Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: از تدابیر وزارت نیرو در جلوگیری از تکرار قطعی‌های گسترده برق در ایام پیک مصرف که در طول سه سال گذشته مردم را آزار داده بود، تشکر می‌کنم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت‌الاسلام والمسلمين سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ​۱۸ بهمن) در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی روستایی و عشایری، بهره‌برداری از این طرح‌ها در ایام دهه فجر را مسرت‌بخش خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب محرومان بود و گام‌های عملی از جنس طرح‌هایی که امروز شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، حرکت در مسیر آرمان‌های اصیل انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی روستائی و عشایری که امروز افتتاح شد در زندگی روستاییان و عشایر کشور بسیار مؤثر است، افزود: گام‌هایی از این جنس که کیفیت زندگی مردم در مناطق روستایی و محروم را ارتقا می‌بخشد، باید در سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در دولت مردمی قرار بگیرد.

وی آب‌رسانی و توسعه شبکه برق را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های کشور و یکی از شاخص‌های مهم تحقق عدالت و توسعه متوازن دانست و بيان کرد: جا دارد از مسئولان وزارت نیرو بابت اجرای این طرح‌ها و نیز تدابیر و اقدامات آنان در جلوگیری از تکرار قطعی‌های گسترده برق در ایام پیک مصرف که در طول سه سال گذشته مردم را آزار داده بود، تشکر کنم.

اصلاح الگوی مصرف برق و آب از اولویت‌های کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمين رئیسی در ادامه توضیحات وزیر نیرو درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این وزارتخانه برای تامین آب و برق را امیدوارکننده دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی‌هایی که در این برنامه‌ها برای افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق از مسیر مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی، افزایش ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت توانیر انجام شده است، دورنمای خوبی را پیش روی بخش انرژی کشور ترسیم می‌کند.

رئیس‌جمهور اصلاح الگوی مصرف برق و آب را دیگر اولویت کشور در حوزه انرژی خواند و تصریح کرد: اگر چه در زمینه آب و برق با کمبود‌هایی مواجه هستیم، اما قطعاً اصلاح الگوی مصرف آب و برق در بخش‌های مختلف می‌تواند تا حد قابل توجهی به نیاز‌ها پاسخ دهد و کمبود‌ها را برطرف کند.

وی در ادامه وزارت نیرو را مکلف به رعایت و اجرای سه اصل دانست و گفت: اصل اول لزوم قانون‌مداری در وزارت نیرو است. اقدامی که برای اصلاح تعرفه‌های مشترکان پرمصرف انجام شد، می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در اصلاح الگوی مصرف و برقراری عدالت میان مشترکان پرمصرف و کم‌مصرف داشته باشد.

اگر منابع آبی موجود عادلانه توزیع شود، طبیعتا با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم

رئیس جمهور ادامه داد: اصل بعدی ضرورت تلاش برای اجرای عدالت در مجموعه وزارت نیرو است. اگر منابع آبی موجود کشور عادلانه توزیع شود، طبیعتا مردم احساس تبعیض نخواهند و با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئیسی تأکید کرد: لازم است مسئولان وزارت نیرو با حضور در میان مردم، با شفافیت تمام محدودیت‌های موجود را برای آن‌ها تشریح کنند. مطمئنم وقتی مردم به طور دقیق از وضعیت مطلع باشند و ببینند که دغدغه دولت توزیع عادلانه منابع محدود بین آنهاست، با برنامه‌هایی که برای رفع مشکلات طراحی و اجرا می‌شود، همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهور شفافیت را سومین رکن فعالیت وزارت نیرو دانست و افزود: وزارت نیرو هم در تعامل با دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های همکار خود و هم در ارتباط با مردم باید کاملا شفاف عمل کرده و مستمرا مردم را از شرایط کشور در حوزه آب و برق باخبر کند.

وی اظهار کرد: تنش آبی امروز یک مشکل فراگیر در اکثر بخش‌های کشور است و در همه سفر‌ها و ملاقات‌هایی که بنده با مردم استان‌های مختلف کشور داشتم، مشکلات و پیامد‌های کم‌آبی، جزو مهم‌ترین گلایه‌ها و مطالبات آن‌ها بود. وزارت نیرو با توجه به برنامه‌هایی که در این زمینه دارد، با شناخت دقیق مشکل، دریافت و بررسی راهکار‌های کارشناسان و جلب همیاری و همکاری مردم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بوجود آمده در اثر تنش آبی به کار بگیرد.

استفاده از ظرفیت دانش محلی برای غلبه بر مشکلات هر منطقه در دستور کار باشد

رئیس جمهور از مسئولان وزارت نیرو خواست راهکار‌های پیشنهادی مردم برای غلبه با اثرات کم‌آبی را با دقت بررسی‌کنند و گفت: معمولا مردمی که در میدان شخصا با مشکلات دست به گریبان هستند، راهکار‌های موثری برای رفع آن‌ها می‌شناسند و به همین دلیل معتقدم استفاده از ظرفیت دانش محلی برای غلبه بر مشکلات هر منطقه باید در دستور کار دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئیسی در ادامه برنامه‌های وزارت نیرو برای رونق بخشیدن به اقتصاد برق را نیز مفید توصیف و تصریح کرد: آقای محرابیان تلاش خوبی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت برق دارد که قطعاً این تلاش‌ها می‌تواند پویایی و رونق صنعت و اقتصاد برق را به دنبال داشته باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در سخنانی با تشریح آخرین وضعیت بخش آب و برق کشور، برنامه‌های این وزارتخانه برای تامین با ثبات برق و آب در کشور و ارتقای ظرفیت‌های تولید برق و تأمین آب کشور را تبیین کرد.

 

برچسب ها: قطعی برق ، آبرسانی ، مشترکان پرمصرف

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قطعی برق آبرسانی مشترکان پرمصرف حجت الاسلام والمسلمین اصلاح الگوی مصرف وزارت نیرو رئیس جمهور برنامه ها آب و برق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شکست توطئه‌های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آن‌ها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل ودائما آنان را رصد کنیم.

به گزراش باشگاه خبرنگارن، او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند، اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه‌های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه‌های دیگر گزیده نشویم.

عباسی: جنگ هراسی یک عملیات روانی است

همچنین علیرضا عباسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: عده‌ای در داخل همیشه به دنبال ایجاد هراس هستند به گونه‌ای که حتی حاضرند تا از پاسخ به حق ایران جلوگیری کنند؛ این درحالی است که وقتی رژیم صهیونسیتی کنسولگری ما که خاک ما حساب می‌شد را مورد تعرض قرار داد، باید به آن پاسخ داده می‌شد، اما برخی اقتصاد کشور را به این موضوعات متصل و به گونه‌ای مطرح می‌کردند که اگر اتفاق بیفتد حتماً تبعات اقتصادی تبعات خواهد داشت.

وی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف کسانی که به دنبال جنگ هراسی و القای این فضا بر اقتصاد کشور هستند، درگیر کردن مردم است، گفت: وعده صادق نشان داد که بر خلاف آنچه آن‌ها انتظار داشتند، اتفاق نیفتاد و حتی جنگ روانی یا انتظارات روانی که مردم از چنین اتفاقاتی داشتند و خوف و رجایی که در حمله کردن و نکردن هست و همیشه روی اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد، اینجا یک بار برای همیشه تمام شد و بعد از این چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد؛ ثابت شد که جنگ هراسی در اقتصاد ایران یک عملیات روانی پوچ است.

این نماینده مجلس افزود: ما انتظار داریم که حتی عملیاتی که ایران انجام داد اثرات مثبتی روی اقتصاد کشور داشته باشد و شوک‌هایی که هر از گاهی برخی روی اقتصاد کشور وارد می‌کردند، ان شاءالله تمام شود و بعد از این ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود. دو گروه در داخل کشور حضور دارند که برای رسیدن به منافع خود تلاش می‌کنند تا جنگ هراسی را به جامه القا کنند؛ گروهی که می‌خواهند مطامع سیاسی خود را پیش ببرند و دولت‌هایی بودند که دوگانه سازش - مذاکره را مطرح می‌کردند و گروهی که به دنبال مطامع اقتصادی هستند؛ اما وعده صادق خط بطلانی روی این مباحث کشید.

عباسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیام پوچ بودن تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران در داخل منتقل شده است؟ عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور این پیام را دریافت نکند، اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد و نتیجه آن ثبات در اقتصاد کشور و کاهش انتظارات روانی در حوزه تورم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار