Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:37:39 GMT

تحرکات مصر برای احیای مذاکرات سازش به درخواست آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۵۱۸۴

تحرکات مصر برای احیای مذاکرات سازش به درخواست آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع دیپلماتیک گفتند که قاهره به درخواست آمریکا، تحرکات گسترده‌ای را به منظور احیای مذاکرات مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آغاز کرده است.

این منابع گفتند که با وجود این تلاش‌ها، مانع اصلی برای احیای مذاکرات، نبود انسجام بین ارکان سیاسی رژیم صهیونیستی و وجود نوعی رقابت بین اعضای کابینه و مخالفان آن است حال آنکه از دیدگاه واشنگتن بازگشت به روند مذاکرات مستقیم و تدوین جدول زمانی روشن برای احیای مذاکرات به ویژه با توجه به وضعیت جسمانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع نوشت که مصر برای حصول پیشرفت در این پرونده اهتمام دارد و از یک سو برای دستیابی به آشتی داخلی و از سوی دیگر وساطت بین گروه‌های مقاومت و رژیم اشغالگر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند.

به گفته این منابع، قاهره و دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در تلاش است تا اتفاقات مثبتی در این پرونده رخ دهد و شرایط را برای روابط بهتر با دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و کاهش فشار دموکرات‌ها بر مصر در برخی پرونده‌ها از جمله پرونده حقوق بشر و مرتبط کردن آن به بخشی از کمک‌های آمریکا به قاهره، فراهم کند.

منابع مذکور همچنین از افزایش تماس‌های قاهره با اردن به منظور هماهنگی مواضع خبر داده و گفتند که محمود عباس به احیای مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن تمایل دارد و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر خلاف ادعای خود مبنی بر عدم تمایل برای صلح با فلسطینیان، به مقامات مصر اعلام کرده که آمادگی ورود به مذاکرات را دارد اما از معارضان و افکار عمومی اسرائیل احساس نگرانی می‌کند.

مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۱ به دلیل مخالفت این رژیم با متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، متوقف شده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات سازش قاهره تشکیلات خودگردان فلسطین احیای مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزی و مراسم اعطاء ابلاغ صلح یاران و یاران صلح که با حضور معاون حل اختلاف دادگستری کرمان، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان برگزار گردید، بیان داشت:به همت صلح یاران استان تعداد ۱۱ پرونده قصاص، ۸۶ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۶۴ پرونده مالی و ۱۶۴ پرونده نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حادثه تروریستی کرمان ۲۶ دانش آموز شهید شدند، که این امر نشان از همراهی دانش آموزان و معلمین با انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش در جهت فریب دانش آموزان می‌باشد و سعی می‌کند با روش‌های گوناگون قشر‌های تاثیرگذار را از سنگر‌های دفاع اسلام دور کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: دو مقوله‌ای که در این جلسه مطرح است از ارزشمندترین مبانی دینی و ایرانی ما می‌باشد، یکی اهمیت به موضوع علم، تزکیه نفس و انسان سازی و دیگری موضوع صلح و سازش و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در بین مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از اختلاف بین دو نفر، به معنی بی عدالتی نمی‌باشد و درصورت تعدی به فرد دیگری، وی اختیار قصاص را دارد، اما در کنار این مطالب خداوند متعال مردم را به صلح دعوت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۴۱ هیات صلح در استان راه اندازی شده است، گفت: در قوه قضائیه با ایجاد شورا‌های حل اختلاف، صلح یاری و گذشت فرهنگسازی شده است و هیات‌های صلح در سال گذشته به توفیقات بسیاری دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی هیات صلح در اداره کل آموزش و پرورش اختلافات بین معلمان با یکدیگر و دانش آموزان به سازش ختم شود و نهایتا فرهنگ بخشش و‌گذشت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انشالا دانش آموزانی که ابلاغ صلح یاری دریافت کردند در مدرسه و خانه نیز همیار صلح باشند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای این نشست بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا از دانش آموزان و معلمان بودند که نشانگر این است آموزش پرورش زنده است و معلمان و دانش آموزان در خط انقلاب حرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به تعدادی از دانش آموزان و معلمان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست