Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه آزاد خوزستان با داشتن ۴۵ درصد جامعه دانشگاهی بزرگترین دانشگاه خوزستان است و حل مسائل خوزستان محور حرکت این دانشگاه دراستان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ علی افروس در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور ایام الله ای است که مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) توانستند رژیم سابق را برچیده و استقلال و آزادی را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و باید بتوانیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم و این نیازمند تلاش جهادی و  حرکت در مسیر آرمانهای انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان 45 درصد دانشجویان استان را پوشش می دهد که بزرگترین دانشگاه خوزستان است و در حال حاضر 65 حاضر دانشجو داخلی و خارجی در آن مشغول به تحصیل هستند. در سال تحصیلی 1400 نزدیک به 18 هزار دانشجو وارد دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان شدند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: یکی از گام های مهمی که این دانشگاه در دوره دوم خود آغاز کرده است اقتصاد مالی و پویا کردن وضعیت مالی دانشگاه است و در تلاش هستیم میزان اتکا دانشگاه به شهریه را کاهش دهیم که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش دانشجو بیان داشت: در دانشگاه این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردیم و با فعال کردن ظرفیت های دانشگاهی به سمت خودکفایی مالی رفتیم و اکنون 20 درصد امورات  دانشگاه غیر شهریه ای اداره می شود.

افروس تاکید کرد: مبنای رشد و حرکت دانشگاه آزاد در این دوره براساس فناوری محور است و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری و تولید ثروت از اولویت های اصلی این دانشگاه است. در این زمینه تفاهم نامه‌های خوبی با پارک علم وفناوری خوزستان، منطقه آزاد اروند  و صنایع نفت وگاز و فولاد  امضا شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: درآمدزایی از بهینه سازی از املاک  دانشگاه و حضور در عرصه های مختلف تولیدی از کشاورزی تا توریست درمانی و هتلینگ پیش بینی شده است و بیش از 30 رسالت جدید برای درامدزایی برای دانشگاه دیده شده است تا ظرفیت های راکد این دانشگاه فعال شود.

وی تاکید کرد: دنبال مسئله محور کردن دانشگاه هستیم و تلاش داریم پایان نامه ها و پژوهش های دانشگاه را به سمت حل مسائل استان سوق دهیم و برای همین با دستگاه های مختلف از سازمان مالیات تا بانک وبیمه و سایر صنایع تفاهم نامه پژوهشی منعقد کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: برای اینکه دانش آموختگان این دانشگاه راحت وارد فضای کسب و کار شوند، مهارت آموزی و مهارت آفرینی را در اولویت قرار دادیم و برای همین بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد خوزستان تحقیقات خود را در دستگاه ها تعریف کردند.

وی درباره سامانه آموزشیار اظهار داشت: این سامانه دارای ظرفیت های خوبی است و از طرفی قبول دارم خلا‌های دارد که روزانه این مسایل برطرف و یا به تهران برای حل شدن منتقل می‌شود و شهریه ها را نیز براساس هزینه‌ها و تورم افزایش می‌دهیم. همچنین تخفیف‌های شهریه‌ای  برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و از طرفی با چندین بانک برای ارائه تسهیلات دانشجویی توافق شده است.

وی ادامه داد:این دانشگاه ضرر ده نیست ولی متاسفانه بسیاری از مطالبات این دانشگاه از دستگاهای مانند بنیاد شهید، بهزیستی و ..درست و به موقع وصول نمی شود و اگر این مطالبات درست محقق شود، هیچ مشکلی در واحدهای آموزشی نخواهیم داشت.

افروس گفت:درباره حضوری شدن دانشگاه‌ها اخرین بخشنامه وزارت کشور بر حضوری بودن است ولی با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون در کشور منتظر دستور ستاد کرونای خوزستان هستیم و احتمال اینکه بخشی حضوری شود وجود دارد.

وی گفت: این دانشگاه دنبال توسعه رشته‌های پزشکی است و مقدمات لازم از جمله ساختمان 6 طبقه و استاد مربوطه فراهم شده و در صورت نهایی شدن از مهرماه سال آینده در رشته های پزشکی و پیراپزشکی جذب دانشجو خواهیم داشت و در باره بیمارستان آموزشی نیز در حال عقد تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه هستیم.

این مقام مسئول با اظهار تاسف و ابراز تسلیت درباره فوت استاد دانشگاه ازاد بر اثر حمله ور شدن سگ و تصادف گفت: این مساله واقعا برای جامعه دانشگاهی دردآور بود و این مسئله را از طریق استانداری و فرمانداری و شهرداری اهواز پیگیری در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و مطالبه جامعه دانشگاهی برای جمع آوری سگ های ولگرد بیان داشت: از شهرداری اهواز انتظار داریم در این زمینه به دانشگاه کمک کند زیرا که به دلیل فضای زیاد و رهاشده اطراف دانشگاه، شاهد تجمع سگ در اطراف دانشگاه هستیم که امیدواریم شهرداری سگها را جمع آوری کند.

افروس تاکید کرد: در زمینه جمع آوری سگ‌های ولگرد نیاز به فرهنگسازی داریم و باید اجازه دهیم شهرداری اهواز به دور از جاروجنجال‌های سیاسی و رسانه به رسالت اصلی خود بپردازد.

امام جمعه زاهدان: از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد حمایت خواهیم کرددانشگاه آزاد به دنبال پرورش انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی استنحوه برگزاری جلسات دفاع دانشگاه آزاد اعلام شدجلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

وی همچنین به مساله معیشت و مسکن اساتید و کارکنان اشاره کرد و گفت: در این زمینه گام های برداشته شده و امیدواریم با اخذ کاربری زمین ها و  تغییر انها بتوانیم برای پرسنل زحمت کش این دانشگاه خدمات در این زمینه نیز ارائه دهیم.

انتهای پیام/341/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌