Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا دانشی روز دوشنبه در نشست خبری در دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت اهواز، با اشاره به سفر چندی پیش رییس جمهور کشورمان به روسیه بیان کرد: روسیه در فناوری مربوط به صنعت نفت از ویژگی بسیار خوبی برخوردار است که برای همکاری با آنها مذاکراتی صورت گرفته است.

وی افزود: در این سفر، برخی طرح ها مربوط به فعالیت در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بحث شد که توافق با طرف روسی در مراحل نهایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: توسعه میدان نفتی شادگان با مشارکت روسیه در حال پیگیری است که تحقق آن منوط به نهایی شدن توافق ایران با شرکت های این کشور است.

میدان نفتی شادگان با حفر چاه شماره یک آن در سال ۱۳۴۷ کشف شد، اما بهره‌برداری از آن از سال ۱۳۶۷ آغاز شده است. این میدان در جنوب غربی اهواز واقع شده است که دارای ۲۳.۵ کیلومتر طول و ۶.۵ کیلومتر عرض و شامل ۲ مخزن آسماری و بنگستان است.

عبور صنعت نفت ایران از مرز مهندسی معکوس در تجهیزات

دانشی با بیان اینکه صنعت نفت ایران از مرز مهندسی معکوس در تجهیزات و کالاهای مورد نیاز عبور کرده است افزود: این صنعت امروز به ابتکار در طراحی در برخی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز دست پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت و پشتیبانی از سازندگان و واحدهای تولیدی امری ضروری است گفت: برای تعامل بهتر و اثرگذار، برخی از قوانین نیازمند اصلاح و بازنگری هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: برخی از قوانین فعلی در حوزه صنعت و به کارگیری از ظرفیت‌های داخلی متناسب با شرایط موجود نیست، و نیاز است قوانین و رویه‌های کاربردی برای اثربخش تر کردن نقش واحدهای تولیدی داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه در کنار حمایت از تولید داخل، تعامل با کشورهای دارای فناوری و توان صنعتی برای مشارکت در پیشرفت پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد گفت: همکاری با طرف‌های خارجی مشروط به انتقال دانش و یا انجام سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.

طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی مناطق نفتخیز جنوب با شتاب بیشتری در حال اجرا است

دانشی به بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی پیش از فعالیت دولت سیزدهم ۱۷ درصد بوده است گفت: با اقدامات و اصلاحات صورت گرفته در ساختار اجرایی این طرح، پیشرفت فیزیکی این طرح با شتاب بیشتری در حال انجام است.

طرح توسعه مخازن نفتی از پروژه‌هایی بود که حرکت اولیه آن در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شکل گرفت که روند اجرایی آن تا پیش از شروع به کار دولت سیزدهم با اشکالاتی همراه بود.

وی ادامه داد: اشکالات پیش آمده در نحوه واگذاری پروژه‌های مربوط به توسعه مخازن ناشی از نحوه مدیریت در دولت قبل بود که همزمان با آغاز به کار تیم مدیریتی جدید در وزارت نفت، روند اصلاح ساختار اجرای این طرح مورد بازنگری قرار گرفت.

دانشی با تاکید بر اینکه روش تامین مالی برای اجرای پروژه به شکل استقراض از نقاط ضعف طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی در دولت قبل بود گفت: با تغییراتی صورت گرفته، اعمال مدیریت جداگانه در اجرای این طرح منتفی شد و بر اساس شیوه‌نامه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، "مدیریت مهندسی ساختمان" به عنوان متولی فعالیت های رو زمینی،  و "مدیریت فنی" به عنوان متولی فعالیت های زیرزمینی، روند اجرای امور را بر عهده گرفتند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه قراردادهای مربوط به نحوه واگذاری پروژه ها به پیمانکار از جمله مواردی است که باعث تاخیر در پیشرفت طرح ۲۸ مخزن نفتی شد افزود: بر اساس چشم انداز تعریف شده باید در طول ۲ سال تعداد ۲۸۰ حلقه چاه برای توسعه مخازن حفر می‌شد که چنین فرآیندی تاکنون بی‌سابقه بود.

وی افزود: چنین برنامه ریزی هایی باعث کاهش انسجام در انجام امور شد که در نهایت تعهداتی برای صنعت نفت به وجود آورد.

طرح نگهداشت و افزایش تولید به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای پس از پیروزی انقلاب مناطق نفتخیز جنوب است که در پهنه پنج استان جنوب غرب کشور در دست اجراست. هدف نخست این طرح افزایش ۳۴۱ هزار بشکه ای تولید نفت است  که با توسعه ۲۸ مخزن با استفاده از توان پیمانکاران داخلی و نظارت مستمر کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محقق می شود. حمایت از ساخت داخل با الزام پیمانکاران به استفاده از تجهیزات داخلی و توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی با اختصاص چهار درصد از اعتبار طرح به مسوولیت های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

این طرح مشتمل بر ۲۷ بسته قراردادی با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴.۳ مییلیارد دلار است که با اتکا به توانمندی شرکت‌های داخلی در دست اجرا است.

برچسب‌ها روسیه شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب وزارت نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وزارت نفت روسیه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وزارت نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شرکت ملی مناطق نفت توسعه ۲۸ مخزن ۲۸ مخزن نفتی طرح توسعه پروژه ها صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله