Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@02:29:03 GMT

کشف ژن نادر در ۱۰۰ ساله‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۶۵۳

کشف ژن نادر در ۱۰۰ ساله‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

محققانی که این تحقیقات را انجام داده‌اند می‌گویند که یافته‌های آن‌ها می‌تواند تلاش‌ها برای تولید داروهای ضدپیری را بهبود بخشد.

به گزارش نیوساینتیست، مطالعات متعدد بر روی حیوانات نشان داده است که فعالیت پروتئینی به نام سیتروئین ۶(SIRT۶) به شدت با طول عمر زیاد ارتباط دارد.

"ورا گوربونوا"(Vera Gorbunova) از دانشگاه روچستر در نیویورک و همکارانش به دنبال یافتن گونه‌هایی از ژن سیتروئین ۶ هستند که طول عمر انسان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها توالی ژنوم ۵۰۰ فرد ۱۰۰ ساله را با ۵۰۰ فرد دیگر که در خانواده‌ای با طول عمر معمول زندگی می‌کردند، مقایسه کرده و دریافتند که یک درصد از افراد ۱۰۰ ساله دارای نوع متفاوتی از ژن به نام centSIRT۶ هستند که در ۰.۵ درصد از گروه شاهد وجود دارد.

اگرچه این اعداد برای قابل توجه بودن از نظر آماری بسیار کوچک هستند اما در یک پایگاه داده بزرگ‌تر متشکل از ۱۵۰ هزار نفر با پیشینه‌های قومی مختلف، مشخص شد که احتمال بالاتری از وجود ژن نوع centSIRT۶ در افراد با طول عمر بیشتر وجود دارد.

"گوربونوا" می‌گوید که اگر بتوان این ژن‌ها را ایجاد کرد، داروهایی که اثرات سیتروئین ۶ را مهار می‌کنند ممکن است بتوانند تا حدودی فرآیند پیری را معکوس کنند.

او افزود: ما شاهد علایمی بودیم که نشان می‌دهد سیتروئین ۶ می‌تواند باعث جوانسازی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژنتیک جوانسازی ژن طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادری که به شکل فجیعی فرزند ۱۱ ساله‌اش را کشته بود دستگیر شد

 

منبع: چندثانیه

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود
  • آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)
  • فیلم| جست‌وجوها برای یافتن کودک پنج ساله چهارمحالی ادامه دارد
  • مادری که به شکل فجیعی فرزند ۱۱ ساله‌اش را کشته بود دستگیر شد
  • جاسوسان صنعتی - عبدالقدیرخان
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور