Web Analytics Made Easy - Statcounter

سویه امیکرون بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری در دوران شیوع آنفولانزا در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ جهان را بیمار کرده است. خبرگزاری میزان – در پنج یا شش هفته گذشته سویه «امیکرون» بیش از هر دوره مشابهی از زمان همه گیری آنفولانزای ۱۹-۱۹۱۸ افراد را در سراسر جهان مبتلا کرده است.   به گزارش «وال استریت ژورنال»، یک کارشناس بهداشت جهانی، می‎گوید که سویه «امیکرون» کرونا در پنج یا شش هفته گذشته بیش از هر دوره مشابهی از زمان همه گیری آنفولانزای ۱۹-۱۹۱۸ افراد را مبتلا و جهان را از هر زمان دیگری در ۱۰۰ سال گذشته بیمار‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در حالی که شمار ابتلا به سویه «امیکرون» در بسیاری از نقاط جهان به اوج رسیده است، به دلیل گسترش این سویه جهش یافته، پیش بینی می‌شود که موارد ابتلا به کرونا در ماه فوریه نیز بالا خواهد بود.   این امر سبب کمبود پرسنل در بخش‌های مختلف درمانی شده و بحث‌ها در مورد محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرده است؛ چرا که اعلام شده این سویه خفیف‌تر از سویه‌های دیگر است.   براساس گزارش اداره ملی آمار انگلیس، تخمین زده می‌شود که از زمان آغاز شیوع کرونا در اواخر نوامبر، بیش از یک نفر از هر شش نفر به کرونا مبتلا شده‎اند.   مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه «واشنگتن»، اعلام کرد «این یک لحظه فوق العاده منحصر به فرد است؛ زمانی که بسیاری از مردم همزمان بیمار می‌شوند.»   یک ویروس شناس آمریکایی نیز تخمین می‌زند که تقریبا از هر پنج آمریکایی یک نفر در طول زمان اوج ثبت موارد در اواسط ژانویه به «امیکرون» مبتلا شده است. بیشتر بخوانید: یافته‌های جدید درباره امیکرون درباره جهش سویه امیکرون چه می‌دانیم؟ وی تاکید کرد «این تعداد در اواسط فوریه می‌تواند دو برابر شود ... و این که حدود ۴۰ درصد جمعیت مبتلا به یک بیماری در عرض هشت هفته بی سابقه است و ما مشابه آن را در دوران مدرن ندیده ایم.»   این ویروس شناس آمریکایی به عنوان مقایسه گفت «به طور کلی در فصل آنفولانزا ابتلا‌ها ممکن است در عرض ۱۶ هفته ۱۰ درصد جمعیت باشد.»   برخلاف موج‌های قبلی اپیدمی که افراد کمتری را اغلب در مناطق و زمان‌های جداگانه مبتلا می‌کردند، موج کنونی تا حد زیادی در سراسر جهان گسترش یافته است؛ اگرچه بخش‌هایی از آسیا هنوز شیوع گسترده «امیکرون» را تجربه نکرده‎اند.   شیوع سویه «امیکرون» بر بازار کار تاثیری منفی داشته است؛ زیرا بخشی از کارکنان مبتلا هستند؛ کارکنانی ناچارند برای مراقبت از افراد مبتلای خانواده در خانه بمانند و کارکنانی هم به دلیل تماس با افراد مبتلا در قرنطینه قرار دارند.   نتیجه اینکه تعداد بی سابقه‌ای از کارکنان در محل کار حضور ندارند و این امر بر فعالیت بیمارستان‎ها، خطوط هوایی، کارخانه‌ها و حتی مدارس و رویداد‌های ورزشی تاثیر منفی می‌گذارد.   یک پروفسور بیماری‌های عفونی داشنگاه «وندربیلت»، می‎گوید «اندازه و سرعت انتشار امیکرون آن را فقط با همه‌گیری آنفلوانزای ۱۹-۱۹۱۸ را که از نظر درصد جمعیت جهان که به آن مبتلا شدند، قابل مقایسه می‌کند.»   وی افزود «اپیدمی‌های آنفلوآنزای دیگری نیز قبلا رخ داده بود، اما آن چه ما شاهد آن هستیم مشابه آن‌ها نیست».   براساس گزارش‎ها، در ژانویه گذشته بیش از ۸۴ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان ثبت شد و این تعداد تقریباً برابر با همه موارد ثبت شده در کل سال ۲۰۲۰ است؛ سالی که شیوع این همه‌گیری آغاز شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا امیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا امیکرون همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم