Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۸ بهمن ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «پکا هاویستو» همتای فنلاندی در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

 ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر خارجه فنلاند در تهران و پذیرش دعوت وی گفت: با وزیر خارجه گفت‌وگوهای متنوعی را در خصوص حوزه‌های مختلف مناسبات دوجانبه انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط ایران و فنلاند روابطی متین و در مسیر درست خود قرار دارد. در سیاست خارجی دولت آقای رئیسی بر سیاست خارجی متوازن تمرکز داریم و نگاه به همه بخش‌های جهان از جمله اروپا مورد توجه دولت جدید در ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که خیلی خوشحالم که همکار خوبم از شرایط بحرانی ابتلا به ویروس کرونا به سلامت عبور کرد و همین هم عامل تاخیر حدودا دو ماهه سفر ایشان به تهران بود، اظهار داشت: خوشحالم که امروز توانستیم بار دیگر همدیگر را ملاقات کنیم. این دومین دیدار ما بعد از دیدارمان در سپتامبر در نیویورک است.

وی به دیدارش با وزیر خارجه فنلاند در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و افزود: در نیویورک برای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور توافقاتی حاصل شد و سفر امروز هم تحقق برخی از آن توافقات است. از جمله اقداماتی که امروز انجام خواهد شد سند پایه اجتناب از اخذ مالیت مضاعف بین هاویستو و خاندوزی وزیر اقتصاد کشورمان است که به امضا می‌رسد. حدود ۱۱ سند همکاری بین دو کشور داریم که امروز در مورد این اسناد گفت‌وگو کردیم و آن را پایه‌ای برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها می‌دانیم.

وزیر خارجه با بیان این‌که توافق داریم حجم تبادل تجاری دو کشور متناسب با ظرفیت‌های بزرگ ایران و فنلاند نیست، خاطرنشان کرد: گفت‌وگو کردیم که چگونه بتوانیم در موضوعات مختلف از جمله در حوزه‌ علم و فناوری، تکنولوژی تولید آب آشامیدنی سالم از طریق انرژی خورشیدی، همکاری‌های دارویی، علمی و دانشگاهی بتوانیم مناسبات دو کشور را بیش از پیش توسعه دهیم

وی با بیان این‌که از توجه فنلاند به تحولات در منطقه غرب آسیا و از جمله تحولات افغانستان مطلع هستیم، اظهار داشت: همچنان بر سیاست درست خودمان مبنی بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تأکید داریم.

حملات نظامی علیه یمن متوقف شود

امیرعبداللهیان به دیدار هاویستو با کاظمی قمی نماینده ایران در امور افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: گفت‌وگوهای مفصلی در این دیدار انجام شد.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: از بازگشت آرامش به منطقه، توقف حملات نظامی علیه یمن و توقف گسترش دامنه جنگ در منطقه و تمرکز بر رفع محاصره انسانی و آتش بس و گفت‌وگوهای یمنی - یمنی استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این دیدار و گفت‌وگوها سرآغاز جدیدی برای گسترش مناسبات دوجانبه باشد.

 اروپا را صرفا در سه کشور طرف برجامی نمی‌بینیم

وی همچنین گفت: اروپا یک ظرفیت مهم در سیاست خارجی ایران است و اروپا را صرفا در سه کشور طرف برجامی (آلمان، فرانسه و انگلیس) نمی‌بینیم. ضمن اینکه از توسعه هرگونه رابطه با این سه کشور استقبال می‌کنیم، توجه به سایر کشورهای اروپایی مورد هدف ایران است.

هنوز در حوزه رفع تحریم‌ها بخش‌هایی از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته

وی در پاسخ به سؤالی درباره ادامه دور هشتم مذاکرات در وین از فردا (سه‌شنبه) و پیش بینی حصول نتیجه نیز خاطرنشان کرد: ما بر آخرین متونی که در نتیجه مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ و همچنین Non-Paper هایی که از طریق آقای مورا تبادل شده بود تمرکز کردیم. در مرور آخرین متون به دست آمده از مذاکرات وین، ما هنوز در حوزه رفع تحریم‌ها، بخش‌هایی از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: همکارم آقای علی باقری و کارشناسان ارشد مذاکره کننده در روزهای آینده در وین بر سندی که قرار است مورد توافق قرار گرفته شود، تمرکز خواهند کرد و در آن سند طرف‌های مختلف بازگشت و پایبندی خودشان را به تعهدات در برجام اعلام کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این مرحله به توافق نهایی نزدیک شویم، اینکه آیا می‌توانیم در روزهای آینده مذاکرات را به یک توافق خوب منجر کنیم، اکنون بستگی به ابتکار، نیت و رفتار سه کشور اروپایی و طرف آمریکایی دارد.

وی ادامه داد: این‌که طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی عضو برجام، آیا به معنای واقعی با حسن نیت و جدیت به دنبال رسیدن به توافق هستند، یا نه موضوعی است که در طرف مقابل باید جستجو کرد.

وزیر خارجه بیان کرد: آن‌چه به جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد با خوشبینی، حسن نیت و جدیت به تلاش‌های خودمان برای رسیدن به یک توافق خوب و حتی فوری ادامه خواهیم داد.

کد خبر 655636 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام امیر عبداللهیان تحریم مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام امیر عبداللهیان تحریم مذاکرات وین هسته ای مذاکرات گفت وگوهای وزیر خارجه مورد توجه سه کشور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی  و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله