاورزانی است که سال گذشته محصول خود را به کارخانه تحویل دادند

وی با اشاره به اینکه در کشت بهاره امسال ۲۸ هزار تُن و در کشت پاییزه ۱۵ هزار تُن شکر تولید شده است، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیقی که انجام شده است برای کشت بهاره سال آینده هم تمام بذر مورد نیاز کشاورزان تامین شده است تا سال زراعی خوب و پرباری را پیش‌رو داشته باشیم.

معینی‌صفا بازگشایی نماد بورسی کارخانه قند بیستون با نام «قیستو» بعد از چند سال توقیف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این نماد از سال ۹۶ بسته بود و با شفاف‌سازی‌های مالی و نظام گزارش‌دهی مطلوب، نماد بورسی کارخانه اسفند ۹۹ بازگشایی شد بطوریکه هم‌اکنون ۱۳ هزار سهام‌دار خُرد داریم که بیشتر آنها هم از کشاورزان زحمت‌کش استان هستند  و قیمت هر سهم از یک هزار و ۶۰۰ تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که نشان از فعالیت موثر شرکت دارد.

مدیرعامل شرکت قند بیستون ورود دلالان به این حوزه را یکی از بزرگترین آسیب‌های موجود برای کشاورزان و کارخانه قند دانست و ادامه داد: دلالان با وعده‌های پوشالی و بدون پشتوانه محصول کشاورز را خریداری میکنند و امروز شاهدیم بسیاری از کشاورزان در وصول مطالبات خود مشکل دارند و از طرفی این دلالان به تهدیدی برای کارخانه هم تبدیل شده اند که در نهایت منجر به ایجاد یک فضای رقابت نابرابر میشود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۷۰۰ هزار تُن چغندر در استان کرمانشاه کشت میشود و کارخانه قند بیستون فقط توانایی جذب ۲۵۰ هزار تُن چغندر دارد، افزود: در برنامه امسال اولویت بستن قرارداد با کشاورزانی است که سال گذشته محصول خود را به کارخانه تحویل دادند و این در حالی است که میتوان با افزایش ظرفیت روزانه از ۲ هزار تُن به چهار هزار تُن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر علاوه بر اینکه مرکزیت غرب کشور را میگیریم، از کشاورزان هم حمایت ویژه ای میشود.

معینی صفا بر شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر مانع‌زدایی از بخش تولید تاکید کرد و یادآور شد: همه ادارات باید برای دستیابی به پیشرفت و توسعه به این شعار پایبند باشند  اما متاسفانه چالش‌های اقتصادی لطمات جبران ناپذیری به این مجموعه وارد کرده بطوریکه کارخانه قند بیستون اولین ضربه را از تصمیمات سیاسی دولت قبل خورد و در حالی که قیمت چغندر ۲ برابر شده بود اما ما مجبور بودیم در تورم ۴۰ درصدی شکر را با قیمت سابق بفروشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت گاز بیش از ۱۰ میلیارد تومان به کارخانه قند بیستون ضرر زده است، اضافه کرد: قطعی مکرر برق کارخانه، افزایش ۱۲۰۰ درصدی حق‌آبه نسبت به سال ۹۸ و جولان دلالان در بازار، تولیدکنندگان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است که امیدواریم با استقرار استاندار جدید و تیم ایشان بخشی از مشکلات در استان کرمانشاه مرتفع شود.

۲۰ هزار نفر از زنجیره این کارخانه استفاده می‌کنند

معینی‌صفا تامین بذر را یکی دیگر از مطالبات به حق کشاورزان دانست و گفت: سه سال پیش بذر را واحدی ۵۰۰ هزار تومان تهیه می‌کردیم اما امسال و با ارز ۲۸ هزار تومانی باید واحدی سه میلیون تومان تهیه کنیم که فشار سنگینی به مجموعه وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند بیستون با سه هزار کشاورز، ۵۰۰ راننده و نیروهای داخل مجموعه قرارداد همکاری دارد، اظهار کرد: با احتساب اعضای خانواده حدود ۲۰ هزار نفر از زنجیره این کارخانه استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه افزود: ارتباط دوسویه تامین‌کننده و تولیدکننده که یکی از تعاملات استراتژیک کارخانجات است مغفول مانده است و هرچه قدر فاصله بین تامین‌کننده و تولیدکننده بیشتر شود، دلالان سواستفاده می‌کنند و در نهایت تولید ضربه می‌خورد.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران چغندر کشاورزی کرمانشاه پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران چغندر کشاورزی پیروزی انقلاب اسلامی ایران چغندر کشاورزی کرمانشاه کارخانه قند بیستون هزار ت ن ن چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر