Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@14:12:56 GMT

اولین گوشی تاشو با نمایشگر بیرونی!

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۶۴۹۷

اولین گوشی تاشو با نمایشگر بیرونی!

فرارو-موتورولا در اواخر سال ۲۰۱۹ از گوشی تاشوی تاشوی Razr رونمایی کرد و در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز Razr 5G را منتشر کرد. با این حال سامسونگ با ارائه سری Galaxy Z Flip با قیمت و مشخصات مناسب تر، از موتورولا پیشی گرفت.

به گزارش فرارو، MySmartPrice یک پتنت WIPO کشف کرده است که طراحی نسبتاً عجیب گوشی تاشو Motorola Razr را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حق اختراع یک ریزر تاشو به سمت بیرون را نشان می‌دهد که برخلاف طرح‌های تاشویی که تا کنون ارائه شده اند، صفحه نمایش تاشو هنگام تا شدن در بیرون باقی می‌ماند.

این طراحی جالبی به نظر می‌رسد، زیرا در مقایسه با دستگاه‌های تاشو مانند Razr line یا خانواده Galaxy Z Flip نیازی به صفحه نمایش خارجی مجزا ندارد و بخشی از صفحه نمایش تاشو به عنوان یک نمایشگر خارجی استفاده می‌شود که احتمالاً برای اعلان ها، منظره یاب دوربین و موارد دیگر استفاده خواهد شد. نقطه ضعف این پتنت این است که صفحه نمایش تاشو مانند دستگاه‌های تاشو در برابر خط و خش و آسیب‌های دیگر محافظت نمی‌شود؛ بنابراین اگر موتورولا این مسیر را طی کند، به فناوری صفحه نمایش بادوام تری نیاز دارد.

به هر حال این اولین گوشی تاشو نخواهد بود، زیرا Royole Flexpai و Huawei Mate X/XS نیز قبلا این گوشی‌ها را ارائه کرده اند. اما این اولین باری است که یک گوشی تاشو می‌بینیم که نمایشگر آن در قسمتی بیرونی گوشی قرار داد. شایان ذکر است که پتنت‌ها به هیچ وجه تضمینی برای انتشار تجاری نیستند و امکان دارد هرگز تولید نشوند.

منبع: androidauthority

منبع: فرارو

کلیدواژه: موتورولا گوشی هوشمند گوشی تاشو صفحه نمایش گوشی تاشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)

عصر ایران - کاسا زایری (Casa Zaire) خانه ای کوچک در پشت ساختمانی نوگرا در شهر پورتو، پرتغال است. این خانه توسط استودیو پائولو موریرا آرکیتکچرز (Paulo Moreira Architectures) طراحی شده است. دگرگونی و تغییر شکل این خانه کوچک که محل سکونت سرایدار ساختمان اصلی بود، آن را بار دیگر زنده کرده است.

استفاده بهینه از فضای موجود

موقعیت مکانی منزوی خانه در ارتباط با خیابان و زندگی شهری موجب شد تا معماران استودیو موریرا این ساختمان کوچک را به عنوان یک مورد مستقل در نظر بگیرند. در طبقه همکف، تغییر شکل ارتباطات بین هال، حمام و فضای نشیمن صورت گرفت.

آشپزخانه، بالکن جانبی و پله های متصل به طبقه بالا در امتداد دیوارهای بیرونی قرار گرفته و فضای مرکزی برای قرار گرفتن یک میز ناهارخوری کوچک آزاد شده است. کاشی های کف موجود به رنگ مشکی با نقاط سفید به رغم ظاهر فرسوده خود حفظ شدند.

در اتاق خواب، یک اختلاف سطح ایجاد شده تا امکان استفاده از قسمت زیرین تخت به عنوان یک فضای ذخیره سازی بهینه فراهم شود.

حمام نیز با استفاده از مواد ساده و مقرون به صرفه بازسازی و به روز شده است. کاشی های طرح مترو در این قسمت جلب توجه می کنند.

نمای بیرونی خانه با ورقه های فلزی صورتی رنگ پوشیده شده است. از سوی دیگر، رنگ آبی کم رنگ در فضای داخلی خودنمایی می کند.

اطلاعات پروژه:

نام: کاسا زایری

معمار: پائولو موریرا آرکیتکچرز

مکان: پرتو، پرتغال

مساحت: 30 متر مربع

کاربری: خانه مسکونی

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی