Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:37:15 GMT

افراد واکسن نزده در مسیر موافق ویروس قدم برمی‌دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۳۹۹

افراد واکسن نزده در مسیر موافق ویروس قدم برمی‌دارند

حسن ذبیحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عادی انگاری و سرعت سرایت بالای امیکرون منجر به افزایش تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در شهرستان اردستان شده است و اکنون شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با اشاره به شیوع پیک ششم در کشور و استان اصفهان، افزود: خیلی از بیماران برای انجام تست تشخیصی مراجعه نمی‌کنند درحالیکه اُمیکرون دارند پس به همین دلیل تعداد بیماران بیش از آمار رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام ویروس‌ها تا ۱۴ روز امکان انتقال دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: افراد مبتلا خودشان را تا ۱۴ روز و تا رفع علائم قرنطینه کنند چراکه تمام ویروس‌ها تا ۱۴ روز قدرت انتقال به دیگران را دارندو این کار در راستای اینکه آمار مبتلایان خیلی افزایش پیدا نکند، مؤثر است.

وی با تاکید بر تزریق دز سوم، گفت: مردم علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند چرا که تا ۹۰ درصد تأثیر دارد.

ذبیحی تاکید کرد: افراد واکسن نزده به تعبیری در مسیر موافق ویروس قدم بر می‌دارند و درخواست داریم واکسن‌نزده‌ها هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص آمار واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۴ هزار و ۸۹ نفر دز اول واکسن و ۳۱ هزار و ۶۹۷ نفر دز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

ذبیحی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۷۷ واکسن در نوبت سوم تزریق شده، گفت: مجموع واکسن‌های تزریقی در شهرستان اردستان ۸۱ هزار و ۶۶۳ دز است.

کد خبر 5418516

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا امیکرون دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا جشنواره فیلم فجر گرگان شیوع کرونا عکس استانها ایلام تبریز بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد