Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - در هفتمین روز از دهه فجر، مراسم بهره برداری ۹۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه در سطح کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی و با حضور مسئولان و مدیران خراسان جنوبی برگزار شد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: از مجموع ۹۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه که امروز در سطح کشور به بهره برداری رسید ۳۰ کیلومتر آن یعنی معادل ۳۱ درصد طرح‌های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر امسال در بخش باند‌های دوم و بزرگراه، متعلق به خراسان جنوبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در مجموع برای این ۳۰ کیلومتر ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که این میزان ۱۰ کیلومتر در محور سربیشه-درح- ماهیرود، ۱۴ کیلومتر در محور طبس-یزد و ۶ کیلومتر در محور بیرجند- زاهدان بوده است.

 این مراسم در شهر درح شهرستان سربیشه با حضور کدخدا زاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور، عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و تعدادی از مدیران و مسئولین استانی برگزار شد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باند دوم راه و شهرسازی حمل و نقل راه و شهرسازی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد