Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یک هنرمند افغانستانی یک محموله‌ ۲۰ تنی زباله را از پایگاه هوایی بگرام جمع آوری کرده و به عنوان تحفه به مردم آمریکا فرستاده است.

عزیز هزاره، هنرمندی که در کابل و برلین فعالیت دارد یک محموله‌ ۲۰ تنی زباله را از پایگاه هوایی بگرام، جایی که زمانی به حیث پایگاه اصلی نظامیان آمریکا در افغانستان استفاده می‌شد، جمع آوری و راهی آمریکا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه نشنال امارت متحده در گزارشی می‌گوید که این محموله پس از عبور از اقیانوس هند و اطلس در راه بازگشت به آمریکا است.

هزاره به این روزنامه گفت که سفر این زباله‌ها تا یک سال طول خواهد کشید و هدف آن دنبال کردن "زنجیره تأمین جنگ در برابر هراس‌افگنی" است.

به گفته هزاره این محموله زباله از مسیری (بنادر بین المللی و شهرهایی) که قبلا سربازان و تجهیزات آمریکایی از آنجا عبور می‌کردند تا به افغانستان برسند، فرستاده شده است.

هدف نهایی این محموله رسیدن به آمریکا خواهد بود.

هزاره آن را هدیه خود به مردم آمریکا خواند.

از سویی هم، مقرراتی بر واردات زباله به آمریکا وجود دارد، ایالات متحده به طور معمول زباله را به جنوب آسیا می‌فرستد؛ اما این محموله از نظر فنی به عنوان هنر طبقه بندی می‌شود.

روزنامه به نقل از هزاره نوشته است: "وقتی این زباله‌ها برسد، آن زمان متعلق به آمریکایی هاست. وقتی در آمریکا باشد، نمی‌توانید آن را لغو کنید."

گفتنی است که پایگاه هوایی بگرام که در آن بیش از صد هزار سرباز امریکایی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ خدمت کرده بودند، دارای یک مرکز خرید و رستوران‌های فست فود بود.

اکنون این مکان مملو از زباله، پلاستیک سمی، ضایعات فلزی و ضایعات الکترونیکی شده است.

انتهای پیام/ ر

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بگرام آمریکا زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • ندای آزادی
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم