Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از موسسه تصویر شهر، پردیس سینما گالری ملت، تماشا و راگا از سینماهای زیرمجموعه موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده که هر ساله به عنوان سینماهای نمایش دهنده آثار جشنواره فیلم فجر میزبان اهالی رسانه و شهروندان است.

پردیس سینما گالری ملت پس از چهار دوره متوالی، به عنوان مقر اصلی جشنواره فیلم فجر و میزبانی اهالی رسانه، منتقدان و صاحبان آثار، در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان سینمای مردمی حضور دارد که در این دوره از جشنواره فروش بلیت به صورت کاملا آنلاین و غیرحضوری بوده و به دلیل محدودیت‌های کرونایی، به میزان ۷۰ درصد ظرفیت سالن فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار سالن اصلی این پردیس سینمایی به عنوان سالن‌های نمایش دهنده آثار جشنواره هستند که روزانه هشت فیلم در آنها اکران می‌شود که در پنج روز نخست برگزاری جشنواره، حدود ۱۱هزار مخاطب برای تماشای فیلم‌های جشنواره در پردیس سینما گالری ملت حضور داشتند.

فیلم‌های «بدون قرار قبلی»، «نگهبان شب»، «علف‌زار»، «خائن‌کشی»، «مرد بازنده»، «بی‌رویا»، «دسته دختران»، «ملاقات خصوصی» و «موقعیت مهدی» بیشترین آمار استقبال مخاطب را در این سینما به خود اختصاص داده‌اند.

در این ایام در پردیس سینما گالری ملت، عوامل فیلم‌های سینمایی «بدون قرار قبلی»، «مرد بازنده»، «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «دسته دختران» و «نمور» با مردم به تماشای آثار خود نشستند و محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، حسن خجسته از مدیران پیشین رسانه ملی، محمدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از مقامات و مسئولانی هستند که در این سینما آثار جشنواره را تماشا کردند.

همچنین پردیس سینمایی تماشا در منطقه یافت‌آباد تهران و پردیس سینمایی راگا به عنوان تنها سینمای شهرری در چند سال گذشته پای ثابت خدمات‌رسانی به مردم جنوب تهران و جزو پرمخاطب‌ترین سینماهای این منطقه در ایام برگزاری جشنواره است که هر کدام با یک سالن در نیمه نخست برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، میزبان ۶هزار مخاطب بودند. 

در این مدت روزانه هر فیلم ۲ بار اکران شده و فیلم‌ها هر روز در سانس‌های ۱۵، ۱۷:۳۰، ۲۰ و ۲۲:۳۰ در سالن یک پردیس تماشا و در سانس‌های ۱۴، ۱۶:۳۰، ۱۹ و ۲۱:۳۰ در سالن یک پردیس راگا به نمایش در می‌آیند.

تاکنون فیلم‌های «خائن‌کشی»، «ملاقات خصوصی»، «بی‌مادر»، «علف‌زار»، «نگهبان شب»، «مرد بازنده» و «بی‌رویا» در پردیس راگا و تماشا بیشترین آمار استقبال را به خود اختصاص داده‌اند.

موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی که از تولیدات مشارکتی با بنیاد سینمایی فارابی است در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و هشت فیلم در بخش مستند از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود. فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران می‌شود.

برچسب‌ها پردیس سینمایی ملت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سینما پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پردیس سینمایی ملت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سینما پردیس سینمایی ملت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سینما پردیس سینما گالری ملت جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره شهرداری تهران پردیس سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما