Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه هفتم فوریه ۲۰۲۲ (هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به ملکه الیزابت به مناسبت آغاز هفتادمین سالگرد سلطنت او بر بریتانیا اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی از ایجاد یک پل هوایی با رهبری آمریکا از کشورهای عضو ناتو به سمت اوکراین خبر داده تا ارسال تجهزات و نیروی نظامی به این کشور تسهیل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال استریت ژورنال نگاهی نیز به محدودیت هایی که رایانه های کنونی در دادن مدل های چند بُعدی برای متخصصان حوزه آب و هوا به وجود آورده انداخته است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز از تلاش های دیپلماتیک مقامات ژاپنی برای کاهش سختی واکنش احتمالی در مقابل روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین می نویسد. این روزنامه می گوید با اینکه آمریکا به دنبال واکنشی شدیدتر از فقط برقراری  تحریم نسبت به روسیه است، اما ژاپن به عنوان متحد ایالات متحده پیشنهاد کرده که این واکنش ها فقط در حد تحریم باقی بماند. ژاپن تایمز همچنین از افزایش قیمت گاز در ژاپن به دلیل بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی خبر می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست در گزارشی صحبت های اخیر نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را بر علیه ایران بازتاب داده است. این روزنامه در گزارش خود از قول بنت نوشته که در آستانه امضای قرارداد میان طرف های مذاکره کننده در وین و ایران قرار داریم و بر همین اساس به غربی ها اخطار داده است. بنت در همین رابطه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز تماس گرفته و به او تاکید کرده که هر کسی فکر می کند رسیدن به توافق با ایران باعث افزایش ثبات می شود در اشتباه است.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به نمایی از کوه های شمال شهر پکن اختصاص داده که میزبان مسابقات اسکی آلپاین در المپیک زمستانی خواهند بود. نکته جالب توجه در مورد این کوهستان این است که هم اکنون بارش و پوشش برف را شاهد نیستیم و مقامات برگزار کننده مسابقات پکن از برف مصنوعی برای برگزاری رقابت ها استفاده خواهند کرد. حرکتی که هزینه زیادی را برای کشور چین به همراه داشته و گفته می شود برای تامین برف آن میزان آبی معادل مصرف ۱۰۰ میلیون نفر استفاده شده است.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در پرونده ای اختصاصی به اوضاع سخت بیماران سرطانی در این کشور پرداخته است. این روزنامه در پرونده خود فاش کرده که بیش از نیم میلیون بیمار سرطانی در انگلیس شاهد هفته ها و یا ماه ها تاخیر در فهرست انتظار برای دیدن یک متخصص بیماری های سرطانی باقی می مانند. این روزنامه همچنین در گزارشی شرایط برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در پکن را خوب ارزیابی نمی کند. این روزنامه می گوید گزارش هایی از ورزشکاران حاضر در مسابقات داشته که به عنوان مثال یک ورزشکار سوئدی از سرمای محل برگزاری مسابقات گلایه کرده و یا یک ورزشکار لهستانی از محل ایزوله ورزشکاران ترسیده و مدت ها گریه کرده است.

استِیتسمَن

روزنامه استیتسمن چاپ هند مانند تمامی روزنامه های این کشور در شماره امروز خود عکس لتا منگیشکر یکی از بزرگترین خواننده های تاریخ این کشور که در ۹۲ سالگی از دنیا رفت را منتشر کرده است. این روزنامه همچنین در گزارش های جداگانه ای در خصوص وضعیت کووید ۱۹ در هند، از کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر بر اثر سویه اومیکرون خبر می دهد و در گزارش دیگر اعلام می کند الزام به پرداخت پول برای تست های کرونا هندی ها را ففیرتر از قبل کرده است.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست عکس اصلی صفحه نخست خود را به کسب اولین مدال ایالات متحده در مسابقات المپیک زمستانی پکن اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به تلاش دونالد ترامپ و متحدانش در تغییر شکل دادن نژادپرستی و عرضه آن در آمریکا خبر می دهد. واشنگتن پست گزارشی نیز از یک زن مسلمان در آمریکا منتشر کرده که به اشتباه مجرم شناخته شده و تلاش دارد تا با آنچه نمونه بارز اسلام هراسی خوانده شده مبارزه کند.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در اولین شماره خود بعد از پایان تعطیلات سال نوی چینی، به دستاوردهای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در پکن پرداخته و می گوید برگزاری این مسابقات سبب شده که چین به جهان نزدیک تر شده و علاقه بیشتری نسبت به این کشور در بین دیگر کشورها شکل بگیرد. گلوبال تایمز همچنین از اوج گیری فروش آنلاین محصولات در چین در مدت تعطیلات خبر داده و می گوید خرید لوازم مربوط به گردشگری یخ و برف به دلیل برقراری فضای المپیک زمستانی در کشور چشمگیر بوده است.

تورنتو سان

روزنامه تورنتو سان چاپ کانادا به ادامه وضعیت نابسامان در اوتاوا پایتخت این کشور به خاطر برگزاری تظاهرات ضد اجباری شدن واکسن پرداخته است. مدیریت این تظاهرات که با جمع شدن بسیاری از مردم از سراسر کشرو که به وسیله کامیون های باری به اوتاوا آمده اند و به تظاهرات کامیون دارها نیز مشهور شده است، مورد انتقاد تورنتو سان قرار گرفته و آن را یک آبروریزی لقب داده است. این روزنامه مقصران اصلی اعلام وضعیت اضطراری در اوتاوا به خاطر این تظاهرات را جیم واتسون شهردار اوتاوا و پیتر اسلولی رئیس پلیس این شهر می داند.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه یکی از موضوعات داغ پیرامون رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور را زیر ذره بین برده است. در حالی که اخیرا در گزارشی افشا کننده توسط ویکتور کاستانه، مشخص شد که در بسیاری از خانه های سالمندان در فرانسه (مخصوصا آن هایی که به کسب درآمد در این مراکز می اندیشند) شاهد توهین ها و اذیت و آزارهای بسیار زیاد بر علیه افراد سالخورده بوده، پای رقابت کنندگان انتخابات ریاست جمهوری این کشور به این قضایا باز شده است. فابین روسل یکی از نامزدهای چپ گرای فرانسه مخصوصا از این اتفاقات در کارزار انتخاباتی خود استفاده های زیادی برده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیترروزنامه ها روزنامه های جهان المپیک زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1228512 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌ها _ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه اول روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت