Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:01:15 GMT

حق بیمه بازنشستگان در سال آینده چقدر می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۸۷۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین؛ طبق ماده۲ قانون تامین اجتماعی، زمانی که فرد بیمه شده به سنی که قانون‌گذار در قانون تامین اجتماعی، مشخص کرده برسد، می‌تواند از کار دست بکشد و از مستمری، بیمه تکمیلی و عیدی بازنشستگان، استفاده کند. 

بازنشستگان به دو گروه بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی تقسیم می‌شوند که از طریق صندوق بازنشستگی کشوری و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند، هر کدام از این دو سازمان نیز قرارداد مجزایی را با بیمه منعقد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبالغ سنگین حق‌بیمه بازنشستگی از عواملی است که شهروندان را در سنین میانسالی و پیری به دلیل ضعف توان جسمی و بدنی برای کار کردن نگران می‌کند. در این زمان فرد بیمه شده این بیمه را پشتیبانی برای خود و خانواده خود می‌داند، بنابراین بیمه و مسائل مربوط به آن همواره از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

حال اگر مصوبه شورای عالی کار منطبق با ماده ۴۱ قانون کار باشد و بتواند بخش شاغلان را اقناع کند، طبیعتا میزان حق‌بیمه نیز افزایش پیدا کرده است.

به نقل از منابع آگاه و طبق قرارداد‌ منعقد شده در سال ۱۴۰۱، حق بیمه بازنشستگان افزایش قابل توجهی نخواهد داشت اما سقف تعهدات افزایش محسوسی را تجربه خواهد کرد. به طور مثال سازمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا مورخ ۱۱/۹/۱۴۰۰ بابت بستری فوق تخصصی مبلغ ۴۰ میلیون تومان را اختصاص می‌داد اما در قرارداد جاری این مبلغ به ۴۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که حمایت بیمه‌های مربوط به بازنشستگان متمرکز بر افزایش سقف تعهدات به جهت کاهش هزینه‌های درمان است. اما هنوز مشخص نیست که این سیاست با توجه به تشدید تورم در ماه‌های اخیر می‌تواند نتیجه بخش ظاهر شده و باری از دوش بازنشستگان، مستمری بگیران و از کارافتادگان داشته باشد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۱ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بازنشستگان صندوق بازنشستگی شاغلان حق بیمه کانون بازنشستگان بازنشستگی کشوری بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط ادامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال‌های آینده پرداخت وام بدون ضامن آغاز شد + جزییات کدام بازنشستگان وام می گیرند؟ دستور وزیر برای بازنشستگان نفت صندوق بازنشستگی هما با صندوق بازنشستگی کشوری ادغام خواهد شد وام ضروری بازنشستگی چقدر افزایش یافت؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها از سامانه پرداخت سود گروهی پارس و سمات رونمایی شد سه رقمی شدن مجدد فوتی های کرونایی ​کشف میدان عظیم گازی در ابوظبی نصب ۴.۵ میلیون کنتور هوشمند برای پر مصرف ها بیش از ۴۴۰هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد بروز علائم جدید اومیکرون در کودکان آلمانی چرا سر زنان بریده می شود؟ / کولایی: نمایندگان صدای قربانیان را به گوش فقها برسانند تحلیل بورس امروز ۱۸ بهمن / خط پایانی برای حمایت از بورس؟ حق بیمه بازنشستگان در سال آینده چقدر می شود؟ برای ساخت خودرو باید اعتقاد به کیفیت داشته باشیم پرطرفدارترین یخچال های بازار (جدول) شکایت ۲.۴ میلیارد دلاری یک سایت از گوگل مهاجم ۴۰ میلیاردی در لیگ برتر؟ جیب خالی بانک ‌ها؛ پرداخت تسهیلات با کدام منابع؟ پرداخت گروهی و متمرکز سود سهامداران از طریق سامانه اومیکرون تا چند روز منتقل می‌شود؟ نمایشگاه خودرو تهران به تعویق افتاد تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۳۰۰ میلیارد تومانی برای صندوق کمند آغاز پروازهای مستقیم تهران به وان ترکیه فاصله گذاری کرونایی به هواپیماها برگشت کرونا در البرز دوباره اوج گرفت ۱۳۵ میلیون دز واکسن تا امروز در کشور تزریق شده است افزایش ۷۰۰ درصدی تولید گروه انتخاب نسبت به قبل از تحریم کلاهبرداری عجیب موسسه های مهاجرتی تجارت ایران با اوراسیا به بیش از ۴.۶ میلیارد دلار رسید خبر بد؛ رتبه بندی فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ جز دیون شد تجارت ٨ میلیارد دلاری ایران با دنیا در دی ماه برگزاری آزمون استخدامی معلمان به کجا رسید؟ الزام تمامی واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن و اخذ “QR Code” کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی تغییر می کند؟ لوکس ترین مدل های ماشین ظرفشویی چند؟ + جدول مهلت ثبت نام مسکن حمایتی تمدید می شود؟ تشکیل کارگروهی برای بررسی کیفیت اینترنت ​سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در توسعه شبکه ارتباطی کشور برای تقویت سیستم ایمنی چه نوشیدنی مناسب است شیوه جدید رستوران های امارات برای جلوگیری از چاقی فواید جویدن آدامس در بارداری! مصوبه جدید دولت برای صندوق های بازنشستگی آغاز فرآیند پرداخت سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از اول اسفند برنامه دولت برای عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا رکورد تولید روزانه میلگرد N۱۶ در ذوب آهن اصفهان ثبت شد مذاکرات وارد مرحله نهایی شد؟ عقب نشینی مجیدی درباره موضوع اسکوچیچ کره شمالی با رمزارزهای دزدی سلاح هسته ای می سازد! قیمت گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد وارداتی اعلام شد خانه تکانی چه آسیب هایی به پوست می زند؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۱۸) آیا دیسک کمر با جراحی خوب می شود؟ خیز تجار ایران و عمان برای افزایش سطح مبادلات خبر خوب از مجلس برای معلمان؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازنشستگان صندوق بازنشستگی شاغلان حق بیمه کانون بازنشستگان بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی بازنشستگی کشوری تامین اجتماعی حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود

به گزارش همشهری آنلاین نصرالله دریابیگی در این باره اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کردیم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد؛ دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ کنند و سوم افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان و اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و اختلاف فاحشی با سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش در برابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با خاطرنشان ساختن وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سوال من از تمامی مسئولان این است که چگونه می‌توان با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟. از مسئولان تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.



کد خبر 847174 برچسب‌ها خبر مهم بازنشستگان تامین اجتماعی

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی