Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند که به منظور بازدید رسمی از جمهوری اسلامی ایران اوایل روز جاری وارد تهران شده بود، امروز در دو نوبت با امیرعبدالهیان، وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار به تبادل نظر در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند. وزرای خارجه دو کشور، با عنایت به نودمین سالگرد تاسیس روابط میان ایران و فنلاند، راه‌های ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فی مابین را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مقام ضمن تأیید ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کردند، مترصد افزایش چشمگیر همکاری‌ها در این حوزه‌ها هستند. بر این اساس به ویژه بر عملیاتی کردن ظرفیت‌های مهم روابط در حوزه‌های حمل و نقل، کشاورزی، فناوری، دارویی، جنگلداری و چوب و کاغذ، محیط زیست، مدیریت منابع آبی و تبادلات علمی تأکید شد.

بخش دیگری از گفتگوهای وزرا به اشتراک مساعی دو کشور در خصوص مدیریت آثار و عوارض ناشی از تحولات افغانستان در حوزه‌های آوارگان، مقابله با قاچاق مواد مخدر و نیز مبارزه با تروریسم اختصاص داشت. هر دو طرف بر ضرورت حمایت از شکل‌گیری یک دولت فراگیر در افغانستان، به نحوی که موجب ثبات داخلی در افغانستان و امنیت در منطقه شود تأکید کردند.

امیرعبدالهیان و «هاویستو» در ادامه، ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین، بر ضرورت نتیجه‌بخش بودن مذاکرات به نحوی که منجر به بازگشت تمامی طرفین به اجرای کامل تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای شود، تأکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تأکید بر شکست قطعی سیاست فشار حداکثری هیئت حاکمه‌های آمریکا و انتقاد از بی‌ عملی سه کشور اروپایی در قبال این سیاست ضد انسانی، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر منافع ملی، با عزم جدی برای نیل به یک توافق خوب در ادامه مذاکرات مشارکت خواهد کرد اما حصول توافق نیازمند اتخاذ تصمیمات مهم از سوی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا است.

گفتنی است، دو طرف در خصوص برخی تحولات دیگر منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه، یمن و اوکراین به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 5419561

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر عبدالهیان مذاکرات وین ایالات متحده امریکا امور خارجه یمن جمهوری اسلامی ایران توافق هسته ای سوریه تروریسم مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف مذاکرات وین حسین امیرعبداللهیان مجلس سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت مهر انقلاب دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران