Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@19:11:08 GMT

طناز طباطبایی: «بی‌رویا» درباره بیماری شیزوفرنی نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۵۰۱۰

طناز طباطبایی: «بی‌رویا» درباره بیماری شیزوفرنی نیست

 

به گزارش ایرنا، نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا ظهر امروز با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه با اجرای پدرام کریمی در خانه جشنواره برگزار شد. آرین وزیردفتری (کارگردان)، هومن سیدی (تهیه کننده) مهدی سعدی (تدوین‌گر)، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، صابر ابر، شادی کرم رودی و فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی (بازیگر)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین (طراح لباس)، زهره علی اکبری (طراح صدا)، عظیم فراین (طراح چهره پردازی) در این نشست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طناز طباطبایی، بازیگر بی‌رویا، در این نشست با اشاره به توضیحی که به پایان فیلم بی‌رویا اضافه شده است، گفت: نه فیلم‌نامه و نه عناصر فیلم بی رویا هیچکدام به طور خاص به بیماری شیزوفرنی اشاره ندارد، اما بنا به تشخیص کارگردان و برای دریافت پروانه نمایش و حضور در جشنواره فیلم فجر این توضیح به پایان فیلم اضافه شد که چنین برداشتی را متبادر می‌کند.

طباطبایی با اشاره به این که بی‌رویا درباره جابه‌جایی هویت است، تصریح کرد: فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و اتفاقی که از نیمه دوم فیلم می افتد برایم خیلی هیجان انگیز بود. وقتی در دل نقش قرار گرفتم متوجه شدم هولناک ترین اتفاقی که ممکن است برای یک فرد بیفتد همین از دست رفتن هویت است.

تهیه کننده بی‌رویا نبودم!

هومن سیدی، تهیه‌کننده این فیلم، نیز با بیان این که تاثیری روی نگارش فیلمنامه نداشتم گفت: اساسا خودم را تهیه کننده نمی دانم و قصدم تولید یک فیلم دیگر نبود. فقط میخواستم به کارگردان کمک کنم فیلمش را بسازد. تهیه کننده اصلی این فیلم آقای سعدی هست من فقط به نیابت از ایشان به این نشست آمده ام.

سیدی افزود: تلاش میکردم یک فیلمساز جوان که فیلم هایش را دیده بودم را راهنمایی کنم ولی از یک جایی به بعد فکر کردم ورود کنم تا فیلم حرکت کند و ساخته شود. انگیزه اصلی برای تهیه کنندگی این کار همین بود.

وی در ادامه با بیان این که توضیح پایانی فیلم کاملا سفارشی بود، اظهار داشت: برای اکران عمومی باید با ارشاد حرف بزنیم و راه حل دیگری پیدا کنیم. چون اضافه شدن این توضیح به فیلم یک توصیه سطحی است و به فیلم اسیب وارد می شود.

سیدی این سوال که چرا فیلم جنگ جهانی سوم را به جشنواره نداد، را بی‌جواب گذاشت.

از بچه رزماری و پرسونا الهام گرفتم

آرین وزیردفتری نیز در پاسخ به این که آیا در ساخت این فیلم از رمان زنجیره الهام گرفته است، توضیح داد: از فیلم ها و داستان های زیادی الهام گرفتم ولی این رمان را نخوانده بودم. پرسونای اینگمار برگمان و بچه رزماری رومن پولانسکی فیلم هایی بود که در ساخت این فیلم از آنها الهام گرفتم.

وی درباره همکاری با سیدی توضیح داد: هومن سیدی در جایی داور بود، در آنجا فیلم بچه آدم از من جایزه گرفت و این باب آشنایی سیدی و من شد. سعدی و سیدی، تهیه‌کنندگان اثر، حین کار به من آزادی عمل کامل دادند در حالی که همزمان پشتوانه کار بودند.

کارگردان بی رویا با اشاره به این که کلیدواژه این فیلم هویت است، گفت: فیلم به سبک کلاسیک شروع می شود و همه چیز مسلط پیش می‌رود اما می خواستم به سبک رویا کارگردانی کنم بنابراین از یه جایی به بعد جوری به نظر می رسد که سر رشته امور از دست من کارگردان نیز خارج شده است. می خواستیم همزمان با پیش رفتن با کاراکتر تغییر فرمت را داشته باشم.

وزیردفتری درباره ایده گرفتن از کارگردانان مطرح جهان خاطرنشان کرد: کافمن و پولانسکی هر دو از کارگردانان مورد علاقه من در جهان هستند. ایده آنها در پیاده کردن تعلیق خیلی روی من تاثیر گذاشته من هم میخواستم با یک داستانی که از دل سینمای اجتماعی ایران می آید همین کار را بکنم.

این فیلمساز جوان در پاسخ به این که برای اکران بین المللی فیلم چه برنامه ای دارید، تصریح کرد: همین چند وقت پیش با یک کمپانی آلمانی برای اکران بین المللی بی رویا به نتیجه رسیدیم. پخش اروپایی فیلم آغاز شده و امیدواریم به زودی در یک جشنواره درجه یک نیز به نمایش آید.

علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری بی رویا، در تشریح رویکرد خود برای خلق فضا در فیلم گفت: با توجه به روحیه مشارکت بالای کارگردان، در همه چیز با هم مشورت می کردیم و به یک ایده نهایی می رسیدیم و آن را اجرا می کردیم. گاهی در مورد برخی چیزها به صورت حسی تصمیم می گرفتیم.

وی افزود: ایده ای که داشتیم این بود که طبق هر سکانسی که جلو می رویم براساس فضا و مضمونی که در سکانس است، دوربین به همان شکل حرکت داشته باشد تا بتوانیم حس را بهتر به مخاطب انتقال دهیم.

مائده طهماسبی نیز در پاسخ به این که چرا این نقش را پذیرفتید، توضیح داد: فیلمنامه را که خواندم دوست داشتم آن را بازی کنم. خیلی هیجان زده بودم که این فیلم حتما ساخته شود حتی اگر من فقط یک نقش خیلی کوتاه در آن داشته باشم.

شادی کرم رودی نیز در این باره گفت: من از مرحله طرح وارد ساخت فیلم شدم. نقش کاراکتر زیبا برای من پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم. چون باید همزمان نقش ۳ کاراکتر را بازی میکردم.

فرانک کلانتر درباره نقش خود در فیلم بی رویا گفت: شاید به ظاهر به نظر بیاید کاراکتر لیلی خیلی در اتفاقات جاری دخیل نیست. اما به روند تغییر هویت کمک می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!

روزنامه اعتماد از افزایش ۴۰ درصدی بودجه جامعه‌المصطفی خبر داده و آن را بیشتر از دانشگاه علامه طباطبایی و علم و صنعت برآورد کرده است.

جامعه‌المصطفی العالمیه، یکی دیگر از نهاد‌های مذهبی است که ردیف بودجه مستقلی دارد. این نهاد، در سال ۱۴۰۲، رقمی معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ برای سال جاری، دولت پیشنهاد کرده تا یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان دراختیار این نهاد مذهبی قرار بگیرد.

در همین حال ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودجه اختصاصی پیشنهاد شده است که سرجمع می‌شود ۴۰ درصد افزایش بودجه برای سال ۱۴۰۳.

tags # بودجه 1403 سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر