Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@22:48:23 GMT

نرخ بیکاری تحصیل کرده‌ها ۴ برابر تحصیل نکرده‌ها !

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۵۴۹۴

نرخ بیکاری تحصیل کرده‌ها ۴ برابر تحصیل نکرده‌ها !

 فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آیین تکریم و معارفه دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه صرفا مکانی برای آموزش نیست، بلکه دانشگاه محلی برای آموزش و پژوهش است و باید با هدف تسخیر عالم و به خدمت درآوردن مناسبات برای رفاه مردم و در خدمت روبه رشد مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در بحث سند تحول و تعالی دانشگاه به آن پرداخته است، عنوان کرد: بحث علوم مرجعیت‌ساز و اقتدار آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه نباید نسبت به محیط پیرامون خود بی تفاوت باشد، تصریح کرد: هیچ دیواری نباید دور دانشگاه باشد.

جهان‌بین با اشاره به اینکه دانشگاهی که  در محیط اطرافش محله‌ای مثل «اسلام آباد» وجود داشته باشد که اسکان در این منطقه غیر رسمی است، گفت: اگر یک تحقیق در این دانشگاه برای حل مسئله انجام نشود این دانشگاه رسالت خود را انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه روی لبه دانش خود حرکت می‌کند و نباید نسبت به محیط اطراف خود بی‌تفاوت باشد، بیان کرد: بزرگترین کمک به دانشگاه کمک گرفتن از خود دانشگاه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید بر اساس آمایش فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و... عمل بکند، اظهار کرد: متاسفانه نرخ بیکاری در کل کشور در بین افراد تحصیل کرده ۳، ۴ برابر بیکاری در غیر تحصیل کرده‌ها است.

انتهای پیام/73021

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود