Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها، پیگیری چالش‌های شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی چگینی امروز _دوشنبه هجدهم بهمن‌ماه_ در سومین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و استان‌ها، اظهار کرد: فلسفه تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی پیگیری چالش‌های شهری همچون حاشیه‌نشینی و بد مسکنی، املاک قولنامه‌ای و ضوابط شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: چالش عمده‌ای که در کارگروه شهرسازی مجمع مشورتی به آن بیشتر خواهیم پرداخت، املاک قولنامه‌ای است، به ویژه بر اساس رأی دیوان نمی‌توان برای این املاک پروانه ساخت صادر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: فلسفه و ضرورت شکل‌گیری این مجمع و پیگیری‌های بعدی، اقداماتی است که باید در بستر شورای اسلامی شهر و بر اساس وظایف پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه این نشست در سه کمیته بازآفرینی، کمیته شهرسازی و کمیته معماری برگزار شد، اضافه کرد: مدیریت حریم شهری، فرایند صدور پروانه، کنترل و کاهش تخلفات ساختمانی و طرح‌های توسعه شهری و بررسی زوایای مختلف تدوین آنها در کمیته شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در کمیته بازآفرینی، طرح جهش مسکن و بازآفرینی بافت‌های ناپایدار شهری، دفاتر تسهیل‌گری و موضوع حاشیه‌نشینی و در کمیته معماری نیز موضوعات نما و منظر شهری بررسی شد، خاطرنشان کرد: موضوعات بعدی انتقال تجربیات شهرهای مختلف، حاشیه‌نشینی و تقارن شروع دوره ششم شورای شهر با طرح جهش مسکن دولت است.

چگینی با بیان اینکه نقدهایی بر سیاست مسکن مهر در دولت‌های قبلی و فارغ از سیاست فنی و اجرا، بر مکان‌یابی آن داریم، ادامه داد: حاشیه‌نشینی در موضوع مسکن مهر به فراموشی سپرده شد و در طرح جهش مسکن نیز به مقوله زمین و کم و کیف و مکان‌یابی آن دقت نشده است و مراکز استان‌ها مورد غفلت واقع شده و معطوف به شهرهای جدید شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این دغدغه‌ها، طرحی تحت عنوان جامعه حاشیه‌نشینان ایران ارائه کردیم که با تشکیل آن می‌توان در تسهیل‌گری در بافت فرسوده از طریق تشکل‌های مردم‌نهاد اقدام کرد.

کد خبر 554085

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اراک کلانشهر اراک شورای اسلامی شهر اراک عضو شوراي شهر اراک اراک شهر سازی شهر مدیریت شهری کلانشهر چالش هاي شهرنشيني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون های شهرسازی شورای اسلامی شهر مجمع مشورتی حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار