Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: از امروز دبیرخانه دومین یادواره بین‌المللی «رفیق خوشبخت ما» با موضوع بزرگداشت خدمات شهید سپهبد قاسم سلیمانی در قزوین کار خود را شروع می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسن آصفی بعدازظهر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از امروز دبیرخانه دومین یادواره بین‌المللی «رفیق خوشبخت ما» با موضوع بزرگداشت خدمات شهید سپهبد قاسم سلیمانی در قزوین کار خود را شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترویج روحیه نوع‌دوستی را از اهداف برگزاری این یادواره دانست و گفت: در این یادواره آثار فرهنگی، هنری و ادبی که با محوریت شخصیت شهید سلیمانی خلق شده‌اند، مورد داوری قرار خواهند گرفت تا بتوانیم در جهت تقویت مرام سردار سلیمانی از جمله انسان‌دوستی و نوع‌دوستی این شهید بزگوار اقداماتی در حد توان خود انجام دهیم.

آصفی ادامه داد: بخش مهمی از فعالیت‌های سردار سلیمانی در جهت اعتلای روحیه بشردوستی و نوع‌دوستی بوده و امروز تکلیف همه ما این است که مظاهر فرهنگی و ادبی این روحیه معنوی را برای همه مردم دنیا بازگو کنیم.

وی یادآور شد: همه تلاش و کوشش ما این است که ارزش‌های نوع‌دوستانه و انسان‌دوستانه که در خدمات سردار شهید سلیمانی متجلی است را در ابعاد بین‌المللی به مردم منطقه و جهان معرفی کنیم. در ضمن با توجه به ماهیت مردمی جمعیت هلال‌احمر مهمترین پشتوانه ما برای برگزاری این جشنواره مردم هستند و بنا داریم روحیه قدردانی مردم از سردار دل‌ها را در این جشنواره نمایان‌تر از قبل کنیم.

مهلت ارسال آثار به جشنواره "رفیق خوشبخت ما" تمدید شدجشنواره سرود "رفیق خوشبخت ما" با محوریت شهید سلیمانی برگزار می‌شودشهید قاسم سلیمانی چه کتاب‌هایی می‌خواند؟/ نگاهی به سلوک عرفانی «رفیق خوشبخت ما»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخشش استان قزوین در نخستین یادواره رفیق خوشبخت ما گفت: سال قبل 1800 اثر هنری و ادبی به این جشنواره ارسال کردیم که نفر از هنرمندان جوان هلال‌احمری در 2 بخش خط و شعر این جشنواره صاحب عنوان و رتبه شدند.

آصفی افزود: هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در یادواره دوم رفیق خوشبخت ما می‌توانند از طریق آدرس به نشانه http://javanan.rcs.ir آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند و با توجه به قرارداشتن دبیرخانه یادواره قزوین امیدواریم هنرمندان مینودری مانند سال قبل در این حوزه رکوردشکنی کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی استانداری قزوین شهید شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی استانداری قزوین شهید رفیق خوشبخت ما بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است