Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:33:32 GMT

ابعاد حقوقی در شهادت مامور ناجا بررسی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۵۳۲۳

ابعاد حقوقی در شهادت مامور ناجا بررسی شود

علیرضا عسگری در متن یادداشت خود برای ایرنا نوشت: در پی شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز در درگیری با اراذل و اوباش  موجی از انتقادات به شرایط قانونی به‌کارگیری نیروهای انتظامی از سلاح در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد.

وی ادامه داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «بازنگری در قانون بکارگیری سلاح» خواستار اصلاح قوانین محدودکننده در استفاده از سلاح توسط نیروهای انتظامی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد فقه و حقوق بیان داشت: قانون مذکور که در ابتدا با عنوان لایحه «بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروی انتظامی در موارد ضروری» تدوین شده بود، به پیشنهاد وزارت کشور و پس از تصویب در هیات وزیران در خرداد ماه سال ۷۲  تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی گفت:  شورای نگهبان پس از بررسی مفاد طرح مذکور  ۲ ایراد شرعی را به مصوبه مجلس وارد دانست.

عسگری یادآورشد : اطلاق تجویز به کارگیری سلاح در موارد اول قید انحصار چاره و دوم  رعایت مراتب، مانند تیرهوایی، کمر به پایین و در آخرین مرحله کمر به بالا باید ذکر شود، خلاف شرع شناخته شده است.

وی افزود: بنابراین با تا کید بر اینکه قوانین در این حوزه نیاز به چکش‌کاری و اصلاح دارد باید گفت ناجا باید به صورت تخصصی به میدان بیاید و از مطالباتش در این حوزه دفاع کند، تا همه بدانند امنیت هزینه دارد و پول و امکانات می‌خواهد.

این کارشناس ارشد فقه و حقوق ادامه داد: ضمن اینکه اعتماد به نفس پلیس برای مقابله با اشرار باید بالا برود، چرا که تاکنون اقتدار پلیس برای مقابله با اشرار و اراذل و اوباش، ناشی از اعتقادات و تعهد آنان بوده است، اما برای انجام بهتر وظیفه، باید حمایت سازمانی و قضایی کافی و قاطعانه نیز از آنها بشود.

وی تاکید کرد: با این همه در مجموع ضروری است فارغ از هرگونه هیجان‌زدگی و با بررسی‌های دقیق کارشناسی در جهت تقویب اقتدار نیروی انتظامی و افزایش شهامت نیروهای انتظامی در استفاده از سلاح در مواقع ضروری، اقداماتی موثر انجام شود.

برچسب‌ها شهید کرج فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید کرج فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهید کرج فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد حجاب اظهار کرد: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

وی افزود: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (ص) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسؤولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلاً هم گفتم آیا صداوسیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است‌؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگ سازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، استمرار طرح نور را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام «طرح نور» که امری مبارک و مورد حمایت است.

وی گفت: اگر جایی هم یک مأمور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سوال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم، و از جلوگیری منکر بزرگ بی‌حجابی دست برداشت.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سوال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

وی افزود: بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: تذکر درباره بی‌حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی‌حجابی حرف دارند، عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید؛ چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند؟ اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 6091888

دیگر خبرها

  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان