Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@07:07:02 GMT

مهلت ۱۲ روزه به صاحبان کارتخوان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۵۶۸۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد برزگری مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی در گفت و گویی به سوالات زیر پاسخ داد.

زمان نهایی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان چه زمانی است؟

برزگری: اجرای این قانون در کشور‌های پیشرفته در بهترین حالت که زیرساخت‌ها آماده باشند، بین ۳ تا ۷ سال طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این قانون، تمام فعالان اقتصادی اعم از کسبه، مهندسان، مشاوران، پزشکان، بازرگانان، کسب و کار‌های خرد و کلان و هرکسی که در کشور فعالیت اقتصادی می‌کند، باید صورتحساب الکترونیکی (فاکتور فروش) صادر کند، صورتحساب الکترونیکی خود را طبق استاندارد‌ها و به صورت منحصر به فرد صادر کند. این قانون یکی از مترقی‌ترین قوانین کشور است، به این دلیل که شفافیت و انضباط مالی ایجاد می‌کند.

ساماندهی کارتخوان‌ها که یکی از مواد این قانون است تاکنون چه میزان عملیاتی شده است؟

برزگری: ماده ۱۱ این قانون مربوط به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان است. طبق این ماده فرد باید اعلام کند که این دستگاه کارتخوان مربوط به کدام پرونده است. از ۱۵ دی، از ۱۰ میلیون کارتخوان موجود در کشور، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارتخوان تعیین تکلیف شده اند. از این تعداد، ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه به پرونده مالیاتی متصل و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کارتخوان نیز درخواست غیرفعال شدن داشته اند.

 طبق اعلام بانک مرکزی، بخشی از کارتخوان‌ها نیز از سوی آن‌ها تعیین تکلیف شده و قرار است آن بخش از اطلاعات را از بانک مرکزی بگیریم. بعد از بهمن، در صورت عدم اقدام از سوی صاحبان کارتخوان‌ها اطلاعات آن‌ها به بانک مرکزی داده می‌شود و بانک مرکزی آن‌ها را غیرفعال می کند.

با توافقی که بانک مرکزی داشتیم، فرآیند ثبت و دادن کارتخوان به نحوی شده است که کارتخوان‌ها با پرونده مالیاتی داده می‌شوند و تا کسی پرونده مالیاتی نداشته باشد، نمی‌تواند کارت خوان دریافت کند.

قدم بعدی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی که تقریبا از یک ماه پیش شروع کرده ایم، تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و غیرتجاری طبق ماده ۱۰ این قانون است.

قبل از اجرای قانون باید به اجرای سامانه برسیم. یعنی باید در حالت آزمایشی و در ابعاد کوچک تر، مودیان را زیاد کنیم تا به یک حد مطلوبیت از این سامانه برسیم. اگر در نهایت به حد مطلوبیت ۷۰ درصدی از سامانه رسیدیم، در آنصورت می‌توانیم به سراغ اجرای قانون برویم. امیدواریم که تیر سال بعد در حد اجرای آزمایشی بتوانیم سامانه را کلید بزنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد فروش فوری ایران خودرو ۲۱ بهمن ماه + جزییات و لینک ثبت نام کارتخوان نظام مالیاتی محمد برزگری هوشمندسازی نظام مالیاتی مالیات کارتخوان بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط این کارتخوان ها به زودی غیرفعال می شوند آخرین وضعیت اتصال کارتخوان‌ ها به پرونده مالیاتی ۲ میلیون مودی جدید از طریق کارتخوان بانکی شناسایی شد ۱۵گروه از فعالان اقتصادی ملزم به استفاده از کارتخوان شدند ۲ میلیون کارتخوان به سامانه مالیاتی متصل شدند زیر بار تراکنش های صوری نروید ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها مهلت ۱۲ روزه به صاحبان کارتخوان زندان هرات مملو از زندانیان محاکمه نشده ثبت نام ایران خودرو ۲۱ بهمن (فروش فوری) + جزییات و لینک ثبت نام شعبه بیمه آسیا؛ به ریاست شورای هماهنگی استان خراسان شمالی رسید محبوب ترین‌ موبایل های بازار چند؟ (جدول) وام ازدواج و فرزندآوری در سال آینده + جزییات این کارتخوان ها به زودی غیرفعال می شوند این مواد غذایی برای سرماخوردگی مضر است جهش سود خالص و سقوط قیمت سهم؛ دو روی سکه «ذوب» سفر ارزان به استانبول چند؟ (جدول) حذف گوشت و برنج از فروشگاه های اینترنتی! راه‌ های جدیدی که کرونا برای فقرا پیش پای دولت‌ ها گذاشت درمان سرفه کودکان با این روش مبتلایان به این اختلال مراقب علایم شدید کرونا باشند فروش فوری ایران خودرو ۲۱ بهمن ماه + جزییات و لینک ثبت نام آشنایی با موثرترین حبوبات بر کاهش وزن دانشگاه شهید بهشتی دوباره مجازی شد اولین شرکت قانونی ارز دیجیتال در روسیه مجوز گرفت کراس اوور جدید هیوندا + عکس استفاده از روش‌ های سنتی لئوناردو داوینچی در مراقبت های زیبایی افتتاح پایانه مرزی رازی تا پایان سال دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه فنلاند + عکس قیمت برنج ارزان شد؟ (جدول) وام فرزندآوری افزایش پیدا کرد علل پف صبحگاهی چشمان چیست؟ پرسپولیس صفر - فولاد یک راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز خودرویی برگزار می شود ۳ اولویت دستگاه های اطلاعاتی چرا علایم کرونا طولانی می شود؟ ابهامات مهم و اساسی در مورد بیت کوین ٤٥ درصد چادرهای مشکی قاچاق هستند ایرانسل حامی پرسپولیس شد ​توافق بازخرید ۸۱۰هزار میلیارد ریال اوراق توسط بانک مرکزی با هدف جذب نقدینگی زنان باردار مبتلا به اومیکرون بخوانند! قیمت منطقی هر کیلو قارچ ۵۰ هزار تومان بازهم دعوای تسهیلات تکلیفی بین دولت و بانک مرکزی رییس سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول پرداخت سه در هزار کارت بازرگانی نیستند کشف ۶ هزار تن سیب زمینی و پیاز احتکار شده در کرمانشاه + فیلم روند تولید ذوب آهن اصفهان با تلاش همه همکاران رو به رشد است از سامانه پرداخت سود گروهی پارس و سمات رونمایی شد سه رقمی شدن مجدد فوتی های کرونایی ​کشف میدان عظیم گازی در ابوظبی نصب ۴.۵ میلیون کنتور هوشمند برای پر مصرف ها بیش از ۴۴۰هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد بروز علائم جدید اومیکرون در کودکان آلمانی چرا سر زنان بریده می شود؟ / کولایی: نمایندگان صدای قربانیان را به گوش فقها برسانند تحلیل بورس امروز ۱۸ بهمن / خط پایانی برای حمایت از بورس؟ حق بیمه بازنشستگان در سال آینده چقدر می شود؟ برای ساخت خودرو باید اعتقاد به کیفیت داشته باشیم DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارتخوان نظام مالیاتی محمد برزگری هوشمندسازی نظام مالیاتی مالیات کارتخوان پرونده مالیاتی اجرای قانون کارتخوان ها ایران خودرو بانک مرکزی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

بنا بر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امکان صدور فاکتور رسمی در سامانه جامع تجارت برای تمامی فعالان صنف طلا ایجاد شده و اجرای این مسئله به‌صورت جدی توسط دولت پیگیری می‎شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باتوجه‌به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ مرداد ماه 1401، متاسفانه اجرای این قانون به تعویق افتاده بود که با توجه به سال جهش تولید با مشارکت مردم، دولت اجرای این قانون را از ابتدای امسال برای تمامی صنف و صنعت طلا لازم الاجرا نمود.

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

کلیه طلافروشان می‌بایست بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند که در این صورت معاملات مشکوک و فروش کالای غیراصیل و قاچاق برای دستگاه‌های نظارتی شفاف خواهد بود و می توان از ضرر مردم به دلیل خرید کالای بدون اصالت مانند سکه‌های تقلبی و طلای عیار پایین جلوگیری کرد.

بر اساس ماده 18 آئین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی، وزات صمت مکلف است با همکاری بانک مرکزی امکان ثبت سیستمی معاملات طلا را در سامانه جامع تجارت فراهم نماید و فعالین صنف طلا می بایست اطلاعات معاملات خود را در این سامانه ثبت نمایند. همچنین بر اساس بند الف ماده 7 قانون مبارزه با پولشویی اشخاص، نهادها و دستگاههای مشمول این قانون (موضوع مواد 5 و 6) برحسب نوع فعالیت و ساختار سازمانی خود مکلف به احراز هویت و شناسایی مراجعان هستند.

اجرای این قانون در کنار قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه طلا می‌تواند علاوه بر کاهش قاچاق طلا، مشکلات مالی بخش طلا از قبیل پول‌شویی و ارتشا را نیز شناسایی نماید تا دستگاه‌های نظارتی نسبت به مقابله با آن اقدام نمایند.

وفاق تمام دستگاه‌های حاکمیتی در اجرای ضوابط تبصره 4 طلا

باتوجه ‌به ایجاد وقفه در اجرای ضوابط تبصره 4 ماده 18 فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی جلسه ای با حضور تمامی دستگاه های تصمیم گیر در صنعت طلا وفلزات گرانبها، ضمن بررسی مجدد ابعاد طرح و نظرات اتحادیه های مربوطه، اجرای این ضوابط را برای تمامی فعالین صنف طلا از جمله طلافروشان، بنکداران، آبشده فروشان و تولیدکنندگان از 7/1/1403 الزامی کرد.

البته پیش‌ازاین مسئله ثبت اطلاعات در دو سامانه جامع تجارت و مودیان موجب نارضایتی برخی از فعالان صنف طلا و جواهر شده بود که پیگیری اخبار نشان می‎‌دهد این موضوع برطرف شده است؛ به‌طوری‌که بر اساس تبصره 3 الحاقی به ماده 5 قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی در صورت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت با رعایت الزامات صدور صورت‌حساب الکترونیکی از سوی سازمان مالیاتی دیگر نیازی به ثبت مجدد اطلاعات در سامانه مودیان نبوده و اطلاعات می بایست به صورت سیستمی به این سامانه ارسال گردد.

سرپرست مرکز صنایع خلاق وزارت صمت: سامانه جامع تجارت در صنعت طلا لازم‌الاجرا است

محمدرضا زارع برزشی در جلسه روز 4/2/1403 نیز بر اجرای این قانون تأکید کرد و اجرای این قانون را در جهت حمایت از تولید لازم دانست.

ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی برخی فعالان بازار طلا

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جدید با تأکید بر اجرای قانون، از دستگاه‌های نظارتی خواست نسبت به متخلفین برخورد جدی صورت گیرد. بنا بر دستور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز از تاریخ، 7 فروردین سال جاری در کشور الزامی شده است.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود