Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بحث خانواده و باروری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: استان مرکزی به سمت پیری می‌رود که این موضوع خطر بسیاری را به همراه دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر امروز در مراسم افتتاح اتاق‌های زایمان مرکز آموزشی درمانی آیت‌اله طالقانی با اشاره به وظایف حکومت در زمینه بهداشت سلامت اظهار داشت: پیشگیری، درمان، مراقبت‌های ملی، مراقبت‌های بین‌المللی، پیشرفت دانش پزشکی و دانش پایه‌های مربوطه از وظایف بسیار مهم هر حکومت و جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی از مجلس اول و همچنین در مجلس دوم تلاش کرد و قوانین خوبی در سال‌های 64 و 67  نوشته شد،  وزارت درمان آموزش پزشکی در آن زمان نداشتیم، جلوی پزشکان وارداتی را گرفتیم و معجزه‌های زیادی در بخش شبکه سلامت اتفاق افتاده است و این در حالی است که وزیر علوم وقت با وجود پزشک بودن  مخالفت کرده و کار شکنی و تحریک می‌کردند اما امروز کارنامه  استان مرکزی در این حوزه بسیار قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بحث خانواده و بحث باروری باید مورد توجه همه باشد، در بحث ازدواج‌ها باید تسریع کنیم، سن‌ها بالا نرود و جوانان زود ازدواج کنند، زایمان به سن 30 سالگی و بعد آن موکول نشود که به ضرر دین است و امر ازدواج و زایمان باید زودتر محقق شود تا به مرحله ناباروری نرسد.

 دری نجف‌آبادی عنوان کرد: نرخ ناباروری در استان 9.4 درصد است و 10 درصد نرخ بالایی محسوب می‌شود درحالی که نرخ باروری 0.6 بوده و خیلی فاصله‌ها کشنده است استان به سمت پیری می‌رود و خطر زیادی دارد و باید به طور جدی پیگیری شود، این مسائل بارها گفته شده ولی نمی‌دانیم چطور باید عنوان شود که اثر آن زیاد باشد.

وی تصریح کرد: در خصوص بیمارستان طالقانی ارتباط ما با بیمارستان و مسئولان کمتر است که این خود به عنوان یک مشکل محسوب می‌شود،  پیشنهاد  ما و مسئولان بیمارستان این است که این بیمارستان نوسازی و بازسازی شود، هر کاری که از عهده بنده ساخته است در بخش بانوان این بیمارستان نسبت به تعمیرات و غیره باشد انجام می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: به منظور این مرکز درمانی باید جای مناسب  و زمین مناسب دیگری در نظر گرفته شود که تردد و رفت و آمدها را تسهیل ببخشد زیرا ساخت بیمارستان در کوچه پس‌کوچه‌ها مشکل‌ساز است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: یکی از مشکلات بیمارستان طالقانی این است که در خیابان با ترافیک بالا واقع شده و دور تا دور آن کوچه است که پارک ماشین و حمل و نقل بانوان  آبستن را بسیار سخت کرده است  و باید  جایی برای آینده درنظر گرفته شود که این مشکلات وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: بیمارستان طالقانی را هم می‌توان از نو ساخت و زمین جنوبی آن را همه با هم یکپارچه کرد و چند طبقه ساخت ولی درحال حاضر با وجود نیاز به بیمارستان و زمان‌بر بودن این طرح، بسیار مشکل است و هزینه بسیار سنگینی دارد باید طوری برنامه‌ریزی شود که خیلی زود به نتیجه و بهره‌برداری برسیم.

روند تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تسریع می‌شودفرآیند طولانی تغییر پیمانکار سبب اتلاف وقت در پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک شدابعاد مختلف تاخیر در تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بررسی می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: بیمارستان  طالقانی فقط برای افراد پر خطر، نیازمند و ایتام نیست، همه افرادی که نمی‌توانندبه بیمارستان خصوصی و شرایط ویژه بروند باید به این بیمارستان بیایند و چاره‌ای ندارند که 90 درصد از جامعه نیازمند هستند.

دری نجف‌آبادی خاطر نشان کرد:  مسئله‌ دیگری که وجود دارد برخورداری از پزشک خوب بوده،  ممکن است پزشکی خیلی متخصص نباشد ولی اخلاق خوبی داشته باشد و اخلاق آن پزشک جاذبه است، قبول داریم که کار پزشکی بسیار سخت است  ولی نباید پزشکان به سبب سخت بودن کار عکس‌العمل نشان دهند و روحیه پرسنل بیمارستان بسیار مهم است و شیوه برخورد و اخلاق مناسب جاذبه را برای بیمارستان ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: زایمان سزارین هنر نیست باید کادر درمان حوصله به خرج بدهند تا زایمان به طور طبیعی انجام شود، بنابراین شیوه برخورد بسیار حکیمانه و خردمندانه عبادت بزرگی است و شما کادر درمان باید چشمانتان را بر روی اینکه فرزند امین‌التجار است یا فرزند یک کارگر معمولی است ببندید، ما فرزندانی را به بارمی‌آوریم که در آینده ان‌شاءالله قاسم سلیمانی، شهید چمران، آیت‌الله صافی، امام راحل(ره)، افراد و دانشمندان بزرگ می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: درخواست بنده از پرسنل بیمارستان و همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم با این بیمارستان درگیر هستند این است که سعه صدر، اخلاق کریمه، آداب حسنه داشته باشند به طوری که انگار خواهر خودشان زایمان انجام می‌دهد و مبادا امتیازات ظاهری مانع خدمات‌رسانی مناسب به بیماران شود.

دری نجف‌آبادی افزود:  ترویج درست انجام شود، ترویج منفی در خصوص اینکه بیمارستان متعلق به کسانی است که بیماری خاص و گرفتاری خاص دارند نشود اینجا بیمارستان شاهانه است، بیمارستان طالقانی عزت و افتخار ما و نان سفره ماست و تا جایگزین بهتر باید تلاش شود و تعمیرات لازم و مناسب انجام شود، در فاز بعدی چه مسئول باشیم و چه نباشیم در درمان و بهداشت استان مرکزی مسئول هستیم باید برای زایمان بانوان و 100 سال آینده آن فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمین مناسبی برای این بیمارستان پیدا نشد از زمین بیمارستان خوانساری هر زمان لازم شود کلنگ می‌زنیم و برنامه‌ریزی می‌‌کنیم که در چهار تا پنج طبقه با تمام قدرت این پروژه را دنبال کنیم، این موضوع را در بودجه قرار می‌دهیم، خیران، مشاوربنده در امور بانوان، پزشکان، متخصصان و بنده هر چه در وسعم باشد چه امام جمعه باشم و چه نباشم این کار را انجام می‌دهیم، ما خدمت‌گزار اسلام، نظام، ا نقلاب، آرمان، شهدا، مردم و به‌ویژه بانوان هستیم، بانوان افتخار ما هستند و هرچه بتوانیم  در امور مربوط به بانوان سرمایه‌گذاری کنیم واجب است و از بسیاری از لغزش‌ها جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) گفت: هیچ لباسی جمیل‌تر، زیباتر و باارزش‌تر از سلامت نیست، شما خدمت‌گزاران عرصه سلامت هستید، جهاد سلامت، افسران سلامت، کارگزاران سلامت، خواهران و برادران، پزشکان، متخصصان و پرستاران به همه آفرین می‌گویم این جهاد مقدس است و من به سهم خودم از همه تقدیر و تشکر می‌کنم حتی از غیرمسلمان‌ها، ارامنه، زرتشتیان و یهودیان که خدمت می‌کنند تشکر می‌کنیم.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: این جبهه به قشر خاص مسلمان و غیرمسلمان اختصاص ندارد و متعلق به همه ملت بزرگ و سرفراز است ما وظیفه داریم به همه خدمت بدهیم و درخدمت همه باشیم و این فرمان اسلام است که به آن افتخار می‌کنیم.
انتهای پیام / 712

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیمارستان طالقانی دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد