Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به تصمیمات امروز کمیسون تلفیق پیرامون تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: این تبصره مربوط به تسهیلات قرض الحسنه است که بر اساس مصوبات امروز کمیسیون تلفیق، یک بخشی از این تبصره مربوط به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن است که هدف این بخش حمایت از خانواده و فرزندآوری است و بخش دیگر نیز به موضوع اشتغال توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه این تسهیلات نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: بر اساس تصمیم امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، تسهیلات ازدواج برای زوجه‌های کمتر از ۲۳ سال و زوج‌های کمتر از ۲۵ سال مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و بالاتر از این سن، ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شد. همچنین مبلغ سه هزار میلیارد تومان هم برای تامین جهیزیه کالای ایرانی تخصیص دادیم که این تسهیلات برای افرادی است که وام ازدواج دریافت نمی‌کنند و در عوض تقاضای خرید کالای ایرانی برای جهیزیه دارند که مبلغ اعتبار آن همان مبلغ وام ازدواج ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی است که در بالا اشاره شد.

رضاخواه ادامه داد: همچنین تسهیلات قرض الحسنه برای فرزندآوری، به گونه‌ای خواهد بود که برای فرزند اول، مبلغ ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان است که بر این اساس افزایش پیدا می‌کند تا برای فرزند پنجم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته برای فرزند بالاتر از پنجم نیز همان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مصوب شد. همچنین برای فرزندان دو قلو و بیشتر هم تصمیم بر این شد که به ازای هر فرزند یک وام مجزا تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد برای فرزندان لحاظ خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان داشت: موضوع بعدی مربوط به تسهیلات ودیعه و یا خرید و ساخت مسکن است که برای فرزند سوم و یا بیشتر در نظر گرفته شده است که بر این اساس، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.     ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از اشتغال خرد

وی در خصوص بخش دیگر تصمیمات تبصره ۱۶ لایحه بودجه دوم به موضوع حمایت از ایجاد اشتغال اشاره داشت و افزود: مجموعا برای حمایت از اشتغال خرد مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شد و این مبلغ دو قسمت دارد؛ یک بخش آن یعنی حدود ۱۶۶ هزار میلیارد تومان از طریق شورای برنامه ریزی استان توزیع می‌شود و بخش دوم آن به صندوق شکوفایی مربوط به کمیته امداد و سازمان بهزیستی داده خواهد شد.

رضاخواه ادامه داد: موضوع بعدی که امروز مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار گرفت حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی و بیماران سخت است که قرار شد یک صندوقی ایجاد شود که برای همیشه مشکلات این افراد رفع شود و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این صندوق اختصاص داده شد و از منابع دیگر هم تلاش میکنیم تا به این صندوق کمک شود تا بتوانیم برای اولین بار یک تلاش مهم در جهت رفع مشکلات این افراد انجام دهیم.   وثایق وام ازدواج؛ سفته یا فقط یک ضامن

وی گفت: در خصوص وثیقه هم تلاش کردیم تسهیلاتی را قائل شویم به گونه‌ای که بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبار سنجی متقاضیان حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا فقط یک ضامن به پرداخت تسهیلات اقدام کنند؛ که این موضوع روند را تسهیل می‌کند تا متقاضیان دریافت تسهیلات مورد نظر را داشته باشند.

این در حالی است که در سال گذشته یکی از مشکلات این بود که افراد برای دریافت وام ازدواح، دچار مشکلاتی برای وثیقه می‌شدند. الان تلاش کردیم که این مساله راحت‌تر شود و دیگر نیازی به دو ضامن نیست و یک ضامن و یا سفته کفایت می‌کند. اگر هم بانک نخواهند این تکالیف را اجرا بکنند، بانک مرکزی را مکلف کردیم تا با ابزار‌های نظارتی این بانک‌ها را مکلف به ارائه تسهیلات کند.

رضاخواه در پاسخ به این سوال که آیا منابع مالی این تسهیلات در شبکه بانکی وجود دارد یا خیر اظهار داشت: ما معتقدیم بر اساس آمار منتشر شده بانک مرکزی این منابع وجود دارد و قابل اجرا است. وی همچنین در واکنش به صحبت‌های اخیر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نمایندگان به عدم کسری بودجه توجه داشته باشند نیز گفت: ما بر اساس آمار منتشر شده بانک مرکزی معتقدیم که منابع این تسهیلات، قابل تامین و تحقق است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بودجه 1401 وام ازدواج مجلس کمیسیون تلفیق ضامن وام مجتبی رضاخواه مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر هزار میلیارد تومان تسهیلات تسهیلات قرض الحسنه کمیسیون تلفیق میلیون تومان بانک مرکزی بودجه ۱۴۰۱ برای فرزند وام ازدواج یک ضامن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید