Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود با اعتباری معادل ۳۷ میلیارد ریال امروز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر در آیینی با حضور فرماندار همدان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، فرماندار همدان در این آیین گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و قابل توجهی در سطح کشور و استان همدان انجام شده که همگی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی محمدی افزود: کسی فکر نمی کرد برای روستایی به جمعیت دو هزار و ۴۰۰ نفر تصفیه خانه فاضلاب احداث و راه اندازی شود که این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان محقق شده است.

وی ادامه داد: سوای مسائل زیست محیطی و بهداشتی موضوع خدمات رسانی به این روستا با جاذبه های منحصر بفرد طبیعی و گردشگری بسیار ارزشمند است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته در راستای اجرای تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای هدف گردشگری شهرستان، به ویژه روستاهای بالا دست سد اکباتان به اهداف خود برسیم.

بهره‌برداری از چهار طرح اقتصادی در مناطق روستایی شهرستان همدان

همچنین همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از چهار طرح اقتصادی، کشاورزی با اعتباری معادل هشت میلیارد تومان در مناطق روستایی و کم برخوردار شهرستان همدان آغاز شد.

فرماندار شهرستان همدان در آیین بهره برداری از این پروژه ها در بخش قهاوند، اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و قابل توجهی در سطح کشور و استان همدان انجام شده که همگی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

محمدی با اشاره به افتتاح دو گلخانه در روستاهای گنبدچای بخش قهاوند و حاجی آباد بخش مرکزی همدان، افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی به صورت بهینه و درست استفاده شود.

وی اظهار کرد: انتقال کشت سبزی و صیفی‌جات از فضای باز به فضای بسته(گلخانه‌ها) یکی از سیاست‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.

فرماندار شهرستان همدان همچنین از بهره برداری و کلنگ زنی ۱۰۷ طرح با اعتبار هزار و ۴۴ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: از مجموع پروژه های دهه فجر شهرستان همدان ۱۸ طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۶۰ نفر در حوزه های اقتصادی اجرا و افتتاح شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان همدان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس